Gå til innhold

Forkjølelse eller influensa?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Lurer_*
Skrevet

Ble smittet av min kjære ganske raskt etter at han ble syk av noe som føltes som noe hissige saker. Begynte med vondt i halsen, veldig ubehagelig og tørrt på en måte. Så hadde jeg litt forhøyet temperatur 37,6 ca en dag og samme dagen ekstremt hodepine og verk i kroppen.

Hadde ingenting fra nesen da, som man vanligvis ville hatt fra en forkjølelse eller?

Er bare det at min kjære var en god del sykere enn meg, og jeg var bare ordentlig dårlig i en halv dag eller noe. Menm etter en uke merker jeg enda noe i halsen.

Kan influensa virkelig være så lett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, influensaen er ikke så lett ;)

Har du influensa er du nok helt sengeliggende, uten ork til å gjøre noe særlig i det hele tatt. En lege som uttalte seg på radio for en tid tilbake, sa noe slikt: "Er du i tvil om du har influensa eller ei, så har du det ikke"

Symptomene du beskriver høres veldig ut som den forkjølelsen som har vært en stund nå.

God bedring :)

Skrevet
Nei, influensaen er ikke så lett ;)

Har du influensa er du nok helt sengeliggende, uten ork til å gjøre noe særlig i det hele tatt. En lege som uttalte seg på radio for en tid tilbake, sa noe slikt: "Er du i tvil om du har influensa eller ei, så har du det ikke"

Symptomene du beskriver høres veldig ut som den forkjølelsen som har vært en stund nå.

God bedring :)

Hatt influensa en gang før mener jeg ganske sikkert. Feber i flere dager...

Men trodde om man er forkjølet så renner det av nesen? Vet såvidt hva forkjølelse er, men forbinder det med rennende nese!

Skrevet
Men trodde om man er forkjølet så renner det av nesen? Vet såvidt hva forkjølelse er, men forbinder det med rennende nese!

"Reglene" for forkjølelse vet jeg ikke, men jeg har òg vært kraftig forkjølet denne sesongen, oog min nese rant heller ikke.

Det kan kanskje ha noe med at det er ulike typer forkjølelse, slik det er ulike typer influensaer?? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...