Gå til innhold

Oppbevaring av sølvtøy


Donpedro

Anbefalte innlegg

Vi sparer ikke på sælvtøy, men har opp gjennom årene arvet ulike deler til serveringsbestikk, større skjeer osv. Noe ligger i egne små pappesker i bomull, noe er pakket i silkepapir, og noe ligger bare løst.

Nå er det vanskelig å ha oversikt over hva vi har, og da blir det heller ikke brukt.

Finnes det noen smarte løsninger for å oppbevare det skikkelig, samtidig som det blir litt ryddig og lett å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt noen grå oppbevaringsposer hos Mestergull.

Det er plass til 12 "enheter" i hver. Utenpå har jeg skrevet hva som er inni.

Antageligvis er de satt inn med et middel - jeg har iallefall ikke trengt å pusse sølv i alle de årene jeg har brukt de posene.

Du kan også oppbevare sølvtøy i tett plast, men ikke fest med strikk - for det setter merke som det kan bli vanskelig å få bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lille vi har av sølv ligger i (separate) sølvtøyposer av plast kjøpt hos gullsmed, og deretter i oppbevaringsposer av ull med 12 rom i hver, kjøpt på GlasMagasinet for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sparer ikke på sælvtøy, men har opp gjennom årene arvet ulike deler til serveringsbestikk, større skjeer osv. Noe ligger i egne små pappesker i bomull, noe er pakket i silkepapir, og noe ligger bare løst.

Nå er det vanskelig å ha oversikt over hva vi har, og da blir det heller ikke brukt.

Finnes det noen smarte løsninger for å oppbevare det skikkelig, samtidig som det blir litt ryddig og lett å bruke?

Hvis det ligger i plastposer mørkner det ikke så fort - gull og sølvsmed selger poser med plastlommer som virker greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...