Gå til innhold

Tog til Europa


Ciara

Anbefalte innlegg

Vurderer å ta toget til Roma i sommer, og ta noen stopp underveis. Noen som vet om noen informative nettsider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk :)

Det eneste dumme er at det er for tidlig å booke slik at jeg ikke har den ringeste anelse om hva det kan koste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min kjære skal gifte oss i paris til sommeren. Han har flyskrekk, så vi skal ta tog. Har undersøkt masse på nett, og jeg syntes denne er ganske fin.

Samboeren min ringte nsb og spurte litt, og man kan bestille tre mnd i forveien. Og de kunne legge opp hele ruta for oss.

Vi kjøper interrailbilletter, og slipper unna med ca 2000 kr pr person, og kan reise i 10 dager innenfor en periode på 22 dager (under 26 år, vi rekker det akkurat ;) )

Vi skal da ta toget til sverige (må betale denne turen utenom, da interrail kun gjelder i utlandet) og så videre til tyskland og frankrike. Regner med å bruke ca 25-30 timer på turen. Vi skal videre til sør-frankrike også, etter noen dager i paris, og får brukt interrail-billetten dit også. Og tilbake igjen.

Veldig fornøyd med at det ikke blir dyrere å ta tog!! :nigo: Hadde trodd det kom til å koste oss mye mer enn fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siden så jeg også på, men det er for tidlig å booke, så pris kommer ikke opp...

Vi er dessverre over 26, så da blir det nok en god del dyrere. Men det er det sikkert verdt.

Høres ut som dere får en fin tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere på togtur. Dere kan også bestille interrailbilletter, betaler 1/3 mer per billett om dere er over 26 år. Når det gjelder reise til Sverige, så er det mulig å få minipris fra Norge til Gøteborg:)

God tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke verre enn 1/3 mer, altså? Er det da slik at man betaler for et antall stopp innen en periode som hun som svarte over, eller betaler man forskjellig avhengig av rute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verre enn 1/3 mer, altså? Er det da slik at man betaler for et antall stopp innen en periode som hun som svarte over, eller betaler man forskjellig avhengig av rute?

Det er veldig mange ulike ruter og tilbud på interrail, hovedkonseptet er at dere har billettene, men må kjøpe plassbilletter på noen av togene. Prisen her varierer fra ca 20-50 kroner per pers. Billettene kan være fri tilgang til tog alle dager, eller for eksempel 10 dager reise fordelt på 22 dager, eller 5 dager på 10. Dere kan jo selv bestemme hvordan dere vil gjøre det, enten ha billett som gjør at dere kan loffe masse rundt og ta ting fra dag til dag, eller ta store lange jafs. Anbefaler forøvrig området mellom Spania og Italia via den franske riviera:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Estrella, har du vært på interrail? Kunne du ha fortalt meg litt mer? Jeg skjønner det liksom ikke helt :)

Hvordan vet vi at det er plass på togene?

Kan vi ta ALLE tog i de landene vi har billett for?

Hva med sovekupeer? Koster det mye ekstra?

Jeg har lest (og du sier) at man betaler små summer ekstra, men hvordan fungerer det i praksis?

Og når vi har 10 dager i løpet av 22 dager, har vi et slags klippekort da eller?

Blir veldig glad hvis du, eller noen andre som kan dette, kan svare meg :) Har prøvd å søke, men har aldri helt fått svar på alt jeg lurer på :)

Mvh hun som skal ta tog til Paris for å gifte seg :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Estrella, har du vært på interrail? Kunne du ha fortalt meg litt mer? Jeg skjønner det liksom ikke helt :)

Hvordan vet vi at det er plass på togene?

Kan vi ta ALLE tog i de landene vi har billett for?

Hva med sovekupeer? Koster det mye ekstra?

Jeg har lest (og du sier) at man betaler små summer ekstra, men hvordan fungerer det i praksis?

Og når vi har 10 dager i løpet av 22 dager, har vi et slags klippekort da eller?

Blir veldig glad hvis du, eller noen andre som kan dette, kan svare meg :) Har prøvd å søke, men har aldri helt fått svar på alt jeg lurer på :)

Mvh hun som skal ta tog til Paris for å gifte seg :strix:

*Dere kan ta alle tog, men noen tog krever plassreservasjon og på nattog/hurtigtog må du betale mellomlegg. Plassreservasjoner og mellomlegg kan man lett betale på stasjonen.

*Det varierer hvor mye det koster for sovekupe, noen tog har hvilestol og noen couchettes.

*Enten bestiller du plassreservasjoner på forhånd, eller så kjøper du underveis på stasjonen.

*Det blir som et slags klippekort ja, dere skriver på datoen på billetten før første togtur og "klippet" er da gyldig fra midnatt til midnatt den datoen. Det er et unntak, hvis du reiser med nattog som starter etter klokken 1900, kan du skrive på neste dags dato.

Ellers så syntes jeg denne siden var veldig informativ.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Får man kjøpt interrail biletter i Norge eller må de kjøpes utenlands ?

Er det veldig komplisert så en kløne som meg kan komme til å bare rote det til ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å ta toget til Roma i sommer, og ta noen stopp underveis. Noen som vet om noen informative nettsider?

Dette har jeg faktisk også tenkt på å gjøre i sommer. Ta toget ned til Italia et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...