Gå til innhold

Kriminelle innvandrere/andregenerasjons


Silfen

Anbefalte innlegg

Igjen tas det opp; kast kriminelle innvandrere ut av landet.

For en gangs skyld kan jeg ikke si meg mer enig med politikerne.

Det burde vært avskrekkende for alle innvandrere og deres barn å begå en kriminell handling. Straffen vi har nå ser ikke ut til å virke.

Nå er jeg ikke helt inne hvordan ulike straffer kategoriseres, men grove lovbrudd burde straffes med utvisning og gjentagende mindre lovbrudd burde straffes på samme måte.

Det har også vært snakk om å frata statsborgerskap. Ved utvisning burde det være en selvfølge.

Bondevik kommer selvfølgelig med svada; om en nordmann begår drap, skal vi frata han statsborgerskapet også da? Det kan ikke sammenlignes whatsoever.

Jeg vil tro de færreste innvandrere er statsløse.

JA til strengere invadrerkriminalpolitikk!!!

(og nei, for de som skulle få blod på tann her, jeg er ikke rasist)

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du sier er kanskje ikke rasistisk, men det er faktisk ikke slik at alle som kommer hit har returrett til "hjemlandet".

Når det gjelder ungdomskriminalitet så er vel de fleste 2. generasjon, og burde derfor ikke kalles innvandrere i det hele tatt, ettersom de er født her, vokst opp her, og mest sannsynlig ikke kjenner foreldrenes oprinnelsessted. De er altså norske, og hvis du ikke føler at de er det, så er det fordi du baserer din def. av "norskhet" på de samme "blut und boden" prinsipper som Hitler i sin tid gjorde. (That's right!)

Og da blir det jo litt rart å skulle hive ut en nordmann for noe, og ikke en annen for den samme kriminelle handlingen? Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, alldeles ikke, hvertfall ikke slik jeg ser det.

På samme måte man får en gulrot for strevet får man her en skikkelig trussel.

Og så vidt jeg vet, har alle mennesker et valg.

Om en annengenerasjons innvandrer VELGER å begå en kriminell handling, så VELGER de å muligens bli straffet med eksil!!

Eller mener du kanskje at mennesker med innvandrerbakgrunn ikke er i stand til å ta et valg basert på hva som er moralsk og lovmessig riktig?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan faktisk ikke fatte hvorfor man bruker uttrykket "annengenerasjons innvandrer" jeg. Enten er du innvandrer, eller så er du ikke. Og er du født i Norge, oppvokst Norge og er norsk statsborger, er du ikke innvandrer. Derfor blir den argumentasjonen helt borti natta for meg.

(jada, jeg skjønner at man absolutt må ha en merkelapp på "den typen mennesker" for hvordan skal man ellers kunne henge ut enkeltgrupper og generalisere...?)

Er det noen annengenerasjons svensker her? Jeg kjenner en annengenerasjons amerikaner - tenk dere, han kaller seg norsk...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor mange generasjoner mener dere det må gå før man har lov å kalle seg norsk?

Tydeligvis så holder det ikke med to... hva med tre eller fire? eller kommer det an på om det synes eller ikke?

Oldefaren min hadde ikke en norsk ane i kroppen, han var 100% fra Estland... rømte hit under krigen gjorde han. Men det er INGEN som ville visst det om di så på meg!

Og om jeg gjør noe som bryter loven, tror dere NOEN gidder å grave bakover for å finne ut om JEG bør utvises? NEI!! for jeg SER 100% norsk ut!

I mitt hode så er jeg det og, bestemoren min, som da faktisk er andregenerasjons innvandrer fra Estland er også 100% norsk. Både i mine, sine egne og alle andres øyne!

At vi trenger en strengere og mer kravfull innvandrerpolitikk, ja! Men vi må starte med di som kommer NÅ! Vi må gjøre noe med de som kommer NÅ, ikke di som faktisk er minst like norske som du og jeg! (eller bestemoren min..)

_________________

hilsen

aline kyss.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: aline den 2002-04-18 08:50 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kanskje på tide å se på årsakene her. Det er jo en grunn til at folk velger som de gjør... og det er vel ikke liten sjanse for at det er rasisme som skaper denslags hat, eller???

Kanskje på tide med litt holdningsskapende arbeid hos både nordmenn og innvandrere (som vi liker å kalle dem)?? En drittsekk er en drittsekk uansett farge!

Kanskje det norske samfunnet burde hjelpe de stakkars menneskene som har vært gjennom mer enn vi kan tenke oss. Det er vårt ansvar som medmennesker å ta i mot folk som blir jaget og forfulgt i sitt eget land.

Hvis de kunne velge, ville nok de fleste innvandrerne valgt å bo i sitt hjemland, dersom de følte det trygt nok. Men hvem vil vel se sine egne barn vokse opp mellom raserte hus, kuleregn og uten hverken mat eller noe sted å bo.

Hvis vi bare ikke hadde vært så redde...

Dette ble et forferdelig rotete innlegg, men sender det allikevel.

Ha en fortreffelig dag.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært snakk om feil m.h.t integreringen av "innvandrerene, at de ikke har blitt integrert, at de ikke vet nok om Norge osv...

Jeg hadde da jeg jeg var yngre ei "innvandrervenninne". Hun var førstegangsinnvandrer, og kom sammen med foreldrene sine hit til landet. De var typiske arbeidsinnvandrere.

Hun valgte helt bevisst å begynne på en videregående skole, der det var flest nordmenn. Nettopp fordi hun følte at hun da ville bli mere og bedre integrert i det norske samfunnet enn om hun hadde valgt å gå på en skole med flere av sine egne landsmenn.

Jeg har ikke noen kontakt med henne nå, og jeg lurer på om hun ble lege...

Man bør derfor ikke "ta alle under en kam", og heller ikke "undervurdere" dem....(lurer på om det er forskjell på jenter og gutter her?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg som er bestleder i islamsk kvinnegruppe i Bergen fortalte at i Danmark har dette med utvisning av kriminelle innvandrere fungert meget godt.

Noen som vet noe mer om dette?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...