Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Er det bare jeg i dette landet som synes morsdag(/farsdag er noe tull? Og ja, jeg er mor selv,og har hatt en mor. Barna mine har en far og har hatt foreldre en gang i tiden.
Gjest Emera Skrevet 8. februar 2009 #3 Skrevet 8. februar 2009 Jeg synes ikke morsdag/farsdag er noe tull. Det er flott med en dag i året hvor akkurat de rollene får litt ekstra fokus. Man trenger ikke falle for handelsstandens lokkerop og kjøpe i dyre dommer for å feire morsdagen. Fins mange andre, gratis og koselige måter å hedre mamma på!
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #4 Skrevet 8. februar 2009 Ja, det er tull! Grunnen til at jeg mener det kan du lese i bloggen min, blant annet her: Blogginnlegg Slike dager er bare for at butikker skal tjene litt ekstra penger. Bursdager får vel holde.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #5 Skrevet 8. februar 2009 Morsdag er ikke bare tøys. Som mor synes jeg det fantastisk å kunne ligge så lenge jeg vil, det er ikke så mange av disse. Jeg får blomster av kjæresten, frokost på sengen og kort og kake av barnet som har storgledet seg til denne overaskelsen. Jeg kan ikke se hva handelsstanden har å gjøre med denne dagen. Det er da full handlefrihet.
Gjest TS Skrevet 8. februar 2009 #6 Skrevet 8. februar 2009 Så godt at andre mener det samme som meg, da er jeg ikke helt unormal. Begynte å bli bekymret. Å så vidt ymte frampå at "Jeg bryr meg ikke om morsdag" framkaller mange sjokkerte uforstående ansikter rundt meg, så dette er visst tabu samtaleemne rundt om kring (i allefall der jeg ferdes).
Drua Skrevet 8. februar 2009 #7 Skrevet 8. februar 2009 Jeg synes morsdag/farsdag er koselig. Valentines day og Halloween derimot, absolutt mye mer tåpelig.
Elizia Skrevet 8. februar 2009 #8 Skrevet 8. februar 2009 Har feirer morsdag så lenge jeg kan huske for min egen mor. Aldri hoppet på kjøphysteriet, men alltid kjøpt sjokolade, blomster eller kort. Nå som jeg er mor selv syns jeg det er hyggelig med en liten oppmerksomhet. Hvofor ikke fiere de merkedagene vi har??? Livet er for kort til å ikke feire!! Livet er verdt å feires syns jeg da.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #9 Skrevet 8. februar 2009 Jeg er heller ikke særlig begeistra for morsdager, men samtidig så har den blitt en vane å markere. Jeg pleide å gi et kort til mamma på morsdagene, det har jeg gjort siden jeg var lita. Men det var mest av pliktfølelse, fordi vi laget sånne kort på skolen. Og så føltes det litt rart å skulle slutte med det. Jeg prøvde i voksen alder heller å sende mamma et kort der jeg sa takk for alt hun gjorde for meg på et helt annet tidspunkt i året. Da følte vi begge at det var mye mer ekte enn på morsdagen. Nå når mamma er død og jeg selv ikke har barn synes jeg alt fokuset på morsrollen blir litt vondt. Så jeg vet ikke helt... Hvis jeg selv får barn en dag vil jeg nok ikke være den som oppfordrer til å markere dagen.
Lovis Skrevet 8. februar 2009 #10 Skrevet 8. februar 2009 Synest morsdag er litt koselig jeg. Men det er nå opp til hver enkelt om de vil feire eller ikke. Min eks familie feiret egentlig ikke morsdag, men ekssvigermor syntes det var litt koselig likevel når vi kom med kake. Min familie har ikke kjøpt presang på morsdag, men kanskje blomster eller litt konfekt. Mamma synest det holder i massevis. Vi har i stedet invitert på middag, eller slik jeg har gjort i dag, bakt kake til henne. Vet at mange kjøper ganske dyre presanger til mor, og akkurat det ser jeg ikke helt poeng i. Gleder vel mer med å la mamma få sitte med bena opp en dag, og slippe og stå på kjøkkenet. Siden jeg er alene med små unger, har jeg vært på bena i hele dag. Men å få et hjemmelaget kort med tegning av meg og barna, der mamma hadde krone på som en dronning, er jo det beste som finnes: Dessuten liker jeg å glede andre med kaker og slikt, så jeg har hatt en fin dag.
ninuska_ Skrevet 8. februar 2009 #12 Skrevet 8. februar 2009 (endret) Syns morsdag er koselig. Sendte blomster til mamma siden hun bor i en annen by. Jeg syns det er fint å vie en ekstra dag i året til de som satte meg i denne verden Endret 8. februar 2009 av ninuska_
Veronica88 Skrevet 8. februar 2009 #13 Skrevet 8. februar 2009 Jeg synes også det er noe tull. Valentines også. For det saks skyld jul også - når folk oppfører seg slik: Man verken ser eller hører noe fint hele året, men når en av disse dagene dukker opp, så kan du banne på at du får et kort osv og må gi noe tilbake. Jeg synes folk skal være snille, invitere til middag, gjøre noe fint for meg, vise at de bryr seg, når de selv vil det. Ikke når man på annenhver butikk finner "Husk morsdag - kjøp kake!" osv. Da føler jeg det blir litt falskt - husker de meg fordi det er skilter overalt - eller husker de meg fordi jeg er meg og de bryr seg? Man må da ikke vente til morsdagen for å gjøre noe fint for mor f eks? Man KAN gjøre det når som helst. Orker ikke grave fram link, men NRKs hjemmesider så leste jeg nettopp om en sak der Morsdagens oppfinner, som tenkte dagen skulle være nettopp en "hedre verdens mødre dag", hatet morsdag resten av livet. For den ble så kommersialisert så fort. Alle skulle tjene penger på den, og kjøpepresset blomstret fram. Heller enn å hedre mødrene uten å bruke masse penger. Og vi ser jo flere tråder her i dag om folk som har glemt morsdagen. Jeg hadde glemt morsdagen selv jeg, om jeg var mor! Jeg kommer aldri til å forvente eller ønske noe på sånne dager. Kom spontant med en overraskelse heller!
juliane Skrevet 8. februar 2009 #14 Skrevet 8. februar 2009 Vi har aldri feiret morsdag eller farsdag hjemme da jeg var liten, så jeg har ikke noe forhold til det. Mamma og pappa har jo bursdager de som alle andre? Dessuten må det da være mye mer hyggelig å få frokost på senga en vanlig søndag i mai, bare fordi mann og barn vil vise hvor mye de bryr seg om deg?
Gjest Emera Skrevet 8. februar 2009 #15 Skrevet 8. februar 2009 Orker ikke grave fram link, men NRKs hjemmesider så leste jeg nettopp om en sak der Morsdagens oppfinner, som tenkte dagen skulle være nettopp en "hedre verdens mødre dag", hatet morsdag resten av livet. For den ble så kommersialisert så fort. Alle skulle tjene penger på den, og kjøpepresset blomstret fram. Heller enn å hedre mødrene uten å bruke masse penger. Det vil alltid bli sånn i en pengestyrt verden. Finnes det en mulighet for å tjene penger, så bruker man den for alt den er verdt. Da synes jeg det er bedre å ignorere kjøpemaset, og feire dagen på andre måter, framfor å legge hele dagen for hat.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #16 Skrevet 8. februar 2009 Omg.. så utrolig lei av dere som skal synes absolutt alt er tull, slutt å bry dere da vel. Det er da helt greit det.. bare drit i å feire da vel... Husker at jeg syntes dette var kjempe stas da jeg var barn. Gledet meg sånn til å gi bort kort til min mor/far og lage frokost til de våknet. Jeg har i allefall inntrykk av at de fleste barn syns dette er koselig. Kanskje begynne å se litt annerledes på dette.. Hvor ofte er det egentlig de fleste setter pris på det de har, om det er en kjæreste, mor el far.. At man blir påminnet å gjøre noe ekstra for den man er glad i, hvorfor skal dette bare være tull?? Mange prater om at dette bare er noe butikkene tjener på. Men samtidig er det ingen som sier at det å feire morsdag skal koste noe. Da vi var små lagde vi kort på skolen, enkelt å greit. Nå kan jeg kjøpe en bukett til min mor, noe jeg aldri gjør ellers. Syns det er kjempe koselig jeg.. Min oppfordring til dere som syns denne dagen er tull: Ikke bry dere om denne dagen og slutt å syte over at andre faktisk syns det er koselig!
