Gå til innhold

Hva feiler enkelte mennesker?

Anbefalte innlegg

Gjest Irritert!!
Skrevet

Hei!!

Nå trenger jeg en liten utblåsning....

Har forresten en eldre tråd her om nydame til X som har vært/er litt trasig, trodde det hadde bedret seg, men der tok jeg feil!

I helga er det "pappa"-helg, og som alle vet; morsdag idag. Vi har ALLTID hatt det sånn at vi feirer farsdag/morsdag uavhengig av hvem sin helg det er.

Snakket med min X igår og avtalte at mannen min skulle hente barnet et par timer idag (mannen min og frøkena var og ordnet med morsdagsgave før helga, og jeg bakte kake igår), det tar ikke lange stunden å kjøre.

Så ringte min X i går kveld og begynte å trekke seg i forhold til at barnet skulle komme hjem til meg en tur idag, for at DE skulle feire morsdag! Sa til han at nydama er ikke mor til mitt barn, og dette med å feire far/mor er noe vi har nedskrevet i samværsavtale. Han ga seg på det, og vi fikk hente barnet i et par timer..

I morges ringer han og sier at barnet har blitt syk, så han vil holde barnet inne, ergo ikke komme til meg en tur! Barnet har 38.5 i temp og ekkel hals sa han.

Jeg snakket med barnet vårt i tlf, og barnet sa til meg; #XXXXXX sier jeg ikke får komme hjem"!!

Personlig tror jeg ikke barnet har tatt skade av en tur hjem hit med litt feber når barnet er oppegående og leker seg og spiser (hørte på barnet at det ikke var nede for full telling)

Barnet fikk heller ikke feire farsdag i november for nydama nektet at barnet skulle komme hjem til dem for det var ikke deres samværshelg....

Åh, så sint jeg er, måtte både nydama og X-en brenne...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Karla_*
Skrevet

morsdag/farsdag er påfunn fra butikkstanden, det er da ingenting å hisse seg opp over. Syns dere skal holde dere til hver deres helger, så blir det minst mulig tull. Fult mulig å feire morsdag helgen før eller etter også. Syns du er like vanskelig som din ex, syns heller ikke det er greit å dra en syk unge ut og til deg fordi du vil feire deg selv!

Gjest djenni30
Skrevet

hva med meg da. sambo har et barn med exen sin. jeg har ingen barn. idag skal sambo kjøpe en bukett blomster som barnet kan ta med hjem til moren sin men JEG får ingen blomster... fordi jeg ikke har barn, javel, men han kjøper til exen sin. det skal jo likssom være fra barnet deres men er jo sambo som betaler for dem! :s

Skrevet

Hva med meg da? Unnskyld at jeg ler. :ler: Jeg syns det er raust at faren til barnet kjøper blomster, han er en god far som tenker så langt!

Til ts: Kommer ikke barnet ditt hjem i kveld? I så fall kan dere jo feire morsdag da. Ellers er faktisk ikke mors- og farsdag de viktigste dagene i året, syns du det?

Håper dere finner ut av ting ettersom tiden går. Det er dumt å bruke så mye energi på å ergre seg over ting som vanskelig kan endres på.

Gjest Wrangler
Skrevet (endret)

Vel, må si jeg synes det er merkelig å hisse seg sånn opp over morsdag -det er noe som ikke har blitt feiret her i huset siden jeg flyttet fra pappan til vårt barn.

På en annen side så er det nedfelt i samværsplanen og da er det det som gjelder. (min personlige mening: merkelig sak å ha med i samværsavtale, men kan jo være en "stor" greie hos dere)

Men når barnet er sykt så er jeg enig i pappan at da bør det få være i fred og ro. Barnets helse er viktigere enn ditt behov for å feire morsdag. (men merkelig dame hun nye da, som nekter barnet å komme når det var farsdag.... men hvis faren ikke bryr seg så er det ikke så viktig)

Men for å hindre samarbeidsbrudd/vansker: velg dine kriger! Det er noen ting som er viktigere enn andre ting å kjempe for.

edit: skrivefeil

Endret av Wrangler
Skrevet (endret)
hva med meg da. sambo har et barn med exen sin. jeg har ingen barn. idag skal sambo kjøpe en bukett blomster som barnet kan ta med hjem til moren sin men JEG får ingen blomster... fordi jeg ikke har barn, javel, men han kjøper til exen sin. det skal jo likssom være fra barnet deres men er jo sambo som betaler for dem! :s

HÆH!?

Skal sambo din kjøpe blomster til deg på morsdagen - selv om du ikke har barn - bare fordi han kjøper til eksen? Hun vil være mamma til barnet hans resten av livet uansett om du er med i bildet, og er da bare hyggelig at han hjelper å feire kvinnen som har gitt ham den største gaven i livet?

