Tinelise Skrevet 11. februar 2009 #1 Skrevet 11. februar 2009 etter å ha sluttet med p-piller for over 1 år siden har jeg gått fra å ha regelmessig mens til å ha fått ganske så uregelmessig mens med syklus på alt fra 27-34 dager. i tillegg har jeg noen av de siste 3-5 gangene hatt antydninger til menssmerter 1-4 dager før mensen kommer. er det flere som har det sånn, hatt det sånn eller aldri har hatt det sånn? jeg finner bare slike innlegg som omhandler "er jeg blitt gravid nå????" og det er ikke temaet her for jeg får alltid mensen, så gravid er jeg ikke. blir glad for tilbakemeldinger
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #2 Skrevet 11. februar 2009 Det er helt normalt, og kalles premenstruelle smerter. Du har sikkert hørt om PMS, som er premenstruelle plager, som smerter, humørsvingninger, ømme og hovne bryster, osv. Det er også normalt at syklusen varierer med noen dager når du ikke går på p-piller. Nettopp disse tingene er det som gjør at jeg går på pillen Jeg trenger det ikke som prevansjon, men jeg slipper at to uker i måneden blir ødelagt av smerter og latterlige følelsesmessige reaksjoner.
Tinelise Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2009 Det er helt normalt, og kalles premenstruelle smerter. Du har sikkert hørt om PMS, som er premenstruelle plager, som smerter, humørsvingninger, ømme og hovne bryster, osv. Det er også normalt at syklusen varierer med noen dager når du ikke går på p-piller. Nettopp disse tingene er det som gjør at jeg går på pillen Jeg trenger det ikke som prevansjon, men jeg slipper at to uker i måneden blir ødelagt av smerter og latterlige følelsesmessige reaksjoner. er det bare jeg som er sååå vant til hvordan det er med p-piller altså? at jeg ikke vet hvordan "livet uten" er? kan jo legge til at jeg gikk på pillen i 7 år eller noe. for meg er det helt uvant å få vondt før jeg får mensen. jeg er vant til at ting går etter klokka! så folk får dette altså? ingenting å irritere seg over?
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #4 Skrevet 11. februar 2009 er det bare jeg som er sååå vant til hvordan det er med p-piller altså? at jeg ikke vet hvordan "livet uten" er? kan jo legge til at jeg gikk på pillen i 7 år eller noe. for meg er det helt uvant å få vondt før jeg får mensen. jeg er vant til at ting går etter klokka! så folk får dette altså? ingenting å irritere seg over? Selvsagt er det noe å irritere seg over Det er helt normalt, men det er jo likevel veldig plagsomt. Det er mange som synes det er så plagsomt at de går på pillen for å minke plagene.
FoxyFish Skrevet 11. februar 2009 #5 Skrevet 11. februar 2009 Jeg får det! Dessverre Jeg får i alle fall vondt i korsryggen, samt blir litt oppblåst to-tre dager før!
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #6 Skrevet 11. februar 2009 Jeg får det! Dessverre Jeg får i alle fall vondt i korsryggen, samt blir litt oppblåst to-tre dager før! Oppblåsthet, ja... Ikke minst. Dette, kombinert med mensmurringer i magen, og så skal man prøve å få igjen buksen over sperrballongmagen. Jeg får også mer vann i kroppen. Kjekt å både ha vondt, humørsvingninger, og føle seg ordentlig feit.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #7 Skrevet 11. februar 2009 Helt vanlig, og du har faktisk en ganske greit stabil syklus. (egentlig litt facinerende å se hvor vanlig det egentlig er å glemme sine egnen, friske, umedisinerte kropp. Jeg fikk helt sjokk når jeg sluttet, jeg var jo frisk i hodet! Riiimelig forbannet på både meg selv som ikke luktet lunta selv og helsepersonell som bare tenkte på SSRI)
