Gjest Gjest_Siri_* Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Er så lei av at folk tror jeg har pynta meg for å være sexy når jeg egentlig ikke har det. Hvis jeg har på en lett utringa topp eller en tunika som i utganspunktet er helt vanlig ser det ut som jeg har pynta meg skikkelig fordi puppene synes.. Føler meg litt vulgær og utfordrende bare ved å ha på en vanlig singlet. Jeg har ikke superstore pupper, men nok til at en utringning kan være upassende (om man kan si det sånn...) Jeg vil ikke alltid se sexy ut (misforstå meg rett). Er det rart? Når jeg slenger på meg en topp som egentlig skal sitte ganske løst fordi det er hele poenget med den, så blir den sittende stramt over brystet og det ser ut som jeg har pynta meg. Er det jeg som lager styr ut av noe jeg egentlig burde være glad for eller er det flere som har tenkt det samme?
Lovis Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Jeg har store pupper, og det har tatt et liv (føler jeg) å godta de som de er. Jeg må tenke meg om både en og to ganger før jeg kjøper noe, og må si jeg hilser trenden med skjerf i halsen hjertelig velkommen. Det blir lett mye kløft for å si det slik, og jeg er drittlei at blikket til mannfolk siger ned hele tiden. Nå liker jeg å pynte meg til vanlig og da, men av og til hadde det vært sååå godt å bare kunne kjøpe det jeg ønsket meg. Har faktisk hjulpet litt at jeg har fått mannlige venner som er bunn ærlig, og rett og slett sier om noe fungere eller ikke. Siden til Trinny og Susannah har også vært til hjelp for meg. Det var vel ikke store hjelpen i dette svaret, men du er i alle fall ikke alene om problemet.
Essie_ Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Jeg føler vel ikke at jeg er så pyntet bare fordi jeg viser litt utringning. Men jeg har ofte litt utringede klær når jeg pynter meg. Har i det siste begynt å tenke på å ikke ha så utringede klær i hverdagen - syns ikke det passer seg (i det yrket jeg har valgt). Så har byttet ut mange av singletene mine med t-skjorter i hverdagen. Om sommeren er saken litt annerledes - da er det litt mer naturlig å vise mer hud. Vet ikke om jeg svarte på spørsmålet ditt nå, men..
Haris Pilton Skrevet 14. februar 2009 #4 Skrevet 14. februar 2009 Jeg har enkelt og greit sluttet å gå med utringede klær. Ja, det ser ofte vulgært ut når damer med store pupper har utringning, uansett om det bare er en hvit bomullsinglet. Det er bare sånn det er. Det er så klart forskjell på utringninger, det er forskjell på å vise 1/3 av puppene og å vise en liten kløft. Jeg har innsett at på samme måte som man ikke skal gå med topper som viser magen om flesket henger ut, skal man heller ikke gå med topper som viser pupper om de tyter ut. Garderoben min inneholder ingen hverdagsklær som virker vulgære nå. Så klart har jeg en del kjoler og topper som viser en del pupp, men de bruker jeg bare når jeg skal svinge meg på byen. Da synes jeg det er "lov" å vise litt hva man har. Jeg går ikke og irriterer meg over at jeg ikke kan vise puppene mine fram i hverdagen, jeg velger heller andre fine klær som er flatterende for figuren
Gjest Stjernedryss Skrevet 14. februar 2009 #5 Skrevet 14. februar 2009 Uansett hvordan kropp man har så må man jo kle seg i noe som passer til figueren. Utringning når man har store pupper vil alltid se vulgært ut. Jeg har små pupper og synes det er vanskeligere å finne topper som sitter fint pga det, men når jeg leter så finner jeg alltid noe jeg føler meg fin i.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #6 Skrevet 14. februar 2009 Jeg skjønner ikke hvorfor kvinner med store pupper som ikke vil vise dem fra absolutt må ha utringning. Jeg har små pupper og har nesten ingen plagg med utringning. Dette er ikke et bevisst valg, jeg gikk igjennom skapet og oppdaget at de fleste kjoler og topper jeg har ikke er utringet, enda jeg har kroppen som tåler en ganske dyp utringning uten å være vulgær.
Haris Pilton Skrevet 14. februar 2009 #7 Skrevet 14. februar 2009 Jeg skjønner ikke hvorfor kvinner med store pupper som ikke vil vise dem fra absolutt må ha utringning. Jeg har små pupper og har nesten ingen plagg med utringning. Dette er ikke et bevisst valg, jeg gikk igjennom skapet og oppdaget at de fleste kjoler og topper jeg har ikke er utringet, enda jeg har kroppen som tåler en ganske dyp utringning uten å være vulgær. Jeg tror at mange av de som "ikke" vil vise dem fram men absolutt skal ha utringning likevel egentlig har lyst til å vise dem fram men synes det er kjekt å klage på det for å fiske litt komplimenter. Jeg var i hvert fall sånn når jeg var tenåring
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #8 Skrevet 14. februar 2009 Jeg tror at mange av de som "ikke" vil vise dem fram men absolutt skal ha utringning likevel egentlig har lyst til å vise dem fram men synes det er kjekt å klage på det for å fiske litt komplimenter. Jeg var i hvert fall sånn når jeg var tenåring Ja, også er det jo litt moro å si ting som "jeg er drittlei at blikket til mannfolk siger ned hele tiden".