Ellers kan jeg være enig i at et barn som kanskje ikke er i toppform skal slippe å dras avgårde for å feire mr - det er kanskje en smule egoistisk. Hva med at du kommer til dem? Om du og nye damen ikke tåler trynet på hverandre, kan kanskje hun gå ut et par timer?

Må bare legge til at heri huset feires det ikke morsdag enn så lenge. Min eks bryr seg ikke, og barna har ennå ikke fått det med seg, og det er helt greit. Etterhvert kommer det kanskje et morsdagskort på dagen, frem til det driver vi mødrene i familien og gratulerer hverandre.

Endret av EmmaW
Skrevet
Om du og nye damen ikke tåler trynet på hverandre, kan kanskje hun gå ut et par timer?

Det funker ikke, vet du.

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Din eks er en tøffel (jeg husker din forrige tråd) som er helt under nydamens makt.

Du må nok gjennom en runde med klarering av avtalen.

Be om en samtale der dere diskuseterer samværsavtalen og hvordan den skal gjelde. Enten får man legge planer og forholde seg til dem eller så legger man ikke planer på forhånd. Spør han rett ut om det er han eller nydamen som bestemmer hva som skal gjelde i henhold til samværsavtale. Si at du ikke finner deg i at nydamen saboterer avtalen og at fortsatt sabotasje blir sett på som et skritt i retning av rettslig fastlåing av samvær og det vil han vel ikke?

Spør om han tror at barnet synes det er noe særlig å måtte forholde seg til stadige endringer i planer?

Jeg forutsetter nå selvsagt din versjon av hendelsesforløpet og at barnet faktisk ikke var for sykt til å komme hjem til deg noen timer.

Du MÅ fastsette en norm for dette nå ellers vil nydamen og eks'en din spise i stykker samværsavtalen bit for bit. Ungens bursdag, din bursdag, 17. mai, etc. Dette er dager der det er naturlig at man deler samværet, eller fastsetter annet hvert år løsninger. Hvis dere ikke avtaler og forholder dere til et mønster og nydamen får klar beskjed om hva slags avtale som gjelder og hvilke forventninger som finnes til at hun bidrar med å innfri dette så kan du risikere at samværsavtalen er et fint papir som er mindre verdt som avtale enn det materialet den er skrevet på.

Og til deg gjest som mener at det er handelsstanden som har funnet opp fars og morsdager - ja det er det. Gå et annet sted og diskuter det, for det er ikke tema i denne tråden.

Skrevet
Det funker ikke, vet du.

Nei, det vet jeg ikke, vet du. Om feiringen er viktig for barnet, kan vel de voksne oppføre seg som voksne for noen korte timer??

Skrevet
Nei, det vet jeg ikke, vet du. Om feiringen er viktig for barnet, kan vel de voksne oppføre seg som voksne for noen korte timer??

Nettopp. Men da kan sikkert mor og nydamen være i samme rom, uten at noen må gå ut? På den annen siden er det mye som funker i den ideelle verden, men som sjelden har noe med virkeligheten å gjøre.

Skrevet
Nettopp. Men da kan sikkert mor og nydamen være i samme rom, uten at noen må gå ut? På den annen siden er det mye som funker i den ideelle verden, men som sjelden har noe med virkeligheten å gjøre.

Jeg blir stadig overrasket over mennesker som bare ser problemer. Dersom dette er en viktig dag for barnet, burde de voksne kunne ta seg sammen for en kort stund. Dersom dagen er viktigere for mor enn for barnet, får mor bite i seg skuffelsen og la barnet få den hvilen h*n trenger.

Skrevet

Den optimale morsdag, kan ikke det være å ha fullstendig barnfri og mor får anledning til å kun tenke på seg selv?

Skrevet
Jeg blir stadig overrasket over mennesker som bare ser problemer. Dersom dette er en viktig dag for barnet, burde de voksne kunne ta seg sammen for en kort stund. Dersom dagen er viktigere for mor enn for barnet, får mor bite i seg skuffelsen og la barnet få den hvilen h*n trenger.

:ler: Beklager, men jeg kan ikke ta deg seriøst når du sier jeg bare ser problemer. Hvertfall ikke når et av dine forslag er at en av de voksne skal gå ut av sitt hjem et par timer. De problemene jeg ser er basert på empiri. Og i en ideell verden er kanskje ikke samlivsbrudd konfliktfylt, men sånn ER det faktisk enkelte steder. Ja, jeg mener de voksne kan oppføre jeg som voksne. Men, nei, i flere tilfeller ser jeg at det ikke funker sånn. Men herregud, selvfølgelig mener jeg at det er barnet som burde vært fokuset. Det er der hensynet skal tas.

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet
Jeg blir stadig overrasket over mennesker som bare ser problemer. Dersom dette er en viktig dag for barnet, burde de voksne kunne ta seg sammen for en kort stund.

