Gå til innhold

Glasskår i leggen

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Maja_*
Skrevet

Noen uker før jul gikk jeg på trynet og klarte å lande på et knust glass, og fikk et ganske stort glasskår et stykke inn i leggen. Trodde jeg fikk ut alt, men på håndballtrening i dag fikk jeg en ball der glasskåret var, og det begynte å silblø. Når jeg kom hjem pirket jeg litt på såret, og kjente at det fortsatt var biter av glasset i leggen. Jeg klarte ikke å få pirket det ut selv, for det har tydeligvis "grodd" litt fast. Noen som vet om det er farlig å gå rundt med en bit glass i leggen? Gjør jo ikke vondt eller noe.. Kan jeg få fjernet det hos en vanlig lege? Er student og litt short on cash, så hvor mye koster det for en legetime? har ikke fastlege her jeg bor nå, så må vel gå på legevakta i tilfelle.. Noen som vet? Jeg vet ikke helt om jeg liker det her! :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen uker før jul gikk jeg på trynet og klarte å lande på et knust glass, og fikk et ganske stort glasskår et stykke inn i leggen. Trodde jeg fikk ut alt, men på håndballtrening i dag fikk jeg en ball der glasskåret var, og det begynte å silblø. Når jeg kom hjem pirket jeg litt på såret, og kjente at det fortsatt var biter av glasset i leggen. Jeg klarte ikke å få pirket det ut selv, for det har tydeligvis "grodd" litt fast. Noen som vet om det er farlig å gå rundt med en bit glass i leggen? Gjør jo ikke vondt eller noe.. Kan jeg få fjernet det hos en vanlig lege? Er student og litt short on cash, så hvor mye koster det for en legetime? har ikke fastlege her jeg bor nå, så må vel gå på legevakta i tilfelle.. Noen som vet? Jeg vet ikke helt om jeg liker det her! :P

Kroppen liker ikke fremmedlegemer, så du kan pådra deg en infeksjon. Kontakt legevakten du og forklar problemet. Ring tidlig slik at du får time.

En slik time vil vel koste rundt 200 kr, pluss noen kroner for utstyr som de bruker for å fjerne skåret. Du kan vel regne med at det kan komme på ca. 400 kr. Det kan hende at du kan få en regning på det (kjenner ikke helt til reglene om det), slik at du kan betale det når stipendet kommer?

Du har faktisk mulighet til å ringe en lege der du bor nå, selv om du ikke har fastlege. Bare si at du er student, men at du ikke har fått ordnet deg fastlege enda. De har mulighet til å gi deg en time. Det vil nok være noe billigere enn hos legevakten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...