Gå til innhold

Utsette mensen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nå utsatt mensen en gang og hadde en del mellombødninger når jeg gikk på brett to. Vil dette kunne stabilisere seg når kroppen venner seg til det? Litt usikker på om jeg skal prøve å ta to brett i slengen også neste gang, eller om det er best å la være.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første er det ikke lurt ta to brett, og så en ukes pause osv. Det kan redusere sjansen for å bli gravid. Det med at du får mellomblødninger, kan jo hende kroppen gjør seg vandt med to brett, kan hende ikke. Kan hende kroppen ikke tåler så mye på over en lang tid. Hvilke p-piller går du på og hvor gammel er du?

Skrevet
For det første er det ikke lurt ta to brett, og så en ukes pause osv. Det kan redusere sjansen for å bli gravid. Det med at du får mellomblødninger, kan jo hende kroppen gjør seg vandt med to brett, kan hende ikke. Kan hende kroppen ikke tåler så mye på over en lang tid. Hvilke p-piller går du på og hvor gammel er du?

Har du noen kilder å vise til? Etter det jeg vet har det ikke blitt bevist at p-piller kan redusere sjansen for å bli gravid. Forskning på hva som skjer hvis noen tar p-piller lenge i strekk er ikke utført, som jeg vet om. Det er jo ingen normal menstruasjonsblødning nar man går på p-pillen.

P-piller undertrykker eggløsning og dermed også en normal menstruasjon. Blødningen i ukespausene betegnes som "avbruddsblødning": Livmoren "slipper ut" blod og slimhinne, fordi den ikke er stimulert av hormonene i p-pillen.

Skrevet

Unnskyld for sent svar, men har hatt dårlig internettkontakt her :kjefte:

Jeg har snakket med helsesøster(som også er sykepleier) og legen min, som sier at to brett etterhverandre er ikke bra, fordi det er faktisk hormonene du surrer med. Det kan gjøre at det tar lenger tid, og hopper du over mensen veldig ofte, er det faktisk sjans for at man ikke kan ble gravid.

Skrevet
Unnskyld for sent svar, men har hatt dårlig internettkontakt her :kjefte:

Jeg har snakket med helsesøster(som også er sykepleier) og legen min, som sier at to brett etterhverandre er ikke bra, fordi det er faktisk hormonene du surrer med. Det kan gjøre at det tar lenger tid, og hopper du over mensen veldig ofte, er det faktisk sjans for at man ikke kan ble gravid.

Det er ren synsing fra legen din sin side. Forskningen har ikke funnet noe som indikerer at man kan minke sjansene for å bli gravid om man hopper over mensen ofte.

Gjest Girliegirl
Skrevet
Det er ren synsing fra legen din sin side. Forskningen har ikke funnet noe som indikerer at man kan minke sjansene for å bli gravid om man hopper over mensen ofte.

Hei!!

Ble litt små nervøs her nå, Jeg har hoppet over mensen siden mai 07 og ikke blødd 1 dråpe i mellom.. Har fortalt dette til legen min og han sier det ikke er farlig å hoppe over av og til, jeg har ikke turt å sagt at jeg har hoppet over sååå lenge av en eller annen grunn..

Er dette farlig altså? Huff.. jeg hater å ha mensen så vil gjerne slippe :)

Håper på svar fra noen som vet og ikke bare synser!

Takk :)

Skrevet

Det er synsing overalt, her inne burde man ikke ta noe for god fisk, alle har "rett" og "min lege sa ditten og datten", eller helsesoster for den saks skyld...

Jeg har ikke hatt mensen pa 1, 5 aar tenker jeg. Tar brett paa brett. Jeg kan jo da si at jeg ikke snakket med lege om det da jeg begynte med det, men jeg har nevnte det for 2 leger i ettertid og de har ikke sagt noe paa det da jeg har nevnt det. Da kan jeg jo ogsa si at " jeg har hoert at det ikke er skadelig", uten aa ha en link aa vise til, da jeg hoerte det pa radioen.

ha en fin kveld! :)

Gjest Girliegirl
Skrevet
Det er synsing overalt, her inne burde man ikke ta noe for god fisk, alle har "rett" og "min lege sa ditten og datten", eller helsesoster for den saks skyld...

Jeg har ikke hatt mensen pa 1, 5 aar tenker jeg. Tar brett paa brett. Jeg kan jo da si at jeg ikke snakket med lege om det da jeg begynte med det, men jeg har nevnte det for 2 leger i ettertid og de har ikke sagt noe paa det da jeg har nevnt det. Da kan jeg jo ogsa si at " jeg har hoert at det ikke er skadelig", uten aa ha en link aa vise til, da jeg hoerte det pa radioen.

ha en fin kveld! :)

Takk takk :)

Er jo en overlege i bergen som kommenterte denne nye pillen som gjør at du ikke får mens, og han sa at dette overhode ikke var farlig.. Sier jo litt siden denne nye p-pillen ikke har noe opphold så du slipper mens.

Er bare mange som mener at kroppen har så "godt av det" og det er bra å "skylle ut" :P hehehe! Folk mener mye rart...

Jeg får bare fortsette som jeg gjør siden jeg stortrives uten mensen :D

Skrevet

Alt her er synsing. Finnes iingen undersøkelser som viser verken det ene eller det andre. Blødninger på p-pillen er uansett ikke en "ekte" mensblødning, så det er ikke viktig å skylle det ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...