Gå til innhold

Skreller du agurken?

Skreller du agurken?   

114 stemmer

1. 1. Skreller du agurken?

• Ja
      10
    • Nei
      104

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei jeg skreller aldri, tar kun av noen striper rundt hele når jeg lager agurksalat.

Det er jo i skallet mesteparten av smaken sitter!

Jeg skreller aldri agurken. Det jeg derimot kan finne på å gjøre er å ta bort den bløte delen i midten. Jeg deler agurken i staver og skjærer bort midten.

:sjokkert: Det er jo det beste!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei haha hva er vitsen med det?!

Skreller man druer og tomater og..? haha

Skrevet
:sjokkert: Det er jo det beste!

Oh no! Det bløte er jo ekkelt! Det bløte i tomatene er også ekkelt. Tar ofte bort det også jeg, med mindre tomatene er faste og fine.

Skrevet
Oh no! Det bløte er jo ekkelt! Det bløte i tomatene er også ekkelt. Tar ofte bort det også jeg, med mindre tomatene er faste og fine.

Galing!! *rystet*

Skrevet
Jeg skreller vanligvis ikke agurk,

men når jeg lager gresk salat gjør jeg det,

så som millioner av grekere.

Så helt vilt syns jeg ikke det er.

Grunnen til at man skreller agurk (og mangen andre grønnsaker) i utlandet er at det sitter parasitter og bakterier utenpå skallet. Det gjør det ikke i Norge, ergo er det ikke behov for å skrelle her.

Skrevet

Jeg skreller aldri agurken. Visste ikke at noe gjorde det jeg.

Skrevet

Nei, det kunne jeg ikke funnet på :) Det er jo i skallet smaken og masse av vitaminene ligger. Det samme gjelder jo for så vidt for epler og poteter også. Skall = bra synes jeg :) Jeg ville sikkert skrelt agurken om jeg var i utlandet derimot.

Skrevet

Jeg skreller agurken når jeg skal ha den til agurksalat. Ellers aldri.

Skrevet

Nei skreller ikke agurken normalt, vasker den bare. Om det skal brukes til noe ekstra fint så hender det jeg skreller den.

Skrevet

Nei, det har jeg faktisk aldri tenkt på en gang

• 15 år senere...
Skrevet

Er ikke skallet fullt av sprøytemidler da?

Anonymkode: 736a6...94e

Skrevet

Jeg har aldri skrelt agurken. 

Skrevet

Pettersmart har hentet frem en 15+ år gammel tråd? 
Ja, agurken blir fortsatt skrelt.

Anonymkode: a9a7a...cd9

Skrevet

Noen ganger. Når jeg lager agurksalat (til laks/ørret) og noen ganger i salat... ikke fin-skreller, men slik at det er litt skrell igjen

Gjest MaggaBente
Skrevet

Skrellet som regel, syns det smaker bedre uten.

Skrevet

Kommer an på hva jeg skal bruke agurken til. Skal jeg bruke den på brødskiven eller i en salat, skreller jeg den ikke. Skal jeg bruke den i en dressing, så blir den skrelt. 

Skrevet

Ja MEN bare pga minsten. Han ville ikke røre agurken uansett hvor smått eller hvor tynt jeg skar det opp. Så sa han at det var pga skallet og vi inngikk en avtale at "han skulle spise agurken om jeg skrelte den først". Som sagt så gjort.

Senere las jeg at det er noe i skallet som refluksbarn kan reagere på. Så kanskje det ikke var bare noe sært han kom på av seg selv? Kanskje det var oppriktig ubehagelig å spise? Ikke vet jeg, men han spiser det når jeg skreller det så jeg tar seieren jeg.

Skrevet

Jeg synes skallet er beskt, så jeg skreller agurken. 

Anonymkode: f64e0...288

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...