Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2002 #1 Skrevet 16. april 2002 Hei... I går var jeg å kjøpte en flaske eplecidereddik på dagligvaren, og blandet den ut som det stod på flasken.... men du dæven hvor surt/fælt det var!!!! (skjønner ikke at noen klarer å drikke dette) Derfor har jeg nå i dag kjøpt kapsler av "samme" type på helsekosforretning.... (2 kapsler 2 ganger om dagen) Men det jeg egentlig ønsker å vite er hva man "kan" spise sammen med disse kapslene?? Jeg har bestemt meg for å bare spise frukt(2 bananer og 1 eple) + en porsjon middag hver dag. Jeg drikker ellers mye vann. Høres dette greit ut, eller er det noe jeg bør "forrandre"?? Grunnen til at jeg vil begynne med dette er vel at jeg har 10-12 kg for mye før sommersesongen (hvor jeg skal til "syden"), og ønsker derfor å minske dette "problemet" litt før den tid. Hvor mye er det realistisk at jeg skal kunne gå ned i løpet av ca 2 mnd. Jeg har en skade i foten min som gjør at jeg ikke kan bevege meg noe særlig (og jeg vet at det derfor går litt saktere), men en liten gåtur kan jeg muligens klare 2(?) ganger i uka... Hva synes dere??? Erfaringer med eplecideredikk mottas med TAKK!!! ~10-12 Kg for mye~
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2002 #2 Skrevet 16. april 2002 bland eplecidereddiken med wild berries fun light saft, smaker faktisk godt... Men det hørtes ut som om det var litt lite mat du skulle spise synes jeg...
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2002 #3 Skrevet 16. april 2002 takk for raskt svar... jeg ønsker å vite HVORFOR du synes det er lite mat.... Jeg spiser normalt ikke så mye til vanlig heller (spiser nesten mer på den "dietten"). Jeg spiser da; lunch (en Youghurt, eller en sandwich + kaffe), middag (1-2 porsjoner) og kvelds (2 skiver brød). Som jeg nå har planlagt så spiser jeg 1 eple til frokost, 1 banan til lunch, 1 porsjon middag og 1 banan til kvelds. synes ikke dette høres lite ut jeg, egentlig, men jeg er ingen ekspert!!! Jeg har også noen gulerøtter i kjøleskapet dersom jeg skulle få lyst på noe godt i køpet av kvelden.... Er int i å høre hva andre mener oxo!!! ~10-12 Kg for mye~
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2002 #4 Skrevet 16. april 2002 synes det høres lite ut fordi jeg vet selv at om jeg hadde spist så lite hadde jeg vært veeeldig sulten hele tiden...dumt å spise så lite til frokost, lunch og kvelds og såpass mye til middag tror jeg...bedre å fordele det utover hele dagen. Spis knekkebrød med magert pålegg eller noe annet sundt noe..
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2002 #5 Skrevet 16. april 2002 hei det viktigste er at du spiser lite og sundt OFTE! ellers ødelegger du stoffskiftet og forbrenningen din. Ikke la det gå mer enn 4 timer mellom hvert måltid, spis frokost, lunch, middag og kvelds, og gjerne mellommåltider i form av frukt. Men pass på å få i deg nok proteiner. For noen tips prøv denne linken: http://www.jentemat.no her står masse flott forklart:-) lykke til klem vicky
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2002 #6 Skrevet 17. april 2002 Jeg tok selv Eplecidereddik i en peridoe og vurderer å begynne med det igjen, for det virker. Men det er viktig å kutte ned på maten samtidig og trene. Hvis du kan gå turer er det det beste. Men spis normalt. Spis brød til frokost, og spis heller frukt mellom måltidene.
Tusenfryd Skrevet 17. april 2002 #7 Skrevet 17. april 2002 Det verste du kan gjør er å spise lite. Da setter kropen seg på sparebluss og du forbrenner ikke fett. Som de andre sier, spise OFTE, men lite hver gang. Tre-fire timer skal det gå mellom hver gang du spiser. Spise mye frukt og grønt og fiberrik kost! Grovbrød, knekkebrød - og drikk mye VANN. Anbefaler også Jentemat. Hvis du er skadet i foten, kan du kanskje sykle? Det er ganske skånsomt, samme med svømming. Du er nemlig ganske avhengig av å bevege deg. Men en tur to ganger i uken er bra - tre ganger er bedre. Gå gjerne rolig, det er lav intensitet som forbrenner fett. Du kan også spe på med å gå opp og ned en trapp hjemme hos deg kanskje, og bli varm, og så ta noen styrkeøvelser hjemme. Har du ingen trapp, tape sammen to telefonkataloger og bruk dem som en step-benk. Dette kan du bedrive foran tv'en. 12
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2002 #8 Skrevet 17. april 2002 Hei! Har selv ti femten kilo for mye på kroppen og har prøvd alt, absolutt alt. Men for ca. to mnd siden fikk jeg nok, meldte meg på Lev Lettere på SATS og jammen har det hjulpet. Fra og spise minimalt i løpet av en dag, gjerne pulverkur en uke så kanskje litt frukt noen dager og så sulte noen dager og alikevel ikke gå ned.....! Kunne ikke skjønne hvorfor...! Nå eter to mnd så er jeg i så utrolig god form, begynner og bli bra "fast i fisken", etter en uke på Lev Lettere gikk jeg ned 1.5 kilo. Og jeg spiser som aldri før. I løpet av dag spiser jeg følgende: Frokost: 1 1/2 brødskive, gjerne med smør, men skrapet. Hva jeg måtte ønske av pålegg, men ikke mere pålegg enn brødskive. Her tyr jeg gjerne til ristet brød og bringebærsyltetøy. Et glass melk, et glass juice og en kopp te. Mellommåltid: en yougert eller en frukt. Lunsj: ofte nogenlunde det samme som frokost eller All Bran frokostblanding eller en enkel salat. Med samme drikke som til frokost. Mellommåltid: samme som mellom frokost og lunsj. Middag: hva jeg måtte ønske, men uten saus og dressing. Det er en vane og klare seg uten. I tillegg kan man spise kveldsmat, samme som frokost, men jeg spiser heller en yougert og en frukt. I tillegg til alt dette drikker jeg minst tre liter vann. Lykke til, dette er effektivt.
