Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 hei! nærmer seg bryllup her nå og vi prøver å sette opp en kjøreplan. ble veldig usikre på hviken rekke følge ting kommer i etter middagen... er dette riktig: - servering av kaffe og avec (da har bordene blitt omorganisert til småbord) - brudevals - kakeskjæring og spising - party... hvordan gjorde dere dette?
angara Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Vi hadde det akkurat slik som du beskriver. Brudevals pluss en annen vals rett etterpå, slik at alle som ville fikk komme utpå dansegulvet litt, før kakene skulle inntas. Jeg tror at brudevalsen pleier å fungere som en slags åpning av kakebordet.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 hei! nærmer seg bryllup her nå og vi prøver å sette opp en kjøreplan. ble veldig usikre på hviken rekke følge ting kommer i etter middagen... er dette riktig: - servering av kaffe og avec (da har bordene blitt omorganisert til småbord) - brudevals - kakeskjæring og spising - party... hvordan gjorde dere dette? I bryllup jeg har vært i har de fulgt en slik rekkefølge: - kakeskjæring, spising og servering av kaffe og avec - brudevals - party Men dere styrer vel dette selv
Gjest ts Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Vi hadde det akkurat slik som du beskriver. Brudevals pluss en annen vals rett etterpå, slik at alle som ville fikk komme utpå dansegulvet litt, før kakene skulle inntas. Jeg tror at brudevalsen pleier å fungere som en slags åpning av kakebordet. huh, ble litt letta nå... danset dere en hel sang før gjestene kom på gulvet? da er det kanskje smart med 2 valser ja. danset du med brudgommen i begge sangene?
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #6 Skrevet 9. februar 2009 hei! nærmer seg bryllup her nå og vi prøver å sette opp en kjøreplan. ble veldig usikre på hviken rekke følge ting kommer i etter middagen... er dette riktig: - servering av kaffe og avec (da har bordene blitt omorganisert til småbord) - brudevals - kakeskjæring og spising - party... hvordan gjorde dere dette? http://www.skikkogbruk.no/index.php?id=12&nid=95
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #7 Skrevet 9. februar 2009 huh, ble litt letta nå... danset dere en hel sang før gjestene kom på gulvet? da er det kanskje smart med 2 valser ja. danset du med brudgommen i begge sangene? Hm, det er visst ulik praksis her. Men det funket veldig bra for oss å ha en liten pause fra spisinga, og røre litt på oss, før kakene. Vi hadde altså brudevalsen vår først - men ingen av oss er dansere, så vi hadde avtalt med foreldre pluss noen vennepar at de MÅTTE hive seg utpå etter ca 45 sekund (vi gjorde tegn til dem). Da vals nr 2 begynte, kom alle andre utpå, og golvet ble stappfullt. Ja, jeg danset med brudgommen på begge sangene. Danset en sang med min far litt senere på kvelden. Alle sto rundt omkring på dansegulvet (i nærheten av kakebordet) etter vals nr 2, så det var veldig naturlig å ta kakeskjæringa der og da, når folk likevel var samlet der.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #8 Skrevet 16. februar 2009 I de bryllupene jeg har vært i har det blitt gjort som du beskriver her. Jeg synes det er greit å få kaffen rett etter middagen, da jeg gjerne blir litt sløv av mye mat og så er det ikke så greit å drikke kaffe utpå kvelden (blitt gammal, ha ha). Det er heller ikke noe poeng å servere kake kl. 23-24 om kvelden, det er altfor sent og nesten ingen har lyst på kake da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå