Gå til innhold

Allergi!

Gjest Gjest_Marilyn_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Marilyn_*
Skrevet

Jeg sliter med allergi for bl.a. så og si alle slags dyr.... Og jeg elsker dyr!!!

Går på allergimedisiner, og tar også en kortisonsprøyte (Kenacort) hver 3. mnd.... Men INGENTING hjelper!! :kjefte:

Har dere noen vidunderkur til meg??

Noen som har prøvd noe slags alternativ behndling som har hjulpet??

Jeg er desperat!!! :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg sliter med allergi for bl.a. så og si alle slags dyr.... Og jeg elsker dyr!!!

Går på allergimedisiner, og tar også en kortisonsprøyte (Kenacort) hver 3. mnd.... Men INGENTING hjelper!! :kjefte:

det beste som hjelper er å holde seg unna.. det gjør jeg. selv om det er kjipt, så gjør jeg heller det enn å ha det jævlig!

Skrevet

Har heller ikke noe annet råd enn å holde seg unna - det er det eneste som funker for oss med skikkelig allergi. Trist, men det er nå en gang sånn kroppen er. Heldigvis ble jeg allergisk da jeg var ganske liten, slik at jeg etterhvert greide å fortrenge min store kjærlighet for dyr... :P

Skrevet (endret)

Jeg ble kvitt kraftig pollenallergi med hjelp fra homeopat (jeg tror hun drev med bioresonnans). Jeg hadde før dette prøvd absolutt alle mulige legemiddler, og da jeg lå og kava på gulvet på legevakta blå om nebbet i pollensesongen for 2 år siden fikk jeg nok og prøvde homeopat - og fikk et nytt liv :)

Jeg har ikke testet ut hundeallergien siste året dog, men kan man få hjelp mot pollenallergi så kan man nok få hjelp mot alle allergier. Det skal også være bra å kutte ut diverse produkter i kosten som kan være allergiskapende i den ene og andre retningen.

Endret av Pjukset
Skrevet

Takk for svar! :)

Er fullstendig klar over at det beste er å holde seg unna, men innimellom er det ikke til å komme unna! Mange venner/ familie har dyr, og bare det å være i samme hus er nok...

Jeg har lyst til å prøve alternativ medisin, men det fins så mye innen dette, så jeg ville bare høre om det er noen som har gode erfaringer med noe sånn?

Pjukset: Bioresonnans, hva er dette??

Skrevet

Ser ut til at du gjør det du kan. Det aller beste er selvsagt å holde seg borte fra de tingene du ikke tåler. Jeg sliter selv med allergi, og har måttet holde jeg borte fra enkelte matvarer. De få gangene jeg ved uhell har fått slike matvarer i meg, så har jeg vært døden nær. Så mitt beste råd til deg er å godta at ting er som de er, og lev med det. Det er i alle fall bedre enn å dø.

Men hvilke allergimedisiner bruker du? Kanskje andre typer kan hjelpe deg mer?

Skrevet

Jeg vet ingen vidunderkur, men jeg drog til en akupunktør. Hun tok en proteinallergiprøve, som hun sendte til usa. Jeg vet at det er en lege som jobber på rikshospitalet som også utfører den. Jeg fikk svar på ca 10 matvarer jeg skulle være forsiktig med, og da ga dyreallergien og pollenallergien seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...