Gå til innhold

Sykepleier utstyr

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Marie_*
Skrevet

Hei jeg er en ung sykepleier student, og

har problemer med å finne godt utstyr

som stetoskoper, pupillelykter og sovemasker

til en god pris.

Er det noen som anbefaler en side som

selger noe av dette?

Gjest Gjest_Kristin_*
Skrevet

Hei!

Jeg anbefaler vaktrommet.no

Der har de alt det du ville ha

og masse annet utstyr for

helsearbeidere til en rimelig pris!

Ta en titt der

vaktrommet.no

Gjest Gjest_Marie_*
Skrevet

Tusen takk for raskt svar!

Enig at vaktrommet er en

veldig god side!

Skrevet

Kjære vene, den siden så jaggu shabby ut.

Jeg ville heller kjøpt mitt utstyr på health-workers.com eller sabo.no.

Skrevet

Og det er sikkert heeelt tilfeldig

at både trådstarter og førstesvar

har et vanlig fornavn som gjestenavn

deler linjene på denne måten

som dette

..

Reklame!

Skrevet
Hei jeg er en ung sykepleier student, og

har problemer med å finne godt utstyr

som stetoskoper, pupillelykter og sovemasker

til en god pris.

Er det noen som anbefaler en side som

selger noe av dette?

Hm, hva skal egentlig sykepleierstudenter med stetoskop og pupillelykter? Jeg mener, er du i praksis/jobb, så skal vel arbeidsplassen eller praksisplassen ha slikt utstyr? Jeg har ALDRI kjøpt selv sånnt utstyr....

Gjest sykepleier007
Skrevet

Jeg er ihvertfall sykepleier og synes det er undelig at en annen sykepleier lurer på hvorfor en sykepleier student trenger et stetoskop og pupillelykt.

Av hygienske årsaker velger mange å ha sine egne stetoskop til å lyte på pasients lunger og når en skal gi sonde ernæring SKAL alltid sonden sjekkes først. Dette syndes det mye med men da er det greit å ha et lett tilgjenglig. Er man på en nevrokirurgisk post eller mottak må en i tillegg ha pupillelykt hele tiden!

Mvh

engasjert sykepleier.

Gjest Gjest_Student_*
Skrevet

Her er en dansk nettside som selger medisinsk utstyr:

www.stetoskop.dk

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_florence_*
Skrevet
Jeg er ihvertfall sykepleier og synes det er undelig at en annen sykepleier lurer på hvorfor en sykepleier student trenger et stetoskop og pupillelykt.

Av hygienske årsaker velger mange å ha sine egne stetoskop til å lyte på pasients lunger og når en skal gi sonde ernæring SKAL alltid sonden sjekkes først. Dette syndes det mye med men da er det greit å ha et lett tilgjenglig. Er man på en nevrokirurgisk post eller mottak må en i tillegg ha pupillelykt hele tiden!

Mvh

engasjert sykepleier.

Hmmmm....ja, men nå er trådstarter sykepleierstudent, og som sykepleier vil jeg si at det er totalt unødvendig å kjøpe alskens remedier mens man enda er student og ikke ennå har landet når det kommer til fagmessig retning. Helt ærlig. Hva skal en sykepleirstudent med eget stetoskop? Vi hadde en veileder fra høyskole som gikk med legefrakk og stetoskop i lomma når han kom og veiledet oss studenter. Det ble litt sånn wannabe-lege kanskje??? Han ble ihvertfall gjøglet med.

Jg er enig i at på enkelte avdelinger må man utstyre seg personlig med ting som brukes spesielt mye der. Men samtidig må man huske hva man er....

Gjest Gjest
Skrevet
Hmmmm....ja, men nå er trådstarter sykepleierstudent, og som sykepleier vil jeg si at det er totalt unødvendig å kjøpe alskens remedier mens man enda er student og ikke ennå har landet når det kommer til fagmessig retning. Helt ærlig. Hva skal en sykepleirstudent med eget stetoskop? Vi hadde en veileder fra høyskole som gikk med legefrakk og stetoskop i lomma når han kom og veiledet oss studenter. Det ble litt sånn wannabe-lege kanskje??? Han ble ihvertfall gjøglet med.

Jg er enig i at på enkelte avdelinger må man utstyre seg personlig med ting som brukes spesielt mye der. Men samtidig må man huske hva man er....

helt enig her:) som sykepleierstudent er det andre ting man først og fremst bør bruke tid og ikke minst penger på... et søsterur kan være greit å ha.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Mvh

engasjert sykepleier.

Jeg er utrolig enig! En sykepleiersudent må få lov til å ha sitt eget stetoskop, omhun vil det. Det er det mest hygieniske. En sykepleierklokke, og pupillelykt

er også lurt å ha.

:)

Gjest Gjest_Aina_*
Skrevet

Er selv sykepleier student på andreåret og det kunne ikke falt meg inn og hamstre all verdens utstyr som jeg kanskje trenger i den jobben jeg får når jeg er ferdig utdannet...

Spriter øreproppene før og etter bruk og er megen fornøyd med de felles stetoskopene på de avdelingene jeg har vært i praksis.

Gjest Sykepleierstudent
Skrevet

Kremt, kremt. Vanlig utstyr for en sykepleierstudent er vel stort sett uniform, søsterur, navneskilt og saks. Noen få kjøper kanskje stetoskop kanskje, men ingen i klassen min har det. Har aldri sett at en sykepleierSTUDENT som går rundt med pupillelykt! TS høres litt ut som en som reklamerer...

Uansett, Health-workers har en fin nettside og alt man trenger. De har også studentrabatter, ihvertfall på begynnelsen av semesteret. Nesten alle på min skole handler av dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...