Gå til innhold

Hva feiler enkelte mennesker?

Fremhevede innlegg

Gjest irritert ts
Skrevet
Au, da.... hvordan ser du for deg med en ny samtalerunde med din X nå?

Er det viktig for barnet, er det klart det er verdt å kjempe for.

Jeg tror ikke det er vits i noen ny samtalerunde; han kommer bare til å snakke meg etter munnen for så å fortsette i samme sporet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg tror ikke det er vits i noen ny samtalerunde; han kommer bare til å snakke meg etter munnen for så å fortsette i samme sporet.

Og... kanskje et litt fåfengt spørsmål, men hvordan ser du for deg en samtale med nydamen? Siden hun åpenbart er problemet...

Gjest irritert ts
Skrevet

Og... kanskje et litt fåfengt spørsmål, men hvordan ser du for deg en samtale med nydamen? Siden hun åpenbart er problemet...

[/quot

Vi har funnet ut at vi bør snakke sammen på nøytral grunn, dvs familievernkontoret. Hun skal bestemme dato, men tiden går uten at jeg hører noe utspill fra henne.

Skrevet
Hei!!

Nå trenger jeg en liten utblåsning....

Har forresten en eldre tråd her om nydame til X som har vært/er litt trasig, trodde det hadde bedret seg, men der tok jeg feil!

I helga er det "pappa"-helg, og som alle vet; morsdag idag. Vi har ALLTID hatt det sånn at vi feirer farsdag/morsdag uavhengig av hvem sin helg det er.

Snakket med min X igår og avtalte at mannen min skulle hente barnet et par timer idag (mannen min og frøkena var og ordnet med morsdagsgave før helga, og jeg bakte kake igår), det tar ikke lange stunden å kjøre.

Så ringte min X i går kveld og begynte å trekke seg i forhold til at barnet skulle komme hjem til meg en tur idag, for at DE skulle feire morsdag! Sa til han at nydama er ikke mor til mitt barn, og dette med å feire far/mor er noe vi har nedskrevet i samværsavtale. Han ga seg på det, og vi fikk hente barnet i et par timer..

I morges ringer han og sier at barnet har blitt syk, så han vil holde barnet inne, ergo ikke komme til meg en tur! Barnet har 38.5 i temp og ekkel hals sa han.

Jeg snakket med barnet vårt i tlf, og barnet sa til meg; #XXXXXX sier jeg ikke får komme hjem"!!

Personlig tror jeg ikke barnet har tatt skade av en tur hjem hit med litt feber når barnet er oppegående og leker seg og spiser (hørte på barnet at det ikke var nede for full telling)

Barnet fikk heller ikke feire farsdag i november for nydama nektet at barnet skulle komme hjem til dem for det var ikke deres samværshelg....

Åh, så sint jeg er, måtte både nydama og X-en brenne...

Jeg syns det er horibelt at man har dette nedfelt i samværsavtale. Mye kan endre seg etter brudd. Er virkelig denne dagen så viktig for deg som så? vent til barnet blir større og finner ut selv hvordan det vil markere det.

Nydamen blir en viktig person i barnets liv...så er det samvær der den helgen så "feirer" de der.

Skal helgen bruddes opp pga du skal ete kake?

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet
Vi har funnet ut at vi bør snakke sammen på nøytral grunn, dvs familievernkontoret. Hun skal bestemme dato, men tiden går uten at jeg hører noe utspill fra henne.

Da ville jeg satt en dato - evt. gitt et par alternativer. Og hvis hun skal blande seg så inn i samværet samt komme med sånne uttalelser som hun har gjort så må hun bli satt på plass. Og det samme må din eks. HUN har valgt en mann med et barn fra før, da MÅ hun greie å forholde seg til at dette barnet har en mor og at din eks blir nødt til å snakke med deg, det være seg kveld eller dagtid. Å ringe din mann for å unngå sykelig sjalusi er bare tull.

Skrevet
hva med meg da. sambo har et barn med exen sin. jeg har ingen barn. idag skal sambo kjøpe en bukett blomster som barnet kan ta med hjem til moren sin men JEG får ingen blomster... fordi jeg ikke har barn, javel, men han kjøper til exen sin. det skal jo likssom være fra barnet deres men er jo sambo som betaler for dem! :s

Du har virkelig et problem. Han er far til barnet, han har en fortid med damen

Sånt følger med med å ha barn. barnet vil ordne dette selv, da det blir gammelt nok.

Morsdager,jul osv..så må en av foreldre være med banet. Hvor smålig går det an å være

Skrevet
Den optimale morsdag, kan ikke det være å ha fullstendig barnfri og mor får anledning til å kun tenke på seg selv?

helt enig med deg..å jeg undrer meg hva detener på div familievernskontor som får slike hurper inn pga morsdagen som går i dass.

Ike rart det er problemer i verden. men ser jo at sjalusi kan være som ligger bak.

Skrevet
Viktigst er og blir barnets ve og vel - ikke mors sårede følelser rundt en morsdag!

Synes du ikke det er viktig å følge opp samværsavtalen? I den STÅR det at morsdag og farsdag skal feires hos respektive, uavhengig av samværshelg.