Dette er jeg helt enig i. Hvordan løser man det når nydamen oppfører seg som en hevngjerrig sjalu liten 4 åring?

Dersom dagen er viktigere for mor enn for barnet, får mor bite i seg skuffelsen og la barnet få den hvilen h*n trenger.

Når skal mor sette en stopper for en total ensidig kampanje fra den andre siden med brutte løfter og ekskluderende oppførsel? Sist gang trådstarter var oppe i dette ble det sagt at barnet ikke kunne få komme fordi far skulle feire med familien sin. Ser du problemet? Skal mor virkelig sitte stille og se på at barnet gang på gang blir brukt som brekkstang for en eksluderende nydame og eks?

Det var laget planer for denne dagen. De ble først forsøkt forpurret ved at de ikke ville holde seg til avtalen, deretter ble barnet plutselig sykt. Omtrent som den ansatte som ber om fri fra jobb julaften og får nei og deretter blir sykmeldt veldig beleilig.

Hvis FAR hever seg over seg selv oppe i dette så kan han vel greie å se at barnet og MOR bør stå i fokus denne dagen. Hvorfor er det mor som skal se stort på det hver gang?

Skrevet

Men for å svare på TS sitt innlegg. Ja, jeg syns hele greia er merkelig. Hvis dagen betyr mye for deg, hadde jeg syntes det var naturlig at X jobbet litt for at det skulle ordne seg på et vis. Enten få barnet til deg, eller invitere deg over. Det samme med farsdagen, rart at det også ikke skulle løse seg. Jeg er selv en "nydame", og jeg hadde ALDRI nektet barnet å komme til far på en sånn dag, hvis det betyr mye for dem. :klø: Jeg har vel ikke så mange gode råd, annet enn litt sympati. Jeg er forøvrig enig om rådet ovenfor her, om å velge dine kamper. Er dette symptomatisk for samarbeidet deres? Er det stadig vekk slike småting som viker fra avtalene deres? I så fall, hvor "stort" er dette i forhold til det andre?

Gjest Irritert, TS
Skrevet

Jeg personlig synes ikke morsdag/farsdag er noen big deal, men barnet bryr seg om det.

Det er ikke det at vi feirer så innmari, men vi spiser litt kake og barnet har laget morsdagskort.

Det er ikke meg det går utover, men jenta som har gledet seg til dette. På lik linje som at hun ble skuffet over å ikke overraske faren med farsdagskort da det var farsdag...

Såklart vi kan feire det en annen dag, det er ikke det som er poenget. Nydama til X saborterer nok en gang samvær ( det er derfor vi har alt til punkt og prikke i en samværsavtale, vi hadde ikke det før hun kom inn i bildet..)

Og hun er ikke så syk, har snakket med barnet. Hun er sprek nok til å akkurat ha vært ut å gått på ski da... Så da burde hun vært i form til å bli hentet i bil..

Gjest Wrangler
Skrevet

Ser noen trekker inn tidligere tråder TS skal ha skrevet - det blir litt off topic for meg. Jeg skriver svar basert på det TS skiver i denne tråden, ikke andre.

Uansett, hvis dagen er veldig viktig for BARNET så er det kanskje en kamp verd å kjempe for, men er det mor som føler seg tilsidesatt så er det dessverre hennes problem. Viktigst er og blir barnets ve og vel - ikke mors sårede følelser rundt en morsdag!

Gjest Wrangler
Skrevet

Så ikke svaret ditt før nå.

Virker som at du og ex må ta ett oppgjør angående samvær -som din ex på følge opp i forbindelse med den nye dama.... Synd man må nedfelle alt mulig bare på grunn av nydama!!

Skrevet
Såklart vi kan feire det en annen dag, det er ikke det som er poenget. Nydama til X saborterer nok en gang samvær ( det er derfor vi har alt til punkt og prikke i en samværsavtale, vi hadde ikke det før hun kom inn i bildet..)

il..

Au, da.... hvordan ser du for deg med en ny samtalerunde med din X nå?

Er det viktig for barnet, er det klart det er verdt å kjempe for.

Gjest irritert ts
Skrevet
Så ikke svaret ditt før nå.

Virker som at du og ex må ta ett oppgjør angående samvær -som din ex på følge opp i forbindelse med den nye dama.... Synd man må nedfelle alt mulig bare på grunn av nydama!!

Vi har for ikke lenge siden vært på familiekontoret ang samvær og at den nye damen ikke vil at han skal ha noe kontakt med meg, men selv om vi var veldig enige og hadde en god dialog da så skar det seg igjen tvert. Han følger det bare ikke opp og det går utover ungen.

I det siste har han og begynt å ringe til mannen min når det er noe ang barnet på helg eller kveldstid, for hun vil ikke at han skal ringe meg. på dagtid når han er på jobb ringer han til meg hvis det er noe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...