Gå til innhold

Maldivene


Gjest Gjesten

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesten

Jeg leker med tanken om en tur til Maldivene.

Har du vært der? Hvor bodde du, og var du fornøyd? Hvor mye betalte dere sånn ca?

Har funnet noen flotte hoteller som Manta Reiser tilbyr pakker til, men flere av dem er fryktelig dyre.

Vi ønsker oss et hotell men noenlunde størrelse slik at det er litt tilbud (mer enn ett spisested, litt aktiviteter osv), gjerne all-inclusive og selvsagt kritthvite, flotte strender.

Vi er nok litt av den rastløse typen, så f.eks. 2 uker på Maldivene er ikke noe for oss, men ønsker gjerne å kombinere reisen med en storbyferie, safaritur, kulturreise eller egentlig hva som helst som er litt liv og røre. Og så kan vi roe ned med en liten uke på stranden etterpå. Noen som har noen forslag?

Endret av Helen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm..ser at jeg har gjort en aldri så liten feil. Det er Maldivene jeg drømmer om, og ikke Mauritsius. Aner ikke hvorfor jeg skrev feil. Kanskje det er underbevistheten min som prøver å fortelle meg noe?

For all del, Mauritsius er sikkert flott det også, så fyr gjerne løs med tips om det også, men det er altså Maldivene jeg fortrinnsvis lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok underbevistheten din prøver å fortelle deg noe ja ;)

Vi var på Mauritius i høst og bodde på The Sands Resort. Utrolig flott hotell og ikke så ille pris til å være Mauritius. Jeg sjekket omtrent alle hotellene på Mauritius på tripadvisor.com før vi dro og The Sands får absolutt velfortjent skryt. Se bare her.

Vi var der i begynnelsen av september og betalt 40.000 kr for 2 personer, inkl halvpensjon (frokost og middag). Lunsj var egentlig ikke nødvendig ettersom vi spiste sen frokost og trengte bare en liten snaks før middag.

Siden du egentlig vil til Maldivene kan jeg legge til hvorfor vi valgte Mauritius fremfor Maldivene. Maldivene er muslimsk og her er myndighetene kontrollerende ved at de f.eks. ikke tillater sider som ikke er kristelige i frykt for at noen kan konvertere fra islam til kristendom. Nå er ikke jeg religiøs i det hele tatt, men å kontrollere hva befolkningen i et land skal ha tilgang til på denne måten er jeg i mot og vi valgte å derfor heller legge igjen pengen våre på Mauritius, noe som var en veldig flott ferie :)

På Mauritius lever forresten kristne, muslimer, hinduer, etc sammen i harmoni og alle feirer alle høytidene. Det hele er egentlig ganske fasinerende og er eksempel til etterfølgelse flere steder i verden.

Endret av ~Minni~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kona og jeg var på Sun Island på Maldivene og det var flott. SOm du kan se av bildene i mitt reisebrev http://gardkarlsen.com/sun_island_index.htm så var strendene og havet flott. Og selv om dette var en stor øy i Maldivene sammenheng (1,5km x 0.5km) så var det aldri trengsel på stranden for å si det forsiktig. En del fly som skal til Maldivene går innom Dubai så kanskje dere kan kombinere Maldivene med litt byferie i Dubai :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Minni. Jeg skal gjerne ikke avskrive Mauritius helt. Har søkt litt rundt nå og det ser egentlig veldig flott ut det også.

Kan jeg spørre om dere var der en eller to uker?

Takk for tips fra deg også Gard. Drømte meg helt bort når jeg så på bildene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Takk for tips Minni. Jeg skal gjerne ikke avskrive Mauritius helt. Har søkt litt rundt nå og det ser egentlig veldig flott ut det også.

Kan jeg spørre om dere var der en eller to uker?

Vi var der i 14 dager. Var borte i 16 dager totalt inkludert flyturen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Frosk

Har postet bilder fra Maldivene og litt info her. Fint, flott og nokså kjedelig, ble vel egentlig min konklusjon :)

Endret av Frosk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for blogginnlegg Frosk. Utrolig mange fine bilder.

Høres ut som at vi er litt samme type. Tror jeg kunne tenkt meg et par dager på en slik paradisøy, men etter det hadde jeg nok blitt litt rastløs. Jeg innser det etterhvert, at Maldivene nok ikke er den perfekte destinasjon for oss. Selv om det ser utrolig vakkert ut der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frosk
:) Det er utrolig *fint* der, men jeg ble veldig rastløs etterhvert - selv om vi altså bodde på en "stor" øy med tre hoteller. (Vanligvis er det bare ett hotell per øy). Det at man bor på egne turistøyer (lokalbefolkningen bor på andre øyer) er vel hoved"problemet" med Maldivene, etter min mening - man kan ikke "stikke ned på den lokale kaféen eller på markedet eller ta en buss til nabobyen" ;) - man er stuck på øyen sammen med en haug andre turister, og det blir kjedelig i lengden. Syns jeg, da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Baby

Jeg elsker Maldivene, og vil gjerne tilbake. Vi delte opp turen og var en uke hver på to ulike øyer.

Så fantastisk flott både over og under vann. Vi var på båtturer, svømte med delfiner, så flyvefisk, snorklet masse. Utrolig spennende å komme til nye områder å se på livet under vann. Husker da jeg lå å fløt over en rokke første gang, kjempe gøy og skummelt på en gang.

Vi var noen dager i Dubai på vei hjem, og det kan også anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...