Gå til innhold

Tidspunkt for GU

Fremhevede innlegg

Skrevet

mener å ha lest et sted at man ikke bør ta GU uken etter mensen. er dette riktig, og evnt hvorfor da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med at GU er gynekologisk undersøkelse? Ja, jeg antar det når jeg svarer her. ;)

Den aller første gangen jeg skulle på GU var jeg nettopp ferdig med mensen. Jeg var livredd for selve undersøkelsen og ville absolutt ikke utsette den. Da fikk jeg svar fra doktoren min at grunnen til dette er at testene han/hun tar ikke blir 100% riktige. Så da må du mest sannsynligvis inn til nye tester allikevel. Sånn medisinsk har jeg ikke peiling på hvorfor. Kanskje fordi restene etter mensen fremdeles er der og klusser til celleprøvene? :klø:

Skrevet
Jeg regner med at GU er gynekologisk undersøkelse? Ja, jeg antar det når jeg svarer her. ;)

Den aller første gangen jeg skulle på GU var jeg nettopp ferdig med mensen. Jeg var livredd for selve undersøkelsen og ville absolutt ikke utsette den. Da fikk jeg svar fra doktoren min at grunnen til dette er at testene han/hun tar ikke blir 100% riktige. Så da må du mest sannsynligvis inn til nye tester allikevel. Sånn medisinsk har jeg ikke peiling på hvorfor. Kanskje fordi restene etter mensen fremdeles er der og klusser til celleprøvene? :klø:

GU=gynekologisk undersøkele ja :) Takk for svar ! Men hvor lenge etter mensen bør man da vente?

Skrevet

Jeg hadde venta til alt var ''ute'' jeg da. Til utfloden ikke er brunaktig lenger. Men det kommer jo an på hvordan din mens er selvfølgelig.

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Sist jeg var til GU, i høst en gang, var det vel litt under en uke til jeg skulle ha mensen. Da sa gynekologen at man helst ikke skulle gå til GU da fordi man etter eggløsning fikk en slags slimhinnefortykkelse rundt livmorhalsen som gjorde det vanskelig å ta celleprøver. Ville ringt der du skal ha time og spurt. Og gå til en gynekolog, ikke fastlegen. De bruker ultralyd under undersøkelsen og dermed kan de se ting fastlegen ikke gjør. (Dette er et råd fra en venninne som er kreftsykepleier)

Skrevet

altså:

-ikke GU mellom eggløsning og mens

-ikke GU v/mens

- og heller ikke like etter mens.

blir ikke mange dagene i løpet av en måned man kan ta GU da gitt :)

Skrevet

sånn som jeg forstod det da jeg var der var det at så lenge det er rester etter blod der er ikke prøvene nøyaktige... så skal nok går greit hvis det ikke er noen rester etter mensen=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...