Gå til innhold

Gir dere barna deres daglig tran?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jenta vår på 4 gleder seg hver dag til og få det hehe. Bror er jo egentlig litt liten enda, men vi deler gjerne en i to så får han litt. Sist gang vi prøvde og bare gi Sofia, begjynte han og hylgrine og lugget storesøster (:nei: ) Ikke lett og holde styr på disse toåringene nei... :ler:

Hvordan er det hoss dere? Gir dere barna daglig tran eller har dette falt i glemmeboka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det anbefales å begynne med tran ( flytende ) når barnet er 6 uker. Tror det er 6 uker, veldig liten i hvert fall. Min sønn har fått tran siden da, hver kveld. Nå er han 2 år og elsker det! Ibegynnelsen gråt han når han kun fikk den ene skjeen :fnise: .

Gjest Marillia
Skrevet

Vi startet friskt med at både baby og vi foreldre skulle ta tran. Det gikk raskt over, urgh...

Barna har fått sanasol når de var små, og nå tar alle trankapsler.

Skrevet

Mine tantebarn har fått tran fra de var spedbarn. Litt protester de første gangene, men så ble de faktisk glad i smaken. De ville gjerne drikke rett fra flaska om de hadde fått lov.

Vitaminbjørner har aspartam i seg, så det ville jeg ikke gitt.

Skrevet

Nei, linolje og D-vitamindråper. Mer enn godt nok, og det går faktisk lettere ned hos poden, og jeg slipper den ekle bismaken av å gi barnet noe jeg er sterkt i mot pga etiske og miljømessige årsaker. At jeg i tillegg er skeptisk til om rensingen tar ftalater ol godt nok hjelper heller ikke på. For greit nok om det tar tungmetaller ol, det føler jeg meg greit trygg på, men ftalater har jeg hørt mindre fokus på.

Skrevet
Mine tantebarn har fått tran fra de var spedbarn. Litt protester de første gangene, men så ble de faktisk glad i smaken. De ville gjerne drikke rett fra flaska om de hadde fått lov.

slik har mine barn hatt det også.. de er nå 2 og 4 og elsker tran.. går å finner seg skjer i skuffen så fort de ser jeg finner flaska...

Skrevet

Dere med barn som elsker tran; er det vanlig orginal tran dere serverer, eller er det tran med smakstilsetning som for eksempel sitron? :)

Skrevet
Dere med barn som elsker tran; er det vanlig orginal tran dere serverer, eller er det tran med smakstilsetning som for eksempel sitron? :)

Vanlig tran smaker visst like godt som vaniljesaus. Ungene hater sitrontran. Jeg synes vanlig og sitron smaker like j**lig... :spy:

Skrevet

Jeg gir helt vanlig tran, og idag fikk jeg faktisk beskjed om at lillegutten skulle ha, men "mamma får ikke tran!" (Jeg pleier å ta sammen med han, så jeg tror han skulle "straffe" meg for noe...) *fnise*

Skrevet

Har gitt tran (vanlig) siden han var 6 uker. Han liker det faktisk! Tror det har bidratt litt til at han liker fisk også. Makrell i tomat feks er en stor favoritt.

Skrevet

Bamsevitaminer inneholder aspartam som ikke er bra for barn sånn til orientering.

Gjest Patti Labella
Skrevet

Jeg har selv tatt tran siden jeg var liten, så rutinene var lett og overføre. Tran hver morgen. Har forøvrig gått over til tran med sitronsmak, slik at mannen i huset også kan ta.

Skrevet

Dårlig med tran her i huset, men mor&datter tar Sanasol ihvertfall...

Skrevet

Oi dette visste jeg ikke! Kansje jeg bør vudere og prøve med orginal tran? Det finnnes også sånne med jordbær fyll inni, som jeg har gitt til mitt tantebarn på 5, de falt skikkelig i smak men jeg finner de ikke i butikkhyllene her jeg bor.., hmm.. :forvirret:

Skrevet

Guttungen tar flytende tran, med sitronsmak, og jenta tar tranpille.

Skrevet

Her kom tranen fort i retur, så det ga jeg opp tidlig.

Skrevet

Frøkna her storgulper, så selv om jeg kjøpte inn tran på forhånd, så droppet vi det, tranflekker på alt orker jeg ikke (det er ille nok med all surmelkslukta....) så hun får D-dråper i stedenfor. Jeg forsøker å spise endel fisk selv og tar trantabletter, så noe får hun jo via morsmelka.

Skrevet

Jeg HATER tran og lukta av det. Vi fikk ei flaske på helsestasjonen, men på grunn av gulpebaby droppa vi den. Jeg var ikke så veldig lei meg for det ;)

Min sønn liker både fisk og makrell i tomat allikevel, han, og han fikk d-vitamindråper lenge før vi gikk over til Biovit.

Skrevet
Frøkna her storgulper, så selv om jeg kjøpte inn tran på forhånd, så droppet vi det, tranflekker på alt orker jeg ikke (det er ille nok med all surmelkslukta....) så hun får D-dråper i stedenfor. Jeg forsøker å spise endel fisk selv og tar trantabletter, så noe får hun jo via morsmelka.

Vi hadde også en sønn som gulpa værre enn værst, men jeg ville gjerne at han skulle ha tran, så han fikk det før vi skulle bade og legge han for kvelden. Da gulpa han som regel kun i badevannet, eller litt på pysjen sin. Og for meg spiller det liten rolle om pysjer er fulle av tranflekker.

Han er nå 1,5 år og får fortsatt en teskje tran hver morgen. Går som regel greit det. Helt vanlig tran, foressten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...