Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på trykksaker?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Frøken_*
Skrevet

Har sett på mange forskjellig nettsider som tilbyr trykksaker nå og jeg synes det er vanskelig å få oversikt over hva totalkostnadene blir. Er fortsatt halvannet år igjen til bryllupet da, så jeg har god tid ;) Jobber med budsjettet foreløpig! Men altså hvor mye bruker dere på trykksaker som invitasjon, bordkort, kirkeprogram, sanghefte? Og har dere bestilt alt ferdig trykket, skrevet/laget selv, gått til trykkeri med eget design?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte ca. 200 kr på invitasjoner og ca. 400 kr på bordkort, begge lager vi selv.

Gjest Gjest_Frøken_*
Skrevet
Vi brukte ca. 200 kr på invitasjoner og ca. 400 kr på bordkort, begge lager vi selv.

Har du lyst til å fortelle litt mer om hvordan du gjorde det? Skrev/printet hjemme eller trykkeri? Og hvor mange var det?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Vi har brukt ca 250,- på invitasjoner (25 stk), 200,- på kirkeprogram (40 stk), og regner med å bruke et sted mellom 3-400,- på festprogram. Har laget alt selv. Kjøpte ferdige tomme kort på Binders til invitasjonene. Disse dekorerte jeg selv på utsiden med dekorark og perler. Invitasjonsteksten på innsiden ble skrevet i word og printet ut på litt finere ark som ble skåret til og limt inn. Kirkeprogrammene kommer jeg til å lage i word og printe ut på fint ark. Festprogrammene blir litt mer jobb. Skal lage utsiden i et eller annet tykt papir. Innstikk skal lages i word og printes ut på vanlig ark. Forsiden skal dekoreres med litt satengbånd og lakksegl o.l. Tenkte å bruke festprogram som navnkort.

Gjest Gjest_nygift_*
Skrevet

Vi hadde 75-80 invitasjoner. Kjøpte tomme kort som vi pyntet selv.

Kostet oss ca 800 kr på panduro, altså ca 10,- per kort.

Kirkeprogrammene (word) kopierte vi på jobbene våre, kr null.

Samme med sangheftene (word-dokument), på jobben og hjemme på skriveren. Ingen utgift.

Bordkort: Selvlaget, fra materiale på Panduro og nettet. Totalt kr 200 (2.50 ca per kort).

Takkekortene... samme som invitasjonene. Tomme kort på panduro som vi limer inn bilde av oss i. ca 800,- totalt.

Så kommer jo frimerkekostnadene, huff... :)

Skrevet

Vi lager ca 40 invitasjoner, 65 sanghefter, like mange bordkort og kanskje 80 kirkeprogram... Dette kommer på ca 1000 kroner. Kunne ha gjort det billigere, feks printet ut tekst på kopipapir, men jeg liker å scrappe og har lyst til at det skal se fint og lekkert ut :)

Har ikke begynt å tenke på takkekort ennå :fnise:

Skrevet
Har du lyst til å fortelle litt mer om hvordan du gjorde det? Skrev/printet hjemme eller trykkeri? Og hvor mange var det?

Invitasjoner:

kjøpte blokk med svart kartongpapir på Clas Ohlson (50 kr ca.)

kjøpte gullstempel på fotobutikk (150 kr ca.)

Invitasjonene er håndskrevne med gullpenn som jeg hadde fra før. Jeg har lagt rundt 60 invitasjoner med dette, men kunne lagd 100 til dersom jeg trengte det.

Bordkort:

12 sølvark

6 m ''sløyfe''

80 sølvhjerter i metall

0,5 m av den sølvløperen vi skal ha på bordet

dobbeltsidig teip

puter (slik at navnet stikker ut)

Dette kom på ca. 400 kr til sammen, 80 bordkort. Alle lager jeg selv, og skriver navnene for hånd. Alt dette ble kjøpt på Storcash, i hobbyavdelingen. :Nikke:

Skrevet

Jeg ar brukt ca 400,- på invitasjon og bordkort!

Laget alt selv, syns det er en hyggelig og avslappende jobb:-) Bare begynn lenge før og ta litt og litt, så går du ikke lei!

Skrevet

Vi lager invitasjonene selv i word (så kostnadene vet jeg ikke, da vi allerede hadde vanlig ark/papir fra før og kjøpte svar blekk til rundt 69kr)

Bordkortene har jeg kjøpt hos Kreativt Bryllup (50stk til 100kr - helt enkle) og sommerfugler som skal limes på kortene fra Ebay til 105kr inkl. frakt. Bruker penner vi har fra før.

Vi kommer til å lage kirkeprogram og festprogram på lik måte som invitasjonene - i word og svart/hvitt (trolig).

Vi skal også ha gjesteomtaler og evt. sanghefte hjemmelaget i word på vanlige ark.

Gjest Gjest_Frøken_*
Skrevet

Takk for svar alle sammen :) Da ble jeg litt klokere i hvert fall. Har jo god tid så da blir det kanskje hjemmelaget her også. I hvert fall noe av det!

Skrevet

Jeg skal lage bordkortene selv. Kjøpte materiale i dag på Panduro.

Tenker å lage invitasjoner selv, med kartong som basis, pyntet av rød kartong (hjerte) og blondeband. I tillegg kjøpte jeg to kalligrafipenner. Skal skrive invitasjonsteksten selv. Regner med invitasjonene blir 10x10 cm (x2, dvs dobbel). (Da passer de i vanlige konvolutter).

Betalte totalt 120 kroner.

2 x tjukk kartong med farge kroner 21 pr stykk (Ca 60x100 cm)

2 x tjukk farga kartong kroner 7,50 pr stykk (Ca 30x30 cm)

1 x blondeband kroner 15

2 x kalligrafipenner a 24 kroner (Disse kan jeg også bruke i bryllupet til å skrive på bordkort og takkekort)

Håper de blir fine, skal snart teste ut designet jeg ser for meg:)

Skrevet

Det skal rekke til 25-30 (og sikkert evt flere) tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...