Pjukset Skrevet 8. februar 2009 #17 Skrevet 8. februar 2009 Omg.. så utrolig lei av dere som skal synes absolutt alt er tull, slutt å bry dere da vel. Det er da helt greit det.. bare drit i å feire da vel... Husker at jeg syntes dette var kjempe stas da jeg var barn. Gledet meg sånn til å gi bort kort til min mor/far og lage frokost til de våknet. Jeg har i allefall inntrykk av at de fleste barn syns dette er koselig. Kanskje begynne å se litt annerledes på dette.. Hvor ofte er det egentlig de fleste setter pris på det de har, om det er en kjæreste, mor el far.. At man blir påminnet å gjøre noe ekstra for den man er glad i, hvorfor skal dette bare være tull?? Mange prater om at dette bare er noe butikkene tjener på. Men samtidig er det ingen som sier at det å feire morsdag skal koste noe. Da vi var små lagde vi kort på skolen, enkelt å greit. Nå kan jeg kjøpe en bukett til min mor, noe jeg aldri gjør ellers. Syns det er kjempe koselig jeg.. Min oppfordring til dere som syns denne dagen er tull: Ikke bry dere om denne dagen og slutt å syte over at andre faktisk syns det er koselig! Kjære vene da, dette er et forum hvor det ytres meninger. Jeg syns også morsdag/farsdag/valentines osv er noe tull. Jeg er heller for at vi gir foreldrene/kjærestene våres oppmerksomhet gjennom hele året. Tror de setter mye mer pris på det fremfor å få en skjorte fra Dressmann eller et ferdiglaget og masseprodusert kort fra Hallmark 1 gang i året.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #18 Skrevet 8. februar 2009 Kjære vene da, dette er et forum hvor det ytres meninger. Jeg syns også morsdag/farsdag/valentines osv er noe tull. Jeg er heller for at vi gir foreldrene/kjærestene våres oppmerksomhet gjennom hele året. Tror de setter mye mer pris på det fremfor å få en skjorte fra Dressmann eller et ferdiglaget og masseprodusert kort fra Hallmark 1 gang i året. nettopp! Og jeg sa min mening om dere som irriterer dere over det meste.. Gjør det enkelt for dere selv og ikke marker denne dagen i hele tatt, og la de som ønsker det gjøre det..
Pjukset Skrevet 8. februar 2009 #19 Skrevet 8. februar 2009 nettopp! Og jeg sa min mening om dere som irriterer dere over det meste.. Gjør det enkelt for dere selv og ikke marker denne dagen i hele tatt, og la de som ønsker det gjøre det.. På hvilket grunnlag kan du si at vi irriterer oss over det meste? Vi feirer ikke morsdag/farsdag hjemme hos oss, så bare slapp helt av.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #20 Skrevet 8. februar 2009 På hvilket grunnlag kan du si at vi irriterer oss over det meste? Vi feirer ikke morsdag/farsdag hjemme hos oss, så bare slapp helt av. Rett og slett fordi svar i denne tråden og den andre tråden litt lengre ned som handlet om nesten det samme, viser at visse folk ikke syns det er greit på noen måte at andre syns dette er en fin dag. Sikter ikke til noen spesielt her Pjusket.. Jeg prøver å si at man kan godt syns at visse feiringer er tull, men istedet for å "syte" over at denne dagen blir feiret el satt pris på av andre, så bare la vær selv, og la andre få ha denne gleden.. Om dere irriterer dere over andre småtterier i tillegg vet jeg ikke, så du får unnskylde måten min å svare på!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå