Gå til innhold

vil bli slank


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

hei, jeg er en jente som ønsker og gå ned litt over 10 kilo...

har nettopp fått en blender til bursdagen min, men vet ikke helt hva jeg skal putte oppi...

jeg trener håndball 3 timer i uka, har gjort det i 8 år så det fungerer nok ikke så bra!

1. hva skal jeg ha oppi blenderen så det skal bli sunt, men samtidig godt??

2. har dere noen gode slanke råd ?? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det finnes mange gode oppskrifter hvis du søker på nettet. men kan jo gi det noen tips som jeg synes smaker hæææærlig... :

naturell yoghurt,lite fett

kiwi

bringebær

naturell yoghurt

banan

kanel

nat.yog

jordbær/blåbær

banan

istedefor sukker, så bruker du natreen i flytenede form og spruter litt oppi. da får du en kjempe god søtsmak...helt uten sukker og slemme kalorier :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar...

SÅ GODT UT !!!

men tålr ikke kiwi da (det var jo masse andre gode forslag som jeg skal prøve så det gjør ikke noe...!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til blenderen kan du jo prøve å spise frukt og grønt ellers også ;)

Hvis du ønsker å gå ned i vekt er vel oftest kondisjonstrening det beste, men det er det mange andre på KG som er bedre på å forklare bort enn meg, vet jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Putt 1/2 avocado oppi også! Høres rart ut, men det smaker ikke mye av den. Og du får i deg sunne fettsyrer som er brå når man vil ned i vekt ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville i tillegg til håndballtreningen din lagt inn en styrkeøkt eller to per uke. Kondsjonstreningen din øker forbrenningen, mens styrketrening øker i tillegg hvileforbrenningingen din da økt muskelatur gir økt forbrenning.

Spis også små hyppige måltider, kanskje fordelt over 4 hovedmåltider og to mellommåltider. Spis sunn hverdagskost, men unn deg selv det du liker best også, dette skal være en livsstil du kan leve med og ikke noe slankeopplegg for en periode, nøkkelordet i ett vellykket kosthold er måtehold (En skal ikke trenge nekte seg noe spesielt om en spiser moderate mengder). Bruk belenderen til å prøve deg frem, søk på nettet etter gode oppskrifter på smoothies, finnes utallige gode oppskrifter du kan lage deg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grei bunnoppskrift på smoothie er:

1 lite beger naturell yoghurt (jeg bruker mild og lett(?) fta Tine)

1 banan

Saften fra 1 appelsin

Også hiver jeg oppi fryste bær etter hva jeg har i fryseren. Noen ganger bare en sort som jordbær, eller så blander jeg f. eks bringebær, blåbær og bjørnebær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville i tillegg til håndballtreningen din lagt inn en styrkeøkt eller to per uke. Kondsjonstreningen din øker forbrenningen, mens styrketrening øker i tillegg hvileforbrenningingen din da økt muskelatur gir økt forbrenning.

Spis også små hyppige måltider, kanskje fordelt over 4 hovedmåltider og to mellommåltider. Spis sunn hverdagskost, men unn deg selv det du liker best også, dette skal være en livsstil du kan leve med og ikke noe slankeopplegg for en periode, nøkkelordet i ett vellykket kosthold er måtehold (En skal ikke trenge nekte seg noe spesielt om en spiser moderate mengder). Bruk belenderen til å prøve deg frem, søk på nettet etter gode oppskrifter på smoothies, finnes utallige gode oppskrifter du kan lage deg =)

Veldig fornuftig :D hør på Lotte27!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...