Gå til innhold

Skreller du agurken?

Kakee

Skreller du agurken?   

113 stemmer

1. 1. Skreller du agurken?

• Ja
      10
    • Nei
      103

Anbefalte innlegg

Har en diskusjon med en venninne, og hun mener det er ekkelt å ikke skrelle agurk, mens jeg mener de fleste ikke skreller agurk.

Hva gjør du?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som hovedregel skreller jeg IKKE agurken.

Men - hvis jeg lager agurksalat, så kan jeg godt finne på å skrelle den. Også hvis jeg lager salat ferdig på fat/porsjoner - ser litt finere ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ser ikke helt hvorfor man skulle det? Med mindre jeg lager saann agurksalat da.

Fordi skallet er ekkelt? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en diskusjon med en venninne, og hun mener det er ekkelt å ikke skrelle agurk, mens jeg mener de fleste ikke skreller agurk.

Hva gjør du?

Ser hun epler, tomater og alt annet med skall på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, noen ganger på epler, sier hun.

Men i følge henne er det ikke skall på tomater o.l., det er en hinne. Hehe. Så derfor trenger man ikke skrelle tomater.

Endret av Kakee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke. Skreller du ikke bananer, appelsiner, sitroner og alt annet med skall på?

Agurker har et tykt skall som ikke er godt. Det tar meg 20 sekunder å fjerne det. Derfor skreller jeg agurk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva smaker en agurk uten skall? :fnise:? Skallet er jo halve smaken og konsistensen!

Men jeg foretrekker epler uten skall, så det er sagt. Det sitter fast mellom tenna og er skarpt og rart, men tomater og agurker går ned med skallet på! :)

Jøss, har personen det er snakk om svart selv eller er det troll? Uansett, folk får gjøre hva de vil. Men ikke påstå at et flertall tenker som deg selv, og ikke kall oss som gjør det motsatte for rare. Jeg synes ikke du er rar, men du gjør noe som ikke er så veldig vanlig. Du er en sjeldenhet :)

Endret av Veronica88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva smaker en agurk uten skall? :fnise:? Skallet er jo halve smaken og konsistensen!

Men jeg foretrekker epler uten skall, så det er sagt. Det sitter fast mellom tenna og er skarpt og rart, men tomater og agurker går ned med skallet på! :)

Jøss, har personen det er snakk om svart selv eller er det troll? Uansett, folk får gjøre hva de vil. Men ikke påstå at et flertall tenker som deg selv, og ikke kall oss som gjør det motsatte for rare. Jeg synes ikke du er rar, men du gjør noe som ikke er så veldig vanlig. Du er en sjeldenhet :)

Neida, hun har svart selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å skrelle av mesteparten om det ikke ser helt plettfritt ut. Om jeg ikke tar det av, vasker jeg det godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skreller vanligvis ikke agurk,

men når jeg lager gresk salat gjør jeg det,

så som millioner av grekere.

Så helt vilt syns jeg ikke det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skreller aldri agurken. Det jeg derimot kan finne på å gjøre er å ta bort den bløte delen i midten. Jeg deler agurken i staver og skjærer bort midten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Det varierer. Jeg pleier å skrelle agurken hvis jeg skal skjære den i terninger. Når jeg skjærer den i skiver beholder jeg vanligvis skallet på, men ikke alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den skal i skiver på brødskiva så skreller jeg ikke. Ellers skreller jeg. Men jeg ante ikke at det var så sterke følelser rundt agurkskrelling. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...