Haris Pilton Skrevet 14. februar 2009 #9 Skrevet 14. februar 2009 Ja, også er det jo litt moro å si ting som "jeg er drittlei at blikket til mannfolk siger ned hele tiden". Haha, ja Og hvis man faktisk er drittlei av det er det ikke verre enn å ta på seg et klesplagg som ikke oppfordrer til puppetitting. 1
Gjest Stjernedryss Skrevet 14. februar 2009 #10 Skrevet 14. februar 2009 Man hører jo ofte jenter med store pupper klager på det der at folk kommenterer utringningen, stirrer osv. Det dere da må huske på er at man sjelden ser jenter med små pupper med dyp utringning (bortsett fra partytopper og penkjoler da)
Gjest Gjest_Gjestine_* Skrevet 14. februar 2009 #11 Skrevet 14. februar 2009 Utringing er sexy og særlig om man har store pupper. Hva så om menn glor? Normalt at menn ser på damer vel, og at damer ser på menn. Men for all del, det finnes jo mange søte 1800 tallstopper som er tilknappet opp til halsen. Poenget er vel at folk må få lov til å ha på seg det de liker, og være den de er. Noen damer liker å være damer
Haris Pilton Skrevet 14. februar 2009 #12 Skrevet 14. februar 2009 Utringing er sexy og særlig om man har store pupper. Hva så om menn glor? Normalt at menn ser på damer vel, og at damer ser på menn. Men for all del, det finnes jo mange søte 1800 tallstopper som er tilknappet opp til halsen. Poenget er vel at folk må få lov til å ha på seg det de liker, og være den de er. Noen damer liker å være damer Ja, men da må de ikke klage på at folk ser på det de viser frem
Gjest *Ulla* Skrevet 14. februar 2009 #13 Skrevet 14. februar 2009 (endret) Jeg har store pupper og går bevisst med utringning, jeg liker det. Vi har alle vårt. Om du føler du blir sett på som vulgær (selv om det sikkert ikke alltid er tilfelle) må du jo bare kutte ut all utringning rett og slett. Eller bare ikke bry deg med hva andre eventuelt skulle mene. Edit: gikk litt fort med tastingen Endret 14. februar 2009 av *Ulla*
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #14 Skrevet 14. februar 2009 Må være ganske så ekstremt for at jeg skal synes det er vulgært...merkelig innstilling det der. Bryr meg egentlig ikke filla da om puppene til andre kvinner..men har sannelig opplevd de som var opptatt av mine..tåpelig. Ta på seg ett plagg som ikke oppfordrer? mere vås..har hatt på meg vanlige høyhalsa gensere og opplevd det alikevel..ikke mitt problem at folk er primitive.
Gjest Illiya Skrevet 14. februar 2009 #15 Skrevet 14. februar 2009 Det finnes massevis av topper for oss som har store pupper. Både med og uten utringning, og med mye og lite utringning. Jeg viser ikke mye pupp på jobb, men kan fint ha en v-ringet topp. Alle singletter er heller ikke like, de går ikke like langt ned alle sammen. Skal jeg på jobb, og ha noe som er ganske utringet, tar jeg en singlett under, som dekker kløften. Ikke verre enn det. Det eneste "problemet" jeg har, er at det finnes så mange topper som er fine på andre, de som er i tynt stoff, og litt vide nede, da ser jeg gravid ut. Jeg må ha noe som er stramt hele veien.
Gjest amu Skrevet 14. februar 2009 #16 Skrevet 14. februar 2009 Er det noe du får høre? Hvis ikke kan det være du føler folk bryr seg mer enn de gjør. Synes man skal kunne kle seg slik man ønsker. Men samtidig har de fleste noen plagg de synes er fine, men som rett og slett ikke passer kroppen så godt.
Gjest Gjest_Petronella_* Skrevet 15. februar 2009 #17 Skrevet 15. februar 2009 Mitt inntrykk er at det ofte er svært overvektige jenter med store pupper som går utringet "til navlen". Har til og med sett jenter som jobber i barnehage gå i singlet hvor puppene buler ut - sånn egner seg ikke til jobb. Jeg som jobber på kontor kunne aldri tenkt meg å gå sånn - og folk som jobber i barnehage og SFO bør også tenke seg om hva de tar på seg om morgenen. Jeg blir rett og slett flau på deres vegne.
