Ciara Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Jeg har aldri brukt sommerdyne tidligere. Men det slo meg nå at det kanskje hadde vært kjekt å ha. Når det er varmt om sommeren blir ofte dynene våre for varme, og vi ender opp med å ligge ved siden av eller oppå dynen, eller bare bruke dynetrekkene. Bruker dere sommerdyne?
Veronica88 Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 Brukte det da jeg bodde hjemme, hadde en solid, vanlig tykkelse til vinteren, og en tynn, veldig flat en til sommeren. Har du skapplass til å ha et sett dyner i skapet hele tida, så er det jo bare å sette igang . Et annet tips er jo å bare sove med kun dynetrekk. Da har du noe over deg, men det varmer ikke
Gyda Skrevet 8. februar 2009 #3 Skrevet 8. februar 2009 Bruker sommerdyne om sommeren og dundyne om vinteren (sover med vinduet åpent året rundt). Å sove med bare dynetrekk om sommeren blir for kaldt. Lillegutt som sover med vinduet igjen, har sommerdyne året rundt - blir for varmt med tykkere dyne på oppvarmet soverom.
Gjest Ludovie Skrevet 8. februar 2009 #4 Skrevet 8. februar 2009 Vi har sommerdyne, og trives veldig godt med det. Det er veldig deilig å bare ha en tynn dyne over seg om sommeren. Og så er det enda deiligere når vinterdyna tas frem igjen om høsten.
Amanlis Skrevet 8. februar 2009 #5 Skrevet 8. februar 2009 Her bruker vi sommerdyne hele året. Vinterdyne blir altfor varmt etter min mening. På de varmeste nettene om sommeren bruker vi bare dynetrekk. Foretrekker kreppet dynetrekk da, det er litt svalere.
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 8. februar 2009 #6 Skrevet 8. februar 2009 Vi har sommerdyne, og trives veldig godt med det. Det er veldig deilig å bare ha en tynn dyne over seg om sommeren. Og så er det enda deiligere når vinterdyna tas frem igjen om høsten. Samme her. Vinterdyna er alt for varm utenom de kaldeste månedene. Når sommeren er på sitt varmeste bruker vi ofte bare dobbeldynetrekk uten dyne i.
AnetteR Skrevet 8. februar 2009 #7 Skrevet 8. februar 2009 Da det blir varmt om sommeren, skifter jeg til varianten som brukes i varmere land; Et stort pledd og et bomulslaken. Lakenet under, og bretter øverste halvmeteren over pleddet. Veldig behangelig når temperaturen på soverommet er høy. Det tar nesten ingen plass å oppbevare da de ikke brukes. Resten av året går det i dundyner. Er det ekstra kaldt om vinteren, finnes pleddene frem, og brukes oppå dynene.
Arkana Skrevet 8. februar 2009 #8 Skrevet 8. februar 2009 Ja, vi har sommerdyne. Når det er varmest bruker vi bare et tynt laken, men om våren og høsten når det er for kaldt for sommerdyne og for varmt for vinterdyne er sommerdyne god å ha.
Ciara Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 8. februar 2009 Takk for svar alle sammen Spørs om ikke det blir sommerdyner her etterhvert (selv om det føles fjernt at det noengang skal bli varmt igjen )
Gjest Ludovie Skrevet 8. februar 2009 #10 Skrevet 8. februar 2009 Spørs om ikke det blir sommerdyner her etterhvert (selv om det føles fjernt at det noengang skal bli varmt igjen ) Det var i sannhet et litt merkelig spørsmål på denne tiden av året.
Ciara Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 8. februar 2009 The brain works in mysterious ways.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #12 Skrevet 8. februar 2009 Jeg har stort sett vokst opp med en nokså simpel, nokså tynn dyne året rundt, evt med teppe over, men nå når jeg bor i et hus som er dårlig isolert og temperaturen påvirkes ganske mye av årstiden, er det et must med både en god vinterdyne og en tynn sommmerdyne På de aller varmeste nettene blir det imidlertid bare laken eller dynetrekk.
Gjest Gjest_sandra_* Skrevet 8. februar 2009 #13 Skrevet 8. februar 2009 Jeg bodde hos noen et par måneder i sommer og de hadde tynne dundyner som sommerdyner. Fy fader for en luksusfølelse og så deilig. Ble overhode ikke for varmt og jeg er en som gjerne har 10 grader på soverommet om vinteren. Jeg har nå kjøpt meg mine første dundyner. Sommerdyner. I utgangspunktet så kostet de visst 3000 pr stk men pga konkurssalg så betalte jeg 500 kr for en 220 dyne. Kid har sommerdyner i dun tl 400-500 kr. Nå bare gleder jeg meg til sommeren.
Trillrund Skrevet 8. februar 2009 #14 Skrevet 8. februar 2009 Vi har tynne sommerdyner med bomullstrekk. Så det hender at jeg ikke gidder å legge på dynetrekk på dem, og heller vasker hele dyna. Men om vinteren er det lange vinterdyner som gjelder....
Soon Skrevet 9. februar 2009 #15 Skrevet 9. februar 2009 Som noen andre over her nevnte, sommerdundyna til Kid er fantastisk!! Du kan bruke den fra litt sen vår til sen høst! Jeg har den selv og den er utrolig god, - jeg har solgt de tidligere, og har hatt maaange fornøyde kunder som kommer å kjøper flere av de *Jobber ikke på Kid lenger - bare så det er sagt :gjeiper: *
Ciara Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #16 Skrevet 9. februar 2009 Som noen andre over her nevnte, sommerdundyna til Kid er fantastisk!! Du kan bruke den fra litt sen vår til sen høst! Jeg har den selv og den er utrolig god, - jeg har solgt de tidligere, og har hatt maaange fornøyde kunder som kommer å kjøper flere av de *Jobber ikke på Kid lenger - bare så det er sagt :gjeiper: * Og de koster rundt 500 og er i dun?
Gjest Elastica Skrevet 9. februar 2009 #17 Skrevet 9. februar 2009 Vi har en mellomtykk dyne som brukes året rundt. Den holder passe temperatur stort sett hele året, bortsett fra dersom det er skikkelig varmt om sommeren. Da hadde det også vært for varmt med sommerdyne, innbiller jeg meg, så da bruker vi bare laken. Jeg er forresten veldig varm av meg, og vi trenger derfor ikke den tykkeste dynen, selv ikke om vinteren.
Gjest Gitte Skrevet 9. februar 2009 #18 Skrevet 9. februar 2009 Jeg har vinterdundyne nå på vinteren og sommerdundyne på sommeren. Hadde aldri orket å sove i sommerdyne på vintern, eller omvendt.
Ciara Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #19 Skrevet 9. februar 2009 Vi har en mellomtykk dyne som brukes året rundt. Den holder passe temperatur stort sett hele året, bortsett fra dersom det er skikkelig varmt om sommeren. Da hadde det også vært for varmt med sommerdyne, innbiller jeg meg, så da bruker vi bare laken. Ja, det er litt dette jeg lurer på. Jeg har jo ikke hatt sommerdyne før, og det har jo gått helt fint. I stedet har vi gjort som dere, hatt bare laken til de altfor varme dagene.
Soon Skrevet 9. februar 2009 #20 Skrevet 9. februar 2009 Det er dun ja, og var vel ca 450,- eller 500,- på salg ja...sånn de pleier å ha vært år... Tror den koster bortimot 800,- ordinært.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå