Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Prøvde å spørre om dette i den store husmor-triks tråden, men fikk ingen svar.

Leier en liten leilighet, med et knøttlite bad. Problemet er at hver gang vannet i vasken får renne litt (når man f.eks vasker hender), begynner det å lukte kloakk. Lukta kommer fra sluken under badekaret, men kommer kun når man bruker vasken, ikke dusjen/badekaret altså.

Hvordan bli kvitt dette?? Sluken ligger som sagt under badekaret, jeg har ikke nubbesjans til å komme til der. Tenkte å prøve å ta vekk den ene "veggen" på badekaret for å se om jeg kommer lettere til, men det greide jeg ikke (tør ikke å ta så mye i heller).

Er lei av å pusse tennene i møkkalukt:(

Videoannonse
Annonse
Gjest Kråkaa
Skrevet

Hva med å prøve en dæsj plumbo både i vasken og i badekarsluket?

Kanskje det løsner bort eventuelt det som kanskje ligger og gir fra seg lukt?

Kan jo være verdt et forsøk.

Skrevet
Hva med å prøve en dæsj plumbo både i vasken og i badekarsluket?

Kanskje det løsner bort eventuelt det som kanskje ligger og gir fra seg lukt?

Kan jo være verdt et forsøk.

Har prøvd - mange ganger- uten hell...:(

Har prøvd klorin også, og det hjelper i noen få dager, før stanken er tilbake...=/

Gjest Kråkaa
Skrevet

Hmm..da vet iallefall ikke jeg råd. Men kloakkstank er ikke koslige greier iallefall!

Tror jeg ville ha tatt kontakt med utleier eller vaktmester.

Skrevet
Har prøvd - mange ganger- uten hell...:(

Har prøvd klorin også, og det hjelper i noen få dager, før stanken er tilbake...=/

Når vannet i vasken renner ned, slår litt av vannet oppover i røret som kommer fra sluken under badekaret. Vanligvis er vannlåsen i sluket enten feilmontert fra begynnelsen, eller så er den underdimensjonert/ for svak, så den slipper igjennom luft fra avløpet når vannet fra vasken "trykker" på vannet i låsen i sluket. Snakk med en rørlegger!

Skrevet
Når vannet i vasken renner ned, slår litt av vannet oppover i røret som kommer fra sluken under badekaret. Vanligvis er vannlåsen i sluket enten feilmontert fra begynnelsen, eller så er den underdimensjonert/ for svak, så den slipper igjennom luft fra avløpet når vannet fra vasken "trykker" på vannet i låsen i sluket. Snakk med en rørlegger!

Hmmh. Takk for svar dere to...:) Får tydeligvis bare ta kontakt med huseieren da - ting tar bare så himla lang tid når noe skal fikses av andre...=S

Skrevet

Det kan hende at vannlåsen i badekarsluket har gått tomt for vann. Prøv å la vannet renne litt i badekaret først slik at vannlåsen får fylt seg. Aller helst burde du fått oppi litt matolje i sluket slik at det ikke tømmer seg for vann så lett. Men dersom det går tomt for vann veldig ofte, må det være noe feil med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...