Gå til innhold

Verste smerte du har hatt

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Den verste fysiske smerten var en urinveisinfeksjon som utviklet seg til nyrebekkenbekkenbetennelse. Da vi dro på legevakten klarte jeg ikke å gå oppreist engang og jeg gikk rett inn og kastet opp av smertene.

Nyebekkenbetennelse, klar vinner hos meg også. Den var så langt fremskreden at bakteriene hadde kapslet seg inn i kroppen og jeg ble lagt inn på sykehus i nesten 3 uker. Ante det ikke fantes sånne smerter engang..

Endret av inuz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke opplevd veldig mye smerte tror jeg. Husker en skiveutglidning i ryggen da jeg skulle løfte noe tungt. Var alene og hang over en stol i kjelleren i ti minutter før jeg fikk kroket meg opp trappa. Min mor ble helt skremt når hun så meg, for jeg var visst likblek i ansiktet, svart rundt øynene og blå lepper. Bare pga. smerten.

Så mistet jeg en fylling en gang og det gikk betennelse i. Plutselig slo det ut en helt intens hodepine i halvet hodet. Da satt jeg og gråt i sofaen til min samboers forskrekkelse. Det er eneste gangen i mitt voksne liv jeg husker å ha grått pga. smerte.

Ellers har jeg helt forferdelige menssmerter. Og da er man jo ikke "syk" heller, så man må gå på jobb og late som alt er normalt. Det er så jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg måtte hoppe fra 3 etasje under en brann... og jeg hadde ingen brannpute å lande på! Rett på telen, ikke myk snø bare steinharde bakken. 8,5 meter ned, men ble heldigvis ikke særlig skadet.

Fjerning av to åreknuter på foten med laser. 20 minutter med 200 laserskudd. Svir konstant. Vanvittig vondt, men verdt det!

Da jeg var gjennom to hjemmeaborter for en mnd siden. Vonde rier.

Så har jeg trukket et par tenner uten bedøvelse. Litt vondt.

UVI kommer også høyt på lista.

Halsbrann!

En gang jeg knakk lillefingeren på 3 plasser.

Har knukket samme fingeren en gang til etter dette.

Jeg syns du fortjener en :klem:, Lissi. Spesielt brann og hjemmeaborter høres fælt ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og jeg har født to ganger. Men med epidural, og da er det ikke så veldig vondt å føde :).

Nå føler jeg meg dum, men hva er epidural? Beklager trådstarter at jeg sier noe som er utenom tema, men jeg ble så nyskjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trigeminus nevralgi!!!!

Å flytte kneskål, rotfylle betente tenner, skjære av fingertupp med kappsag... Ingenting av dette er i nærheten av trigeminus nevralgien...

Man vil bare vrenge av seg halve fjeset for å bli kvitt smerten. Og så varer og varer og varer det..... Medisin skal trappes opp gradvis og i mellomtiden har man så vondt at man bare vil legge seg ned å gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menssmerter, samt magesmerter en gang jeg tidlig en morgen spiste to varme, nystekte lapper i et jafs.

Epidural er en smertedempende sprøyte man får i ryggen. :)

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror min verste smerte må nesten være å lese denne tråden. Får jo selv vondt av å lese om alt det vonde dere har opplevd.

Men hatt urinveisinfeksjon og det var veldig vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var ca 4 år gammel, fikk jeg en gravestein(ca 200 kg) over meg, heldigvis ikke over over hele overkroppen. Husker jeg skreik som fy. Måtte gå med gips i flere måneder, og måtte bruke rullestoll.

Har trukket ut alle 4 visdomstennene mine, ganske vondt det også.

Fjerning av tatoovering med laser gjør også kjempe kjempe vondt. Men det verste av alt var da jeg fikk angst og var depressiv i flere måneder, ville heller føler smerte enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanskelig å måle smerte. Det er vondt å bli bitt av en hund, men ikke så vondt som når dama slår opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du fortjener en :klem:, Lissi. Spesielt brann og hjemmeaborter høres fælt ut.

Tusen takk for det, varmer! :klem:

Jeg hadde jo englevakt så hvem kan klage da ;)

Hjemmeabort håper jeg er siste gangen jeg opplever, det må vel gå bra neste gang :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to fødsler, men som sagt før her, smertene har en årsak og får en fantastisk utgang.

Noe annet er vanvittige smerter i hele kroppen pga sykdom og psykisk smerte som følge av brudd, utroskap osv.

Umulig å sammenligne eller lage noen tipåtoppliste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den heftigste smerten jeg har opplevd er nok mens jeg satt fastklemt i et bilvrak. Det var helt usannsynlig vondt, og jeg strevde med å i det hele tatt holde meg bevist. Smerten kom takvis mot meg som en mørk vegg, og hele verden forsvant, det fantes ingenting annet enn denne altoppslukende smerten som var over alt, alle steder.

Fødsel var vondt, ja, men på en helt annen måte. Det var en smerte som det gikk ann å "flyte" med, riene kom og gikk og det var en mening med det. Fikk litt av den samme "mørk vegg"-følelesn akkurat på toppen av trykkriene, men det var allikevel mye mere "akseptabelt".

Det å sitte i det bilvraket og vente på at de fikk meg løs var ganske enkelt helt grusomt. Jeg hadde brudd i bekkenet og indre blødninger,en haug overfladiske sår som blødde som fy så det var blod overalt, ambulansepersonell som delvis lå over meg for å få inn kanyler og gudene vet hva, det peip i alskens utstyr og jeg strevde som en gal med å holde ut.I setet vet siden av meg hadde jeg en død kamerat, og han ble ikke akkurat prioritert siden det var andre skadde, men forsatt levende i bilen.Han hang over rattet, med buken delvis åpen. Jeg husker det ble lagt en teppe eller noe sånt delvis over han, men blodet sivet gjennom så utrolig fort. Det var bokstavelig talt blod over alt.Jeg var livredd og kald, livet rant utav meg, og det brant, reiv og sved overalt.

Det var en lettelse og endelig bli løftet inn i ambulansen, akkurat den husker jeg. Da var jeg for en liten stund sikker på at jeg kom til å klare meg, dette kom til å gå bra. Turen inn til sykehuset husker jeg glimtvis.Men innkomst på sykehuset og de første dagene etterpå husker jeg ingenting av.Det å våkne etterpå var også vondt, men ikke like altoppslukende vondt. Smertene var mere håndgripelige, kroppslige og lokalisert,og ikke så altomfattende.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PRK-laseroperasjon på øynene (et av gangen), kjentes ut som jeg hadde et barberblad inne på øyet en ukes tid.

Fjerning av mandlene, dag 5-7.

Migrene, spesielt en gang jeg satt i timesvis på et godt opplyst tog uten medisiner.

Men regner med at fødsel sikkert topper disse. Får vente og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heftigste smerten er da jeg slo opp en av fingrene mine, man kunne se fettperlene og blodet fosset ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christabelle

Da jeg var liten, satt jeg bakpå sykkelen til pappa (nei, han hadde ikke barnesete), og foten gikk inn i hjulet, mellom vekene, i NEDOVERBAKKE! *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandbekken

Den verste smerten jeg har opplevd var da jeg som 12 åring datt ned en bratt skråning og fikk kneskålen ut av ledd, og det låste seg..

Satt på intensiven i rullestol i 10 min og ventet på å få det brekket tilbake på plass. Kneet var da hovnet opp til mer enn dobbel størrelse og forble slik i minst 3 uker!

De ukene gikk jeg faktisk på valium!

Etter dette har jeg egentlig aldri blitt helt god i kneet igjen..

Endret av Sandbekken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjesten

Da jeg sprakk lungesekken eller hadde nyresten som passerte, eller tråkket gjennom en spiker var ganske vondt men ikke i nærheten så vondt som sekundene før trommehinnen min sprakk da vi tok av sist jeg fløy....

Har også født tre barn uten noen form for bedøvelse er vel ikke akkurat smertefritt, men det er på en måte en positiv smerte.

Var og så vondt da jeg svidde av meg tre negler da jeg stakk fingrene (ved uhell sef) ned i utolig varmt stekefett.

Urinveisinfeksjon har jeg hatt så mange ganger så det synes jeg ikke er noe vondt lenger.

Men noen store forferdelige smerter har jeg heldigvis aldri hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandbekken
..men ikke i nærheten så vondt som sekundene før trommehinnen min sprakk da vi tok av sist jeg fløy....

Annenplass: Ørebetennelse på flyet på vei hjem fra min første og eneste sydentur, fikk helt panikk av den smerten.

Det verste er at jeg har lignende forbigående smerter i øret hver gang jeg bilr det minste syk (!) Har vert hos spesialist og greier, men de finner ikke ut av det..

Har du "gjesten" det på samme måte?

Endret av Sandbekken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesten
Annenplass: Ørebetennelse på flyet på vei hjem fra min første og eneste sydentur, fikk helt panikk av den smerten.

Det verste er at jeg har lignende forbigående smerter i øret hver gang jeg bilr det minste syk (!) Har vert hos spesialist og greier, men de finner ikke ut av det..

Har du "gjesten" det på samme måte?

Ja, kjenner at det stikker til av og til.

Har hatt en del problemer med ørene.

Men det hjalp ikke etter et sykehusbesøk i et lugubert sykehus i Ungarn for noen år tilbake.

Legen forsøkte å sette dren, da jeg hadde veldig vondt. Det klarte han ikke...

Fikk en kjempe-infeksjon i øret og hadde en forferdelig flytur hjem, igjen;-)

Prøver å ungå og fly kan du si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg meg dum, men hva er epidural? Beklager trådstarter at jeg sier noe som er utenom tema, men jeg ble så nyskjerrig.

Epidural er en type smertelindring som man får inn i ryggen (i ryggmargen?) under fødsel. Den bedøver svært effektivt under fødselen. Er vel bare lokalt i skjeden den ikke bedøver. Hvis man har god effekt kan man føde ganske så smertefritt :). Så de som får skrekken av å lese at mange her sier "fødsel", kan trøste seg med at det finnes god bedøvelse :).

Har som sagt født to ganger med epidural, og det gjør faktisk ikke vondt :).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...