Gå til innhold

Hadde lungebetennelsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp hatt lungebetennelse, og er nettopp ferdig med pencillin kuren som varte i 5 dager. Når legen sa jeg skulle få resepten sa han at det var en 10dagers pencillinkur, men var 30 piller og skulle ta 6 piller om dagen, så det funka dårlig.

Hverfall, jeg er ferdig nå, men er fortsatt ikke helt frisk og hoster noe, men ikke veldig mye. Veldig sliten i kroppen.

Kjæresten min som har lungebetennelse hvert år sier at jeg burde få ny pencilin siden jeg ikke er helt frisk, men jeg er usikker. Han sier det kommer til å komme tilbake igjen.

Så jeg vil gjerne ha noen fler synspunkter fra noen som kanskje kan mer, og har opplevd det selv :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lungebetennelse kan enten være virus eller bakterieinfeksjon. Hvis det er virus virker ikke antibiotika. Hvis det er bakterieinfeksjon virker antibiotika, men hvis kuren skulle vare i 10 dager, men den tok slutt etter 5 dager (fordi legen var klønete), kan hele kuren ha vært bortkastet. Mange typer antibiotika virker slik at de "ødelegger" miljøet bakterien lever slik at det blir lettere for forsvarscellene våre å ta knekken på de, og hvis man slutter midt i kuren, så er sjansen for at noen har overlevd (det tyder jo på det hos deg da), og da er man likelangt. Jeg ville iallefall tatt meg en tur tilbake til legen.... (det kan jo være virus også da, vet ikke hvor nøye legen har undersøkt deg, men ikke alle leger er like grundige.... :) Håper du blir frisk snart!!!

Skrevet

Han hørte bare på lungene mine, hørtes lett at jeg hadde lungebetennelse, viste det jo fra før av.

Det med kuren skjønte heller ikke jeg, siden han sa at det var en 10dagers kur, og det bare var 5.

Men får vel ta en tlf til legen da :)

Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...