Gå til innhold

Reiseforsikring for studenter


MissStiles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har NSU's forsikring. Men jeg tror kanskje ikke du kan ha bare reiseforsikring der? Hmm. Vet ikke. Men ikke særlig dyrt hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maiken_*
Europeiske har ihvertfall egen reiseforsikring for studenter:

http://www.europeiske.no/

Hvor billig det er i forhold til andre forsikringsselskap vet jeg ikke, men tror ikke det er så dyrt der :)

Studentreiseforsikringen til Europeiske er beregnet på folk som skal bo i utlandet og studere. (har både innboforsikring, studieavbruddsforsikring osv. altså ikke bare en ordinær reiseforsikring)

Men Europeiske har enkeltreiseforsikring for ungdom. Det koster f.eks. 345,- for en reise i Europa som varer 14 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gouda Reiseforsikring har egne priser for folk under 35 år - såkalt ungdomsforsikring. De har også studentforsirking (men det er vel for utenlandsstudenter?).

Ta en telefon og spør.

Endret av Lizzee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studentreiseforsikringen til Europeiske er beregnet på folk som skal bo i utlandet og studere.

Ja det fant jeg også ut.

Takk for tipsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fant ut at Gjensidige var billigst da jeg bytta i høst. Jeg er ikke student, men ser ikke bort fra at de har studentrabatt også. La merke til at veldig mange selskaper enten ikke dekker hele verden, eller at de kun gjelder hvis du reiser med fly eller har minst en overnatting. Så med andre ord er du ikke dekket dersom du blir frastjålet mobilen på byen, feks...det er jeg hvertfall med min forsikring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut at Gjensidige var billigst da jeg bytta i høst. Jeg er ikke student, men ser ikke bort fra at de har studentrabatt også. La merke til at veldig mange selskaper enten ikke dekker hele verden, eller at de kun gjelder hvis du reiser med fly eller har minst en overnatting. Så med andre ord er du ikke dekket dersom du blir frastjålet mobilen på byen, feks...det er jeg hvertfall med min forsikring :)

Ja jeg endte opp med å bestille forsikring gjennom Gjensidige. De hadde studentrabatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forsikringsansatt
Jeg fant ut at Gjensidige var billigst da jeg bytta i høst. Jeg er ikke student, men ser ikke bort fra at de har studentrabatt også. La merke til at veldig mange selskaper enten ikke dekker hele verden, eller at de kun gjelder hvis du reiser med fly eller har minst en overnatting. Så med andre ord er du ikke dekket dersom du blir frastjålet mobilen på byen, feks...det er jeg hvertfall med min forsikring :)

Man må huske at man får det man betaler for.

Mange selskap har det sånn at du kan velge om du vil ha reiseforsikring som gjelder bare i Europa og da er det billigere enn om du velger for hele verden. Hvis du vet at du ikke skal reise utenfor Europa så er jo det greit.

Det med mobiltelefon er det blitt fler og fler som ikke dekker. Det fordi det har vært så mye tap/tyveri av mobiltelefon, det blir en for stor risiko for selskapene å ta med tyveri av mobil i forsikringen. Og det ville igjen bety at forsikringen ble dyrere.

Stort sett gjelder alle reiseforsikringer fra du har forlatt døra de hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_reiseglad_*
Jeg fant ut at Gjensidige var billigst da jeg bytta i høst. Jeg er ikke student, men ser ikke bort fra at de har studentrabatt også. La merke til at veldig mange selskaper enten ikke dekker hele verden, eller at de kun gjelder hvis du reiser med fly eller har minst en overnatting. Så med andre ord er du ikke dekket dersom du blir frastjålet mobilen på byen, feks...det er jeg hvertfall med min forsikring :)

Det kan ikke være mange selskap som har det sånn.

Har aldri hørt om en reiseforsikring som kun gjelder om man reiser med fly og har minst en overnatting.... Forsikringen gjelder straks du har forlatt bostedsadressen din !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kris_*
Jeg fant ut at Gjensidige var billigst da jeg bytta i høst.

Velger dere forsikring ut ifra hva dere må betale for forsikringen og ikke for hva forsikringsselskapet dekker om ting skulle gå galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige er kanskje billigst men så har de også lavest dekningssum på f.eks. ulykke.

Dette koster det per år:

Gjensidige 780,-

Europeiske 1130,-

Vesta 1062,-

Jeg har helårsreise hele verden hos AIG. Betaler 860 og har større forsikringssummer (altså jeg får igjen mer om noe går galt) enn med de selskapene jeg har nevnt over. Bl.a. mye bedre dekning på tapt reisegods. Og det er jo et av marerittene da.... Å miste kofferten. Forsikringen gjelder også for lengre reiser enn de over. Noe jeg har behov for da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige er kanskje billigst men så har de også lavest dekningssum på f.eks. ulykke.

Dette koster det per år:

Gjensidige 780,-

Europeiske 1130,-

Vesta 1062,-

Jeg har helårsreise hele verden hos AIG. Betaler 860 og har større forsikringssummer (altså jeg får igjen mer om noe går galt) enn med de selskapene jeg har nevnt over. Bl.a. mye bedre dekning på tapt reisegods. Og det er jo et av marerittene da.... Å miste kofferten. Forsikringen gjelder også for lengre reiser enn de over. Noe jeg har behov for da.

Takk for det! I denne omgang så ble det Gjensidige. Måtte bare velge noe siden det ikke er lenge til jeg skal ut og reise.

I år så skal jeg både reise innenfor og utenfor Europa så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...