oO snøball Oo Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Jeg bor i utlandet, men har til naa hatt p-piller(Loette) som jeg hadde med meg fra Norge. Naa er det derimot tomt saa maa dra til legen aa faa en resept her. Problemet er at jeg trodde jeg fortsatt hadde ett brett igjen, saa jeg fikk ikke ordnet med det i tide, den pillefrie uka slutter idag... Om jeg ikke faar tak i en resept i morgen, hva har det aa si? Om jeg gaar noen dager over den pillefrie uken; hvor lenge maa jeg vente foer jeg er "trygg" da? Har sett paa vedlegget i pakken men staar ikke der, bare at man maa vente 8 dager om man begynner paa p-piller utenom siste dag av mensen. Saa holder det med 8 dager eller hvordan blir det? Setter veldig pris paa hjelp!
Veronica88 Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Om du ikke får begynt før om noen dager med p-piller, og dermed er midt i mensen, så må du vente 8 dager. Det er kun første og andre dagen fra mensen begynenr at du er trygg fra dag 1, sånn jeg har skjønt det. Da kan du i teorien har sex dag 3 av mensen og være trygg. Står det 8 dager så er det nok 8 dager som er rett, ser noen surrer fælt her på forumet og svarer 14 dager, men dette har noen aldri greit å rote fram bevis på at faktisk stemmer for noen p-pilletyper. OM dette skulle stemme, så står det ihvertfall ikke det hos deg!
Pialill Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 med mindre du begynner på pillen første dag du har mensen må bu vente 8 dager før du er trygg=) så frem med kondomene frem til det;)
oO snøball Oo Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. februar 2009 Mensen har jeg allerede hatt, idag er siste dag i pillefri uke. Saa om jeg har skjoent det riktig, om den pillefrie uka blir paa f.eks 9 dager istedefor 7 saa holder det likevel aa vente i 8 dager? Er soeren ikke lett dette her!
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Står det 8 dager så er det nok 8 dager som er rett, ser noen surrer fælt her på forumet og svarer 14 dager, men dette har noen aldri greit å rote fram bevis på at faktisk stemmer for noen p-pilletyper. OM dette skulle stemme, så står det ihvertfall ikke det hos deg! Trinordynol/trionetta hadde iverfall 14 dager. Men de er av markedet nå. Og ikek gidder jeg gå gjennom hele p-pillelisten nå (ga opp hele greia, klarte aldri stole på de uansett, og ble syk. Fabelaktig prevansjon, for paranoid på om de virket og for deprimert til å orke å ha sex, og for vondt i underlivet til å klare gjennomføre det )
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #6 Skrevet 9. februar 2009 Har sett paa vedlegget i pakken men staar ikke der, bare at man maa vente 8 dager om man begynner paa p-piller utenom siste dag av mensen. Saa holder det med 8 dager eller hvordan blir det? Første, ikke siste
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #7 Skrevet 9. februar 2009 Det står forøvrig ikke noe om slik oppstart som du beskriver her, så ikke rart du blir forvirret Nærmeste blir vel avsnittet om glemt pille, men der står det kun om en pilledag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå