Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilken metode bruker du?

Hva slags vaskemiddel, klut osv?

Kan man bruke gryteskrubb, eller vil det lage riper i glasset?

Synes det belegget kommer så fort og er så vanskelig å få av, jeg... Vi har ikke spesielt mye kalk i vannet vårt heller. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for å virke pessismistisk, men den kampen tror jeg du kommer til å tape...

Men for å svare: bruker en lilla/rosa ajaxspray, det blir rent, men alt forsvinner ikke. (nå skal det også nevnes at mye var der når vi flyttet inn)

Gryteskrubb hørtes veldig voldsomt ut ja.... men vet ikke :)

Gjest Elfrida
Skrevet

Cillit bang sin "Smuss og Kalk Universal Spray" funker faktisk veldig bra (selv om jeg haater reklamene deres). Bare sprayes på, virker rundt et minutt, og så tørker man over med en klut eller svamp, og skyller av.

Skrevet

Jeg bruker eddik utblandet i vann, spruter dette på en microfiberklut som jeg vasker med, og belegget blir litt enklere å vaske av. Gjør dette et par ganger i måneden og har blanke og fine dusjvegger. Jeg bruker samme metoden på speil og vask. Blir skinnende rent, det er miljøvennlig, allergivennlig og økonomisk, i tillegg så er eddik desinfiserende. Jeg har ikke kjøpt jif eller ajax-sprayer på årevis og kunne ikke drømme å gå tilbake til disse.

Skrevet

Kalkfjerner. Kjøp i danmark. Det eneste som hjelper. Nytter ikke med slike naturlige greier, som f.eks ENJO sin osv. Må ha the real stuff.

Skrevet
Jeg bruker eddik utblandet i vann, spruter dette på en microfiberklut som jeg vasker med, og belegget blir litt enklere å vaske av. Gjør dette et par ganger i måneden og har blanke og fine dusjvegger. Jeg bruker samme metoden på speil og vask. Blir skinnende rent, det er miljøvennlig, allergivennlig og økonomisk, i tillegg så er eddik desinfiserende. Jeg har ikke kjøpt jif eller ajax-sprayer på årevis og kunne ikke drømme å gå tilbake til disse.

Jeg liker tanken på å bruke miljøvennlige ting, så denne var interessant.

Sånn ca hvilket blandingsforhold eddik/vann?

Tror du gryteskrubb kan brukes uten å skade glasset?

Skrevet
Cillit bang sin "Smuss og Kalk Universal Spray" funker faktisk veldig bra (selv om jeg haater reklamene deres). Bare sprayes på, virker rundt et minutt, og så tørker man over med en klut eller svamp, og skyller av.

Jeg har brukt denne, men synes liksom ikke jeg får bort alt...

Gjest Ludovie
Skrevet

Jeg bruker et middel fra Porsgrund som fulgte med dørene og som jeg ikke husker hva heter. Det fås kjøpt i baderomsbutikker som selger varer fra Porsgrund. Dørene blir helt blanke og skinnende hver gang.

Men nå ble jeg også litt nysgjerring på eddik! :)

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg bruker bare Jif universalspray ca en gang i uka og har alltid rent dusjglass. I tillegg forebygger jeg litt ved å bruke nal etter hver dusj. Den fulgte med døra da vi kjøpte den.

• 2 uker senere...
Skrevet

Bruker Jif baderom og gnir med en svamp. Da går det fint om du ikke har mye kalk i vannet.

På kalk funger bare kalkfjerner, synes jeg.

Gjest strykebrett
Skrevet (endret)

Jif Baderom fingerer fint her hos meg. Hvis du har helt glatte glass kan du vurdere å prøve en sånn skrape som man bruker på keramiske komfyrtopper. Har enda ikke vært borti noe som klarer å motstå den, bruker den både på vindu, speil og dusjdører hvis det er noe som sitter godt.

Edit: skrivefeil.

Endret av strykebrett
Skrevet

På med gassmaske, og spray med en salmiakk blandet i vann.

Stinker og er nok farlig å puste inn, men svært effektivt.

Jeg sprayer dusjen med salmiakk etter nesten hver dusj, og sprayer av.

Skrevet
På med gassmaske, og spray med en salmiakk blandet i vann.

Stinker og er nok farlig å puste inn, men svært effektivt.

Jeg sprayer dusjen med salmiakk etter nesten hver dusj, og sprayer av.

Mente seff at jeg skyller av. Husk også å spraye vaskemiddel nedenfra og oppover.

Skrevet
Bruker Jif baderom og gnir med en svamp. Da går det fint om du ikke har mye kalk i vannet.

På kalk funger bare kalkfjerner, synes jeg.

*signerer*

Gjest Gjest_Koukla_*
Skrevet

Her brukes kun mikrofiberklut og varmt vann én gang i uken, funker bra, det...

Forebygger ved å skylle dusjveggene rene for såpe etter bruk, deretter bruke nal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...