Gjest irritert ts
Skrevet
Jeg syns det er horibelt at man har dette nedfelt i samværsavtale. Mye kan endre seg etter brudd. Er virkelig denne dagen så viktig for deg som så? vent til barnet blir større og finner ut selv hvordan det vil markere det.

Nydamen blir en viktig person i barnets liv...så er det samvær der den helgen så "feirer" de der.

Skal helgen bruddes opp pga du skal ete kake?

Les tråden du før du uttaler deg...

Morsdagen er ikke så viktig for meg, men for barnet. Så det er barnet som blir skuffet-

Og grunnen til at vi har sånne bagateller nedfelt i samværsavtale er nettopp pga nydama, X-en min synes det er greit at vi har alt ned til minste detalj så det ikke blir noen misforståelser..

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
helt enig med deg..å jeg undrer meg hva detener på div familievernskontor som får slike hurper inn pga morsdagen som går i dass.

Ike rart det er problemer i verden. men ser jo at sjalusi kan være som ligger bak.

Og familievernkontoret ville unngått hurpete fortvilte mødre hvis kvinnfolk som velger en mann med barn fra før innser at mannen har ei fortid og barn å forholde seg til...., at de skjønner at de ikke kan ha mannenhelt for seg selv og gjøre som de vil, men at mannen har forpliktelser og ansvar ovenfor sine barn, og at han har ansvar til å forholde seg til en samværsavtale.

Skrevet

Jeg er også en "nydame", min samboer har to barn fra før. Jeg syns det er veldig merkelig at familievernkontoret tar så mye hensyn til fars nye dame. Selv har jeg aldri blandet meg det minste opp i deres samværsavtale, i mine øyne er det ikke noe jeg skal blande meg inn i. Jeg har funnet en mann med barn fra før, og da får jeg ta med barna på kjøpet. Jeg syns din x manns nye dame har hatt alt for mye hun skulle ha sagt når det gjelder fars samvær med barna, og at noen burde ta en alvorlig samtale med henne ang hennes involvering i fars samvær med sitt eget barn. Far burde også stå opp for seg selv i større grad.

Ang denne morsdagskonflikten, så er det vel sånne situasjoner som oppstår når samværsavtalene er så strikte at det ikke er rom for fleksibilitet i det hele tatt. Som noen andre skrev, så gjelder det å velge sine kriger. Denne krigen ville jeg latt forbigå i stillhet, og heller tatt en alvorsprat med barnets far ang hans nye dames negative innflytelse på samværet.

Skrevet
Jeg personlig synes ikke morsdag/farsdag er noen big deal, men barnet bryr seg om det.

Det er ikke det at vi feirer så innmari, men vi spiser litt kake og barnet har laget morsdagskort.

Det er ikke meg det går utover, men jenta som har gledet seg til dette. På lik linje som at hun ble skuffet over å ikke overraske faren med farsdagskort da det var farsdag...

Såklart vi kan feire det en annen dag, det er ikke det som er poenget. Nydama til X saborterer nok en gang samvær ( det er derfor vi har alt til punkt og prikke i en samværsavtale, vi hadde ikke det før hun kom inn i bildet..)

Og hun er ikke så syk, har snakket med barnet. Hun er sprek nok til å akkurat ha vært ut å gått på ski da... Så da burde hun vært i form til å bli hentet i bil..

Beklager TS, da forstår jeg bedre. Nye damen til eksen din virker ikke helt god, og eksen din hjelper visst ikke akkurat til med å løse situasjonen.

Det er jo fryktelig trist hvis ikke far og nye damen forstår at dette går utover barnet.

Skrevet

Blir meget irritert når jeg leser fra noen av dere at morsdag ikke er noe å lage bråk over. Greit at man ikke syns det, men andre må da vel få lov til å syns dette er en koselig dag!?

Selv er jeg stemor til to gutter. Det skulle da bare mangle at guttene fikk komme hjem til sin mor tidligere i dag. Attpåtil ble det kjøpt blomster til mor fra guttene, betalt av far selvfølgelig, da de er alt for små til å betale sånt.

Tenkte ikke en gang tanken på at dette skulle være urettferdig fordi jeg ikke har barn, og dermed ikke får blomster av min mann. Jeg har da vel ingenting å feire i dag.

Noen av dere er jammen ta meg smålige...

Uansett hva det nå skulle være, så har vi det ikke vanskelig med bytting osv her.. Hvorfor skal vi gjøre det vanskelig for hverandre.

Skjønner godt at du er pist ts dersom denne dagen betyr masse for deg.

Er selv gravid nå, og jeg kommer også til å gjøre litt stas på denne dagen.

Ellers har faktisk jeg og min mann vært til hans mor og feiret hennes dag i dag. Så når man syns det er litt stas etter at man har fylt 50, så kan jeg i allefall godt skjønne det er stas for småbarnsforeldre.

Greit det er mange som ikke bryr seg om denne dagen, men det får da være deres sak. Regner med dette stort sett er folk uten barn, el dere som er sammen med barna deres hver dag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...