Gå til innhold

Hva er din særeste improvisasjonsmat?

Fremhevede innlegg

Gjest LanaLane
Skrevet

Hva er det rareste du har kombinert for å få til et eller annet å spise? Ble det godt eller helt forferdelig?

Jeg lagde meg mat av følgende i dag:

Pasta

Rød currypaste

Sitronsaft

Gastromat-krydder

Ost

Salt&pepper

Smør

Kokte pastaen først, så stekte jeg currypasten og tilsatte pastaen i panna og lot det surre. Sært.

Ble overraskende godt.

Hva er det du har fått til i desperate tider?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, jeg husker en gang jeg kun hadde en pakke spaghetti og en boks med makrell i tomat. Jeg kokte spaghetti og slang makrellen i panna, og blanda sammen. Jeg tror det funka helt ok :)

Gjest Eurydike
Skrevet

Oppvarmede tomatbønner med rester av couscous og pasta i, en gang jeg hadde hjemmeeksamen.

Det var uspiselig.

Skrevet

Taco med fiskepinner i stedet for kjøttdeig. Og det var veldig godt! Så den retten har jeg brakt videre, og spise nå titt og ofte fiskepinner i pitabrød eller tortillalefse med salat og salsa. Nam! :)

Skrevet

Fiskepinner i taco! Oj! Jeg ble litt fristet, men jeg synes fiskepinner er noe søppel (lite fisk og mye fett). Men å lage egne sprøstekte fiskefileter frister i grunn till, og da skal jeg jammen prøve i en tortilla!

Jeg finner ofte på mye rart. Matbloggen min består av flere sånne "rote sammen noe og se hva det smaker"-oppskrifter enn ordentlige ting som faktisk er å finne i kokebøker :) (link i profilen).

Ostesaus på pizza istedenfor tomatsaus, for jeg ble så møkk lei av tomat i mat = ganske bra pizza!

Stekt pasta med krydder og stekt kylling - for jeg hadde ikke annen saus enn tomatsaus, så da måtte jeg finne på noe bedre i full fart = Noe jeg helt klart spiser igjen! Det går faktisk an med stekt pasta istedenfor for myk og druknet i saus!

Jeg liker å se hva hva jeg kan bytte ut av ingredienser, og faktisk få et godt resultat! Det er sånn fremgang blir laget :fnise: En av tingene jeg har på gang er å finne et alternativ å ha i taco som IKKE er tomatsaus/salsa. Alt blir prøvd :)

Skrevet (endret)

Jeg lager tortilla lefser med omelett og salat inni til frokost dagen etter tacokveld (for kjøttet forsvinner jo alltid) Det var noe jeg kom på å prøve en gang når vi ikke hadde noe brødmat i huset :) KJEMPEGODT!!!! :sikle:

Forresten, når jeg fikk tenkt meg om, så var det ikke så rar mat, men verdt å nevne :)

Endret av Idnar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...