Tinelise Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 11. februar 2009 Helt vanlig, og du har faktisk en ganske greit stabil syklus. hehe, så kommer du og sier at syklusen min er stabil da og jeg som ikke har tenkt noe annet enn at den er inn i granskauen ustabil i 7-8 måneder nå for spesielt interesserte - her er mine tall siden juni i fjor: 27 dager, 29, dager, 25 dager, 31 dager, 29 dager, 27 dager, 31 dager, 33 dager. jeg begynte å skrive inn i 5-årsdagboken min når jeg fikk mensen så jeg skulle kunne se når jeg skulle ha mensen igjen (litt for vant til p-piller) jeg føler at de gangene jeg er på "overtid" så får jeg litt vondt. dette ble bare litt verre i går (mensen i dag) enn det har vært før, så nå skulle jeg høre med folk her nå har jeg gått på pillen siden jeg var 15, så jeg husker ikke stort annet om mensen før det enn at jeg hadde så vondt at jeg ikke gikk på skolen og derfor begynte på p-piller. så om det en gang var normalt for meg.. vel det husker jeg ikke
Gjest amu Skrevet 11. februar 2009 #9 Skrevet 11. februar 2009 Slik har jeg det og. Smerter ved eggløsning, og så igjen en uke før mens og til den er over. Det er bedre nå, når jeg har syklus på 25-35 dager. Tidligere hadde jeg ingen syklus akkurat, alt fra 14 - 70 dager. Og varighet på alt fra 2 - 14 dager. Mens i 3 måneder på det verste. Da sluttet jeg med hormoner. Legene sier det er bruk av p-piller som har ødelagt min naturlige syklus. Det kan visstnok ta en god stund fra man slutter på p-piller, til kroppen "stabiliserer" seg igjen. Enig i at selv om det er normalt, er det meget plagsomt.
Essie_ Skrevet 11. februar 2009 #10 Skrevet 11. februar 2009 Har som regel vondt 1-3 dager før mensen kommer. Og kan også kjenne det rundt eggløsning. Har i tillegg smerter 3-4 dager når mensen kommer. Syns jeg har vondt ca halvparten av tida, egentlig..
Gjest Gjest_maria_* Skrevet 11. februar 2009 #11 Skrevet 11. februar 2009 jepp har det selv , hilsen en kvinne
Pialill Skrevet 11. februar 2009 #12 Skrevet 11. februar 2009 jeg har alltid menssmerter tre dager før mensen og to dager etter jeg har fått den:P så har som oftest menskramper i fem dager... ibux er mirakelmiddelet her i huset:P og varm varmeflaske;)
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2009 #13 Skrevet 12. februar 2009 Jeg kjenner "noe" i en dag eller to før jeg får mensen. Det gjør litt vondt, men ikke så mye at det virkelig er plagsomt. Det presser litt, og forteller meg at mensen er like rundt hjørnet. Ellers vil jeg nok kalle er syklus som varierer mellom 27 og 34, for regelmessig. Ikke noe å stille klokka etter, men like fullt stabil nok.
Tinelise Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #14 Skrevet 12. februar 2009 Jeg kjenner "noe" i en dag eller to før jeg får mensen. Det gjør litt vondt, men ikke så mye at det virkelig er plagsomt. Det presser litt, og forteller meg at mensen er like rundt hjørnet. Ellers vil jeg nok kalle er syklus som varierer mellom 27 og 34, for regelmessig. Ikke noe å stille klokka etter, men like fullt stabil nok. Ja, jeg også vil påstå at jeg kjenner "noe", så det er ikke noe å klage over for min del synes jeg. Jeg ble bare så irritert over å tro at mensen kom hele tiden i 4 dager nå, men nå skal jeg ikke tro at den kommer før den faktisk kommer Problemet her er jo at jeg prøver å la vær å ta smertestillende før jeg faktisk får mensen, men stapper innpå en hver dag jeg tror jeg får og så ikke den dagen jeg faktisk får! Jeg prøver å være litt tidlig ute for å minske smertene. Og jeg kan jo ikke fortsette å ta en hver gang jeg kjenner litt vondt nå da Som betyr at jeg ikke rekker smertene i forkjøpet og derfor har så vondt at jeg gjerne ikke går ut av huset før jeg har fått sovet noen timer. Eneste jeg synes hjelper på.. Savner p-pillene mine.. Sukk.
Gjest hei Skrevet 22. mars 2011 #15 Skrevet 22. mars 2011 Må en jente har menssmerter like før hun skal ha mensen ? :gjeiper:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå