Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lag noen tøffe kasser som de kan ha småtingene i. De store lekene kan man lære dem å bære på plass igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Huff, du høres ut som en typisk stemor. Spør deg selv: ville du ha reagert på noen få leker i stua dersom du var barnas mor? Og ville du klaget din nød til forumvenninnene? Hvis dette er holdningen din, så synes jeg synd i barna, for da er det ikke bare leking i stua du kritiserer... Det kan være vankelig å bli glad i stebarn, men du får jammen meg prøve, de følger med på kjøpet...

Ehh.. Har pappaen til barna dine nettopp fått seg samboer eller? :klø:

Jeg har da vel ikke gitt noe utrykk om at jeg ikke vil ha barna rundt her?

Jeg syns heller ikke det har vært spesielt vanskelig å bli glad i dem, syns det er koselig hver gang de er her. Vi finner på mye morsomt alle sammen og jeg prøver så godt jeg kan å delta i det daglige.

Vil ikke si jeg er en typisk stemor (ond og som hater barn, som du tydeligvis mener) og samboeren syns jeg er veldig flink og jeg merker han setter pris på at jeg hjelper barna med diverse ting.

Synd jeg måtte ende opp med å forsvare et enkelt spørsmål her.

Dette er ikke noe jeg sitter å spekulerer i for meg selv, lager stygge planer for at barna til slutt skal ende opp med å være på rommet sitt hele tiden de er her.

Vi (samboeren og jeg) har vært slappe med å holde orden i våre saker også. Jeg har spurt han hvordan det var her nå moren til barna bodde her og om hun gikk bak han og ryddet opp etter han. For han er strengt tatt veldig rotete av seg, eller han er dårlig til å rydde opp ;)

Men han måtte visst rydde etter seg selv den gang, men det hele har nok kolapset etter at hun flyttet og han var borte hele uken på jobb.

Jeg også kan være fæl til å slenge rundt meg med klær, men nå har jeg bestemt meg for at jeg ikke vil ha det sånn.

Jeg får litt småangst av å bo i et hus som aldri ser litt ordnet ut. Om vi f.eks skal ha besøk må vi rydde og ordne i flere timer. Vi har et stort hus!

Samboeren liker heller ikke at det er sånn til tider, så han er mer enn gjerne med på å få inn gode rutiner.

Vil så veldig gjerne få inn rutiner på hvor alt skal, slik jeg har inntrykk av at det er i andre hjem.

Vet man hvor alt skal er det mye lettere å holde orden, men nå blir alt liggende pga det ikke har noen "fast" plass.

Så dette med lekene er vel bare en del av det hele :)

Endret av Cuba
Skrevet
Lag noen tøffe kasser som de kan ha småtingene i. De store lekene kan man lære dem å bære på plass igjen.

Takk :)

Det som er planen her nå også :)

Det er jo pappaen/vi som er trege med å be de bære tilbake. Blir de ikke minnet på det, gjør de det ikke selv.

Jeg kan godt hjelpe til med å legge småsaker i eskene som vi lar stå her i stua, men syns også de kan lære å rydde litt det som de drar ned fra rommet sitt :)

Skrevet
Ehh.. Har pappaen til barna dine nettopp fått seg samboer eller? :klø:

Hva slags spørsmål var nå det? Du virker litt useriøs, kanskje ikke moden nok til å være stemor, eller?

Skrevet

På dagtid er det leker i stua, sønnen vår leker litt over hele huset. Vi har en fin, diskret puff med lokk hvor mye av stuelekene havner om kvelden, resten rydder vi raskt inn på rommet før leggetid. Han synes foreløpig det er gøy å rydde når vi er med.

Skrevet
Hva slags spørsmål var nå det? Du virker litt useriøs, kanskje ikke moden nok til å være stemor, eller?

Haha.. Oki, jeg velger å overse resten av dine innlegg i denne tråden. Så lenge du ikke leser hva jeg skriver..

Du kjenner ikke meg, så da bør du la vær å dømme meg som noe som helst du ikke har ordentlig grunnlag for.

Skrevet
Min samboer har to barn, en jente på snart 4 og en gutt på snart 6.

De har hvert sitt store rom i 2. etasje og stuen er i 1.

Men hver gang de er her blir det alltid tatt med lekesaker ned i stua.

Greit nok, en dukke og en lastebil er ikke noe "big deal", men jeg føler det konstant flyter over av tusjkorker, små bilhjul og dukkeklær.

Syns ikke det noe koselig at det flyter over i stua. Jobber nok med å holde det i orden som det er :gjeiper:

Forstår jo så klart at de vil være her nede sammen med oss, og de ser ikke pappaen sin så ALTFOR ofte. De er her alltid fra torsdag til fredag og annen hver uke fra torsdag til søndag.

Har snakket med samboeren om det og han er jo enig. Han/vi bør kanskje være flinkere til å leke med dem på rommet dems :)

Vet ikke helt hva jeg vil med dette. Men hadde vært interessant å høre litt hvordan andre har det hjemme? Flyter andre stuer over av leker og smårot?

