Gå til innhold

Lavt stoffskifte

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lavt stoffskifte gjør at man har vanskeligere for å gå ned i vekt, ikke sant?

Siden levaxin hjelper stoffskiftet, gjør det også at det blir lettere å gå ned i vekt når man tar de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg hadde skyhøyt stoffskifte og gikk i ned et gram, så det er ikke sikkert at det hjelper.

Skrevet (endret)

Ikke nødvendigvis. Lavt stoffskifte er ikke alltid synonymt med lav forbrenning, selv om det er en sammenheng. Levaxin er ingen slankepille. Tar man Levaxin uten å ha lavt stoffskifte, vil man få symptomer tilsvarende høyt stoffskifte, og tro meg, det er ikke moro. Ja, noen vil kanskje gå ned i vekt, men de fleste vil slite med høyt blodtrykk, høy puls, hvileløshet, søvnmangel, menstruasjonsforstyrrelser og så videre.

En periode på syttitallet var det en del norske leger som ga Levaxin som "slankemidde", med de problemene det førte med seg, noe som siden førte til at legestanden etterhvert ble veldig resriktive mht. Levaxin slik at mange av de som virkelig hadde behov for det, ikke fikk foreskrevet Levaxin.

Endret av eilan
Skrevet

Jeg har tatt det i åresvis for å balansere stoffskiftet mitt, men jeg har ikke gått ned noe av den grunn. Jeg er fortsatt litt kraftig, tjukk som mange kanskje vil mene (171 cm - 75 kg).

Så nei - det hjelper deg nok ikke ned i vekt..

Skrevet

Jeg har brukt Thyroxin/Levaxin i mange år (siden 1994). Livskvaliteten har blitt bedre, særlig etter at den riktige dosen er blitt funnet. Jeg har heller ikke gått ned ved bruk av dette, men jeg hadde nok vært større hvis jeg IKKE hadde brukt det.

Jeg er ikke like trøtt og sliten lengre. Ikke fryser jeg like mye og konsetrasjonen er også bedre.

Da jeg gikk gravid måtte jeg øke dosen kraftig, og etterpå gikk jeg tilbake til en litt høyere dose, men nå virker det bra. :)

Skrevet
Jeg har tatt det i åresvis for å balansere stoffskiftet mitt, men jeg har ikke gått ned noe av den grunn. Jeg er fortsatt litt kraftig, tjukk som mange kanskje vil mene (171 cm - 75 kg).

Så nei - det hjelper deg nok ikke ned i vekt..

Jeg har brukt det i ca 5 år og siden jeg begynte med dem kan man si at vekten min har stabilisert seg. Og hadde jeg ikke tatt dem hadde jeg nok vært større enn det jeg er nå.

Gjest Gjest_vimsa_*
Skrevet

jeg har brukt levaxin i ca to år. men jeg sliter veldig med å gå ned i vekt. men jeg hadde kanskje gått mer opp i vekt om jeg ikke hadde begynt!

jeg merket ikke så mye til det lave stoffskiftet, egentlig. for det ble opdaget veldig fort. men jeg tror det hindrer meg veldig i å gå ned i vekt.

Gjest Gjest_kaisa_*
Skrevet

Levaxin er ikke et slankemiddel! Og det er ikke nødvendigvis noen sammenheng med lavt stoffskifte og vekt. Etter å ha gått på Levaxin i over 4 år begynte mitt stoffskifte å falle ganske kraftig, samtidig gikk jeg ned ca 6 kilo i vekt. Det er jo en del når man er normalvektig i utgangspunket..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...