FoxyFish Skrevet 12. mars 2009 #18 Skrevet 12. mars 2009 Jeg synes det er litt trist at det er blitt et tabu å klage over store pupper. Små pupper kan man finfint klage over offentlig, men om man i den samme diskusjonen ymter frempå om at man vurderer sine som for store, så blir det tatt som selvskryt. For å ta et eksempel så bruker jeg selv F-cup, og jeg HATER det! Jeg hater det i så stor grad at jeg har lest alt jeg kommer over av stoff om brystreduksjon, men jeg er livredd for å gjennomføre det. Jeg er også barnløs, og tør heller ikke ta steget før etter en eventuell fødsel. Jeg bruker aldri topper med utringning utenfor husets fire vegger på grunn av beundrende manneblikk og stygge jenteblikk. Og med manneblikk snakker man ikke nødvendigvis om de kjekke kroppsarbeiderne, men også om den seksti år gamle overvektige mannen på benken. Uansett hva folk måtte mene og tro om at dette er stas, så er ikke det nødvendigvis en fasit. Jeg har opplevd å bli spurt høylydt om jeg har silikon ved flere anledninger (oftest av jenter i grupper), og det har også forekommet iført en pologenser (!!). Poenget mitt med dette innlegget er å påpeke at det er akkurat sånne kommentarer som ovenfor som gjør det til et ekstra sårt problem. For det er akkurat det det er for mange - et problem. På lik linje med tanker om for stor nese, for mye vekt, for lite vekt, for tynt hår, brune øyne, blå øyne mm. Det er synd å måtte brenne inne med et selvtillitsproblem fordi man ikke har "lov" til å klage.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2009 #19 Skrevet 12. mars 2009 Det er like mye lov å klage over for store pupper som det er å klage over for små pupper Men alle må kle seg etter kroppen sin, det gjelder både om man har store og om man har små pupper. Det kan være vanskelig å finne klær som passer både om man har store eller små pupper. Jeg har så små pupper at topper som skal sitte stramt blir posete på brystet. Jeg kan heller ikke gå med dyp utringning, fordi jeg blir pinlig berør når folk glor på brystet mitt - og kommenterer at de kan se alle ribbeina mine Jeg har kjempestor rumpe, noe som gjør det utrolig vankselig å finne en bukse som rommer alt. Jeg har en venninne som nesten ikke har rumpe, hun får samme problemet som jeg får med topper - det blir masse overflødig stoff som poser seg og ser stygt ut. For mye og for lite kan være akkurat like plagsomt og vanskelig.
Gjest Illiya Skrevet 12. mars 2009 #20 Skrevet 12. mars 2009 Jeg synes det er litt trist at det er blitt et tabu å klage over store pupper. Små pupper kan man finfint klage over offentlig, men om man i den samme diskusjonen ymter frempå om at man vurderer sine som for store, så blir det tatt som selvskryt. For å ta et eksempel så bruker jeg selv F-cup, og jeg HATER det! Jeg hater det i så stor grad at jeg har lest alt jeg kommer over av stoff om brystreduksjon, men jeg er livredd for å gjennomføre det. Jeg er også barnløs, og tør heller ikke ta steget før etter en eventuell fødsel. Jeg bruker aldri topper med utringning utenfor husets fire vegger på grunn av beundrende manneblikk og stygge jenteblikk. Og med manneblikk snakker man ikke nødvendigvis om de kjekke kroppsarbeiderne, men også om den seksti år gamle overvektige mannen på benken. Uansett hva folk måtte mene og tro om at dette er stas, så er ikke det nødvendigvis en fasit. Jeg har opplevd å bli spurt høylydt om jeg har silikon ved flere anledninger (oftest av jenter i grupper), og det har også forekommet iført en pologenser (!!). Poenget mitt med dette innlegget er å påpeke at det er akkurat sånne kommentarer som ovenfor som gjør det til et ekstra sårt problem. For det er akkurat det det er for mange - et problem. På lik linje med tanker om for stor nese, for mye vekt, for lite vekt, for tynt hår, brune øyne, blå øyne mm. Det er synd å måtte brenne inne med et selvtillitsproblem fordi man ikke har "lov" til å klage. Jeg har også blitt spurt om jeg har silikon, både av damer og menn, men jeg ser det ikke som noe problem. Og jada, det er mange som får med seg at puppene mine er større enn standard størrelse, men sånn er jeg, og en blir jo vant til at folk legger merke til det. Det gjør ikke meg noe. Jeg har også lange bein, og folk legger merke til det også. Hva er egentlig forskjellen? Har man noe som skiller seg ut, enten det er positivt eller negativt, så blir det lagt merke til av andre. Jeg tror rett og slett du fokuserer for mye på dette selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå