Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 Jeg har aldri før hatt bihulebetennelse eller vært forkjølet, men nå har jeg fått bihulebetennelse. Bihulebetennelsen i godt over en uke nå, men i går måtte jeg krype til korset (det vil si legen) for antibiotika. Da kjentes det som om øyet skulle sprette ut, og tennene i overkjeven skulle presses ut. Jeg fikk en firedagers-kur med Azitromax, og Rhinox. Nå har det gått over ett døgn siden jeg tok første tablett, og det presser fremdeles noe helt for jæ****. Hvor lang tid bruker det å ta før antibiotikaen hjelper?
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Fire dager på antibiotika bare?? Det hørtes da veldig lite ut til å skulle behandle en bihulebetennelse. Uansett tar det gjerne noen dager før antibiotikaen får tak. Jeg har kronisk bihulebetennelse selv, så føler absolutt med deg, det er fryktelig ubehagelig! Noen tips: 1. Bruk saltvannsnesespray ofte 2. Spis yoghurt og andre ting som ikke trenger å tygges, når du har betennelse i de nedre bihulene gjør det grusomt vondt i overkjeven, så cluet er å få i seg mest mulig næring med minst mulig tyggemotstand. 3. Ta smertestillende når det blir for ille, drikk masse vann, følg med feberen og hold deg varm - mye det samme som ved influensa. 4. Ikke anstreng kroppen på noen slags måte, ikke bøy deg fremover og ikke gjør noe du blir anpusten av 5. Prøv å bygg en liten oppoverbakke av puter i senga slik at hodet ligger så høyt som mulig når du sover. 6. Ikke reis med fly før betennelsen er helt kurert God bedring
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Takk for svar! Legen sa at de fire dagene var en ukeskur, fordi virkestoffet ble så sent brutt ned, og at virkningen på de fire tablettene var en uke. Jeg bruker to typer nesespray nå, etter legens ordre: Rhinox, og Flutide nasal. Ellers takker jeg for tipsene du kom med. Merker at det presser verre når jeg blir kald ja, så du har rett i at det er en fordel å holde meg varm.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå