Gå til innhold

Luftsmerter i skulder etter operasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som aner hvor lenge etter en operasjon det kan komme luftsmerter i skulderen?

Jeg ble operert 13. januar og fikk tydelige luftsmerter i venstre skulder etter en stund. Det gikk over ganske raskt og ble borte når jeg tok smertestillende. Har fått samme typen smerter i høyre skulder nå, men mistenker at det er noe muskulært. Smertestillende hjelper bittelitt, men ikke helt.

Er det fysisk mulig å ha luftsmerter i skulderen så lenge etter en operasjon? Da venter jeg nemlig litt med å ringe legen, er lei av legebesøk akkurat nå :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest ~Milla~
Skrevet

En annen grunn til at man får luftsmerter er jo fordi de for eks. åpner opp buken, og da kommer det jo til luft i kroppen. De prøver å få ut det meste før de syr igjen, men noe vil alltid bli værende der. Noen blir da plaget med luftsmerter, gjerne som går opp i ene skulderen som hos deg. Det er helt ufarlig , men veldig ubehagelig.

Men det pleier å gi seg innen 2-3uker, litt forskjellig. Vet om noen som kun har hatt det i en 3-4 dager.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at luftsmerter ville være over etter ca en uke. Mine forsvant etter et par dager. Tror knapt jeg hadde luftsmerter etter at jeg ble skrevet ut.

Jeg ville nok kontaktet legen om du har smerter nå.

Skrevet

Ja, var det jeg trodde. Har ikke hatt vondt så mange dager nå, men synes det er rart så lenge etter operasjon.

Sannsynligvis er det jeg som har vært ekstremt anspent etter alt som har skjedd de siste ukene og gått med skuldrene heist opp mer enn det som er bra. Når jeg samtidig ikke klarer å la vær å gjøre ting her hjemme så kan jeg kanskje skylde meg selv. :sjenert: Jeg vet at jeg må pushe meg for å komme meg skikkelig på bena igjen, men jeg klarer ikke stoppe selv om jeg blir litt slite.

Ringer legekontoret hvis jeg fortsatt har like vondt i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...