Vi sier ofte til dem at de må rydde opp etter seg, men de haaater jo å rydde så klart. Og Disney Channel står på hele dagen så sønnen er vel egentlig plassert mest foran der :forvirret:

Skal ta det opp med samboeren igjen så vi kan få en ordning som er bra for alle.

Kanskje ha en liten eske her nede som de må rydde alt opp i når de er ferdig med det?

Eller fins det noen andre synspunkter på dette? :) Takknemlig for all hjelp!

Når jeg kommer i hjem hvor det er barn, og ikke ser leker blir jeg mistenksom.

Før i tiden, da ble barn jaget på rommene sine om de skulle leke.

Om man ikke tåler leker med barn som ike er der så mye, så har du et problem.

det er helt normalt med slike ting når en har barn.

Barn skal lære seg å rydde da dagen er over. Hos oss gjøres det før kveldsmat

Om du drar på Europris så har de slike store plastbokser med lokk og jul. La barna legge leker i hver sin boks.

Du vil at dere ska leke med barna på rommet, men ska de sitte rett opp og ned i stuen da? Barn vil være der voksne er.

Skrevet
Haha.. Oki, jeg velger å overse resten av dine innlegg i denne tråden. Så lenge du ikke leser hva jeg skriver..

Du kjenner ikke meg, så da bør du la vær å dømme meg som noe som helst du ikke har ordentlig grunnlag for.

Jeg er ikke den første gjesten du svarte... Jeg reagerte bare på måten du svarte på, og syntes det var veldig umodent av deg. Du har bare forsterket inntrykket med ditt siste innlegg..

Skrevet
Når jeg kommer i hjem hvor det er barn, og ikke ser leker blir jeg mistenksom.

Før i tiden, da ble barn jaget på rommene sine om de skulle leke.

Om man ikke tåler leker med barn som ike er der så mye, så har du et problem.

Hallo? Jeg har av en eller annen grunn aldri/sjelden leker i stua, jeg kan ikke lenger huske hvordan det ble slik, men har alltid bodd trangt og vi har alltid hatt lekene på rom/lekekrok. Tror faktisk barn kan trivest like godt med å ha faste lekested, hvor kanskje ikke alltid ting blir ryddet, men står til dagen etterpå, om de har bygge masse. Nå i de senere årene er det blitt naturlig å fortsette å leke på rommet og ikke i stua. Jeg tror du bør slutte å være så mistenksom på andre som ikke akkurat følger ditt syn på tilværelsen.

Til deg/dere som trekker fram slemme stemødre og umodenhet. Skam dere! Her er det en som spør om råd til å organisere slik at de kan se barna mest mulig av den tiden de er hos dem.

Skrevet
Her er det en som spør om råd til å organisere slik at de kan se barna mest mulig av den tiden de er hos dem.

Hvor står det? Nå tolker du vel langt...

Anyway så er det klart at unger ikke trenger å leke i stua, det går fint å bare leke på rommet og heller ta med en bok eller annet om de på død og liv må være blant de voksne.

Annen stemor,

Skrevet

Vi er en familie som har allrom og soverom. Det betyr at det er lov å trekke seg tilbake for å ha litt privatliv, både for store og små, men rommnene i huset er familiens. Jeg synes det er helt naturlig at barn får være sammen med voksne og synes dte er helt unaturlig med hjem med små barn i og det ikke er spor i stuen. Det betyr ikke at det ikek skal være ryddig. Der vi oppbevarer kleker i stuen er samme oppbevaring hvor mor har interiøstbladene sine. Og mens stuebordet er fullt av voksenting, så er det et lite IKEA bord med barneting.

Men ryddig - jeg tolerer like lite leker rundt på gulvet når vi pakker sammen for dagen, som ektemannens sure sokker i sofaen eller gensere over stolrygger eller mine egne ting slengdende rundt.

Enten er man en familie som er sammen alle steder og enten er man så en ryddig en eller ikke. Mener nå jeg.

(Og tusjkorker handler om oppdragelse og å ta vare på tingene sine.)

Skrevet
Anyway så er det klart at unger ikke trenger å leke i stua, det går fint å bare leke på rommet og heller ta med en bok eller annet om de på død og liv må være blant de voksne.

Annen stemor,

Fy så usympatisk uttalelse! På død og liv.... Kanskje ungen savner pappaen sin og synes det er koselig å være sammen med ham?

Skrevet

Jeg er stemor, og vi bor i en ganske liten leilighet hvor et par leker faktisk tar opp veldig mye plass. Derfor har vi vært ganske strenge på at alt som taes ut av rommet også skal ryddes inn igjen før man gjør noe annet, som f.eks å se på TV. (Vi har ikke TV på hele dagen her!)

Vi hjelper jo til å rydde, men viktig at lille frøkna selv får erfaringen med å holde litt orden. Ingen barn tar vel skade av det? Tvert om, tror jeg.

Lekekasse i stua er jo også greit hvis man har plass, men man kan vel også ha en regel på at man bare kan ha så og så mange leker i stua på en gang? Sånn at hvis man vil ha en annen leke, må man ta inn igjen en annen.

Synes iallefall at det er unødvendig å ha masse leker strødd i stua til enhver tid, og det vil jeg også synes når jeg får egne barn, helt sikkert. :kgbaby:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...