*Numi* Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Ja, overskriften sier vel sitt? Jeg har så lyst til å lage ostesufflé en dag, på bestemors vis, og hun steker den altså i panne på kokeplata. Så derfor lurte jeg igrunn på om noen vet hvordan det kan gjøres? Kan det lages på "vanlig" måte og bare helle det i panne i steden for i ildfast form?
NullHull Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Ja, overskriften sier vel sitt? Jeg har så lyst til å lage ostesufflé en dag, på bestemors vis, og hun steker den altså i panne på kokeplata. Så derfor lurte jeg igrunn på om noen vet hvordan det kan gjøres? Kan det lages på "vanlig" måte og bare helle det i panne i steden for i ildfast form? I en vanlig stekepanne? Vil den ikke bare bli som ei flat pannekake, da? :klø: Eller er det i en kjele hun lager den?
Zadja Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Hvis det er bestemora di som pleier å lage den, og hun fortsatt lever, kan du ikke ta en telefon til henne da?
Gjest KateW Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 Dette tror jeg mamma laget... Må følge med litt her, og se. Kan eventuelt sjekke med henne hvis det ikke kommer tips...
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 Ja, overskriften sier vel sitt? Jeg har så lyst til å lage ostesufflé en dag, på bestemors vis, og hun steker den altså i panne på kokeplata. Så derfor lurte jeg igrunn på om noen vet hvordan det kan gjøres? Kan det lages på "vanlig" måte og bare helle det i panne i steden for i ildfast form? Er du sikker på at det var ostesuffle? Ostesuffle blir veldig høy. Suffleformer er veldig høye og rette kanter,men man kan jo bruke andre høye former da. Jeg lager denne retten ofte,men en stekepanne ville ikke bli høy nok.
*Numi* Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 13. februar 2009 Jeg er helt sikker på at det er ostesuffé ja. Den blir ca. like høy som stekepanna. (Helt vanlig stekepanne med 5 cm høy kant eller noe.) Jeg vet at det tradisjonelt sikkert skal heve i form og bli superhøy og slikt, men ikke bestemor sin. Den blir vel gjerne litt mer "kompakt" enn en slik formstekt en, men supergod. Og nei, grunnet diverse problemer er ikke bestemoren min så tilgjengelig om dagen, dessverre.... så derfor spør jeg her i steden for å spørre henne. Hvis jeg kunne spurt bestemor så hadde jeg vel det. Men takk for svar! Kanskje jeg bare skal prøve en vanlig oppskrift og bare ha den i stekepanna i steden for i form? :klø: Det verste som skjer er jo at det ikke går bra. :gjeiper:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå