Gå til innhold

salg av leilighet


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Regner med en del av dere her har erfaring fra salg av egen bolig. (eller kjøp av bolig for den saks skyld) Jeg lurer på hvor langt frem i tid det er vanlig å sette tidspunkt for overtakelse? Tør jo ikke å kjøpe ny leilighet før den gamle er solgt og da kan det jo bli vanskelig å få det til å klaffe med kjøp av ny leilighet og innflytting der i forhold til å flytte ut av den gamle. Kan man sette f.eks 3 mnd slik at man har litt tid på seg, eller er det vanlig med bare en mnd? Noe tid må man jo ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når vi kjøpte denne leiligheten var overtagelse 6 mnd fra i tid, de som hadde leiligheten holdt på å bygge hus. Passet oss veldig bra, for da hadde vi god tid til å få solgt den leiligheten vi bodde. Men - det kan skremme potensielle kjøpere som trenger sted å bo NÅ. Jeg ville satt overtakelse etter avtale for å ikke skremme noen i utgangspunktet, og så heller prøvd å avtale en dato et stykke fram i tid med de som vil kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte en tom og fraflyttet leilighet. Der var det selger som satte dato for overtakelse og det var 2 mnd fram i tid. Kjenner noen som satte overtakelse 6 mnd fram i tid pga bygging av ny bolig. tok litt tid før den ble solgt, men til en pris som selger var fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig. Jeg solgte leiligheten min nå med 4 ukers overtakelse, første gang jeg solgte var det med 3 mnd overtakelse. Dette er noe man blir enige om ved askept av bud, man må prøve å finne en overtakelse som passer bra for begge parter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...