Gå til innhold

Reise for to, ca 50.000 i budsjett. Hvor?


Scully

Anbefalte innlegg

Sitter og grubler veldig, skal spandere på min mor en reise i 50.årsgave dette året. Jeg har budsjettert med omlag 50.000, men kan muligens strekke meg litt til.

Jeg ser for meg et par ukers reise, enten i juli (tidligere er umulig), eller i løpet av høst-vinter 09.

Jeg vet hun lenge har ønsket å reise med Star Tours Temareiser, og har sett litt på disse. Men jeg sliter med å bestemme meg, Afrika, Asia eller Sør-Amerika...? Alt frister! Eller kanskje starte med ei uke på cruise, og fortsette et annet sted?

Hvor ville du valgt å legge reisen, ville du lagt den opp selv (fått mer igjen for pengene, evt?), eller tatt med mor på fullguidet tur.

Kom gjerne med din aller beste reiseopplevelse, jeg tar alt som gode tips! Vil gjøre denne turen uforglemmelig på alle måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo an på hva slags ferie hun liker, men hva med hurtigruten? Det ligger på 40-50 000 for to med god lugar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og grubler veldig, skal spandere på min mor en reise i 50.årsgave dette året. Jeg har budsjettert med omlag 50.000, men kan muligens strekke meg litt til.

Jeg ser for meg et par ukers reise, enten i juli (tidligere er umulig), eller i løpet av høst-vinter 09.

Jeg vet hun lenge har ønsket å reise med Star Tours Temareiser, og har sett litt på disse. Men jeg sliter med å bestemme meg, Afrika, Asia eller Sør-Amerika...? Alt frister! Eller kanskje starte med ei uke på cruise, og fortsette et annet sted?

Hvor ville du valgt å legge reisen, ville du lagt den opp selv (fått mer igjen for pengene, evt?), eller tatt med mor på fullguidet tur.

Kom gjerne med din aller beste reiseopplevelse, jeg tar alt som gode tips! Vil gjøre denne turen uforglemmelig på alle måter.

Håper jeg har like spandable barn når jeg blir 50 år :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være asia, afrika eller sør-amerika. Hurtigruten har vi reist med før, men takk for tipset!

Hun har påspandert meg flere uforglemmelige reiser, så nå er det min tur. Hun fortjener det virkelig :) Samtidig som det vil være en ferdigutdannetgave til meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta tre uker.

Send henne på safari i Kanya, Tanzania eller Botswana ei ukes tid først, og så et par uker ved kysten etterpå (Mombasa eller Zanzibar kan f.eks. være et alternativ).

Eller hva med India?

Skal hun reise alene?

Siden hun har reist så mye før, så ville jeg aldri i verden ha bestilt en fullguidet tur for henne. Jeg hadde iallefall fått hetta av å måtte være med på noe sånt.

Jeg synes i grunnen du er veldig generøs, så til den prisen så kommer hun seg vel på cruise til Sydpolen også (det hadde vært mitt valg)?

Men det er jo så utrolig mange flotte land og folk å oppleve.

Midt-Østen er flott, og da Syria (og Jordan) i en klasse for seg, med et folkeslag så hyggelig at man har lyst til å ta med alle sammen hjem.

Cuba? Flott land og flotte folk det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker Sør-Afrika og Namibia. Etosha nasjonalpark er fantastisk! Avslutte ferien med rom på et vinslott utenfor Cape Town.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Equador og Galapagos-øyene? Eller privat safari i Tanzania og deretter Zanzibar?

Detter er i hvert fall to av mine drømmereiser :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...