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2002 #9 Skrevet 17. april 2002 Hei! Det jeg glemte og skrive var at i tillegg til og gå på Lev Lettere, så trener jeg på SATS, det følger med PT (personlig trener) på dette kurset, sammenlignet med et Grete R. kurs. Og jeg tar eplesidereddikktab. til hvert måltid. Jeg har ikke hatt det så bra på mange år. Både humør og energi er på topp......! Nå er jeg ferdig som jojoslanker og min ekstra kilo skal vekk en gang for alle. Jeg ønsker deg lykke til med dine to til tre frukt om dagen i tillegg til middag. Problemet er at selv om du ikke tror meg, så kommer du til og spise deg "tykk" av middagsmaten for da er magen din så sulten og kroppen er på sparebluss... Jeg sier ikke dette for og være ekkel, men jeg har vært der selv og skjønte ikke hvorfor jeg ikke gikk ned i vekt. Nå skjønner jeg det. Det lille kroppen får i løpet av en dag, det tar den godt var på fordi den vil ikke få noe mere mat. Jeg veier i dag ca. 80 kilo. innen 1. juli skal jeg veie ca. 65 kilo. Jeg lover deg at det skal jeg klare, og jeg vet at jeg hadde ikke greid det hvis jeg hadde fortsatt med sulteforingen av kroppen. Det er fullt mulig at du ikke trenger noe mere mat, det trodde jeg og helt til jeg begynte og spise "normalt". Men som sagt da går kroppen på sparebluss og du går ikke ned i vekt. Jeg ønsker deg allikevel lykke til og en rikig god sommer!
Ada=) Skrevet 17. april 2002 #10 Skrevet 17. april 2002 et tips: For å få fart på forbrenningen for dagen bør du spise 500 kcal til frokost (dvs ca 5 frukter, og ikke bare tre) (en annen ting som hjelper på forbrenningen er å trene tidlig på dagen)
Anne Skrevet 18. april 2002 #11 Skrevet 18. april 2002 Det som skremmer meg er at du ser ut til å ville spise masse såkalte raske karbohydrater og minimalt med protein. Det vil bidra til følgende problemer: Raske karbohydrater (Som f.eks i banan, youghourt med sukker, hvitt brød, paste, ris og potet): bidrar til mye insulin i blodet som gjør at det du spiser legger seg som fett rundt livet + gir søtrang som gjør at du ofte vil sprekke på kvelden og hive i det søtsaker. For lite protein: Mindre fettforebrenning enn du kunne hatt med mer inntak av protein og lite metthetsfølelse. Anbefaling: Les boken Naturlig slank og eller boken Jentemat!!
Gjest KristinK Skrevet 19. april 2002 #12 Skrevet 19. april 2002 Jeg har også satt i gang igjen med å ta eplecidereddik. Husker ikke at det smakte så vondt! Grøss. Men så leste jeg tips her inne om å blande det ut med litt saft oppi eplecider-eddik-vannet og det smakte faktisk godt. Men kjenner fortsatt den litt sylige smaken, men er fullt overkommelig. Kan virkelig anbefales, så slipper man å kjøpe kapsler til dyre dommene!12
tessa Skrevet 20. april 2002 #13 Skrevet 20. april 2002 Her vard et mye rart å høre.. ikke rart at det er vanskelig å gå ned i vekt ...
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2002 #14 Skrevet 30. april 2002 Hvordan blander dere eplecider edikken i saften. Hvor mye av hvert?
Cobra Skrevet 6. mai 2002 #15 Skrevet 6. mai 2002 Hvor lang tid tar det før man ser noe resultat av bruk av eplecider eddik? (visst det virker da.) Bare lurer jeg.
Gjest mymlen Skrevet 6. mai 2002 #16 Skrevet 6. mai 2002 Jeg har en venninde som brukte eplecidereddik over lang tid. Hun blandet den med vann, som hun drakk når hun var på jobb.(Istedet for kaffi brus etc...) Resultatet var ikke at hun gikk ned i vekt, men hun fikk en j**** stor tannlege regning.( Hun hadde 9 hull, og hun bruker aldri å ha hull). Eddiken tærer veldig på tennene, så pass på og pusse dem etter at du/dere har drukket.....12
Gjest Marielle Skrevet 10. oktober 2012 #17 Skrevet 10. oktober 2012 Man lager bare et glass saft og tar 2 ss eddik (eventuelt mer). Tar det morgen og kveld. Smaker virkelig ekkelt, men det hjelper! Ta deg kanskje en tur på 15-20 min eller bare tren hjemme med litt sit-ups o.l. Det får fart på sakene Håper det hjalp
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå