Gå til innhold

Ferietur til Bahamas


taliee

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer har funnet ut at vi vil reise til Bahamas da vi skal forlove oss, men jeg sliter med å finne ut hvordan vi skal komme oss dit, smarteste vei og billigste?

Det er jo ikke før evt senere i år, men vært kjekt å vite litt nå uansett:) Gleder oss, har hørt mye fint- meste på nettet.. men vil gjerne høre mer!:)

Vært der? Hvordan var det, priser? Hotell? Hva er det og gjøre, osv.

Takk for alle svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Deception

Jeg vil også tippe at Sixx har rett i sine antagelser. Dessuten bør du nok også forvente et temmelig høyt prisnivå, hvis det spiller inn.

Ellers anbefaler jeg Lonely Planets guide som heter Caribbean Islands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket på Startour nå, og alt var såklart utsolgt :( Noen som har vært på Bahamas da? Hvordan kom evt dere, dere dit? :)

Og hva ble prisen?

takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket på Startour nå, og alt var såklart utsolgt :( Noen som har vært på Bahamas da? Hvordan kom evt dere, dere dit? :)

Og hva ble prisen?

takk :)

Men hvorfor sjekker du ikke Miami...du fikk jo råd om det? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Deception

Eventuelt kan du kontakte travelstore.no. De setter sammen et tilbud til deg, men du må regne med at det blir dyrt, for det er ikke charter, men de gjør det arbeidet du egentlig like godt kunne gjort selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket fly til Miami, og videre til Bahamas, det ble 14000 på hver av oss, som ikke var så aller verst... men så kom hotell.. det ble minst 36000 på hver av oss. Prisene lå fra 36000 til 125000:O

Håpe det finnes andre alternativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Som sagt: skriv en mail til [email protected], og forklar litt nærmere hva dere ønsker, så kan de komme med et reiseforslag til dere.

Vi var akkurat to uker på en annen karibisk øy, og turen kom på ca 20000 kr/pers inkludert reise og overnatting med frokost. Hotellet tok størstedelen av summen, og jeg mener at reisen kostet under halvparten av totalprisen.

Bare for å gi en indikasjon om priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket fly til Miami, og videre til Bahamas, det ble 14000 på hver av oss, som ikke var så aller verst... men så kom hotell.. det ble minst 36000 på hver av oss. Prisene lå fra 36000 til 125000:O

Håpe det finnes andre alternativ :)

Jeg skjønner meg ikke på deg. :ler:

Du har fått råd om å ta båt fra Miami til Bahamas, men det overser du glatt og sjekker fly. :ler:

Tror jeg gir opp her gitt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på bahamas i fjor sommer. Vi tok båt fra Fort Lauerdale til Bahamas.

Vi kom til Freeport - grand bahamas. Det var nydelig der.

post-13677-1234860130_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigste blir vel charter til Miami og båt ut til Bahamas?

Det vil jeg tro. (Er oppvokst i Ft.Lauderdale og har vært til Bahamas flere ganger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesten

Jeg sitter hjemme og er syk, og kjeder meg idag. Synes det er litt gøy å søke etter godt tilbud. Hvis du forteller når dere vil reise (+hvor lenge dere vil være borte) og hvor i Norge dere reiser fra så kan jeg se hva jeg finner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, faktisk sykmeldt selv, sikkert derfor jeg prøver å finne, men jeg er tydeligvis dårlig på dette. Aner ikke hvor jeg finner ut hvilken båt som går over heller, elendig i engelsk, trodde ikke det var så gale ;)

Vi er to, tenkte på ca 14 dager, i november-desember. Bor like ved Molde, men antar at det enkleste er å dra fra Oslo :-)

Om du orker dette så hadde det vært knall, men ingen tvang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et tips for å få det billigere er å bestille fra amerikanske nettsider som ikke ha none kontakt med norske nettsider. da får du billetter til samme pris som du ville fått hvis du bodde i statene, og det er mye billigere. ofte godt over 70% av norsk pris=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

et tips for å få det billigere er å bestille fra amerikanske nettsider som ikke ha none kontakt med norske nettsider. da får du billetter til samme pris som du ville fått hvis du bodde i statene, og det er mye billigere. ofte godt over 70% av norsk pris=)

Hvilke nettsider dA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kom på noe, det er veldig lurt å bestille billettene tildig, de er ofte billigere da... men du må være obs på at prisen kan øke litt hvis skattene eller prisen på drivstoff går opp, men blir ikke mer enn noen 100 lapper i såfall=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et supert nettsted for å finne billigste tilgjengelige flybilletter er

http://www.momondo.com

(..har allerede skaffet meg fly t/r Karibien i sommer. Til en veldig bra pris. :)

Det kan være veldig lønnsomt å reise FØR høysensongen setter inn- dvs før amerikanerne kommer veltende ned i desember.

I perioden mai- okt/nov. er det lav-sesong (pga orkansesongen og enkelte regnskyll) og de fleste hoteller setter ned prisen 20%- 40-50%. :lur:

Også lurt å sjekke ut http://www.tripadvisor.com for å se hvilke hoteller sam får best omtale, hva som er verdt prisen etc.

Lykke til! God tur!

Endret av missLynch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...