barelina Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Jeg skal gå rett på sak her Jeg hadde mensen for ca 3 uker siden etter å ha vært mensen-fri i nesten ett år. (Dette pga. at jeg sluttet med p-pillen på denne tiden) Igår begynte jeg å blø, masse. Jeg bruker Tampax Super og må skifte disse annenhver time, noen ganger går det bare én time før det har "rent over". Jeg blør like mye enda. I hele går hadde veldig ondt i magen, nesten som mensensmerter bare litt mer kraftige. Har aldri før hatt i nærheten av så mye mensen før. Siden sist mensen har jeg har ubeskyttet sex én gang, sa ja, det Er mulig jeg ble gravid da. For litt over én uke siden fikk jeg også plutselig veldig ømme brystvorter, dette har nå begynt å avta. Midt på dagen idag da jeg var på do, kom det ut en geléaktig liten klump, dette var utroooolig ekkelt og jeg tenkte på spontanabortering med en gang. Det som er, er at graviditetstesten jeg tok for noen timer siden va negativ, jeg har lest at det er vanlige disse er positive hvis det faktisk var en spontanabort jeg opplevde. Er det mulig at det var noe annet?
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Hos legen kan man ta en graviditetstest i blod som kan påvise om man har hatt en spontanabort om den tas raskt nok. Ofte er det ikke nok "gravid-hormoner" i urinen så tidlig i svangerskapet at det oppfattes av hjemmetester. Dersom du har abortert såpass tidlig virker det likevel litt usannsynlig at det skulle komme noe synlig embryo...kan muligens ha vært en stor klump med utflod? Smertene og blodmengden, samt ømme bryster, kan rett og slett være på grunn av mensen. Når man går på p-piller har man jo ikke vanlig menstruasjon, men en såkalt bortfallsblødning som hos de fleste er vesentlig mindre blod og ubehag enn vanlig menstruasjon. Men jeg ville uansett ha snakket med legen i alle tilfeller. Høres ut som du blør litt vel mye også, fort gjort å få litt lave verdier (feks jern og magnesium) av å ha såpass kraftig mens.
Avalon Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 Noen ganger kan også hele slimhuden i livmoren bli støtt ut på en gang istedet for i små biter, da vil det ligge en litt stor klump i "trusa"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå