Gå til innhold

To tette og en badehette


Gjest Miley

Anbefalte innlegg

Hvor kommer det utrykket fra, hva betyr det (å få seg en trøkk, blåveiser o.l er det jeg tror) og hvor kommer badehetta inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så for meg å få to barn tett og da ble man smart nok til å bruke kondom :ler:

Men helt alvorlig så vet jeg ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på det som juling.

Noen jeg kjenner som lager musikk brukte "to tette og en badehette" i en sang en gang, og det var også med den betydningen veit jeg :P

Men er jo ikke sikkert at det var slik det var ment "opprinnelig" forsåvidt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Bergen hvor jeg kommer fra er dette et ganske vanlig uttrykk, og det er ensbetydende med å gi noen en real omgang juling, ja. "To tette" tror jeg henviser til to blåveiser, litt mer usikker på badehetten.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også kun hørt dette her på vestlandet, så det kan jo bekrefte at det er derfra? Aldri fått noen solid forklaring, det blir stort sett brukt av sånne folk som bruker alle slags idiotiske utrykk heller enn å bruke egne ord, og som gjerne bruker uttrykkene feil også.. blir man da avslørt som at man ikke vet hva det betyr, så finner man på sin egen betydning og tror at det fungerer sånn...

Når du sier blåveiser og badehette, så tenker jeg på tegnefilm! Snurre sprett og disse, smeller til hverandre og slår så hardt at hodet forsvinner nedi kroppen! Ofte er det jo ei stekepanne eller noe som blir brukt også, som fint "pakker" seg rundt hodeformen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha googlet litt kom jeg over en relativt troverdig forklaring med at badehetta var et bilde på at det ble mørkt. Altså du får deg to kjappe slag og så blir det mørkt (som om noen trekker ned badehetta over øynene dine?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha googlet litt kom jeg over en relativt troverdig forklaring med at badehetta var et bilde på at det ble mørkt. Altså du får deg to kjappe slag og så blir det mørkt (som om noen trekker ned badehetta over øynene dine?)

Ja, det kan jo være en løsning :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med 'To kjappe og ei badematte' da?

:hoho: den var ny for meg.

Etter å ha googlet litt kom jeg over en relativt troverdig forklaring med at badehetta var et bilde på at det ble mørkt. Altså du får deg to kjappe slag og så blir det mørkt (som om noen trekker ned badehetta over øynene dine?)

:idesmil:

Det var jo logisk! Det må jo være sånn. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av Noen husket ikke uttrykket helt en gang han følte for å bruke det, og sa:

'to tette og ei bøtte vann'!

:hoho:

Endret av loffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke, pappaen min fra Bergen sa det, men jeg skjønte aldri hva man skulle være redd for... Forøvrig hadde jeg en snasen og meget kledelig, oransje badehette da jeg var liten, jeg tenkte alltid på den da han sa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...