Gå til innhold

Kyllingfileen har gått ut på dato..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjøpte kyllingfilet for ca 5 dager siden og fryste den med en gang. La den i kjøleskapet i dag tidlig for å tine den og nå så jeg at det sto siste forbruksdag 2 februar. Kan jeg spise den nå? Og hvir mange dager er det trygt å spise den fremover nå??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, den hadde jeg spist.

Da du frøs den var den jo ikke gått ut på dato.

Vær nøye med at den blir skikkelig gjennomstekt for sikkerhets skyld - no problemo.

Skrevet
Ja, den hadde jeg spist.

Da du frøs den var den jo ikke gått ut på dato.

Vær nøye med at den blir skikkelig gjennomstekt for sikkerhets skyld - no problemo.

Ok:) Men jeg har jo 4 kyllingfileeter. vil det være trygt å spise den de neste 4 dagene også?

Skrevet
Ok:) Men jeg har jo 4 kyllingfileeter. vil det være trygt å spise den de neste 4 dagene også?

Heia,ja så lenge de har vært fryst gjør det ingenting!! Men hadde ikke spist de om de hadde vært kun i kjøleskapet opptil 4 dager over dato.

Skrevet

Ok, bra:)

Jeg steiker to av de nå og skal spise den ene i dag og den andre i morgen. Så de to siste blir liggende i kjøleskapet til søndag, og tenkte å steke de to siste da og spise de søndag og mandag. Er det trygt? :)

Skrevet

Da ville jeg heller stekt alle nå, og frosset ned det som ikke ble spist i dag oppskjært i terninger og brukt til kyllingsalat, pasta, pizza eller lignende ved behov

Skrevet

Jeg ville stekt alle og fryst ned igjen de to som skal spises søndag og mandag.

Skrevet

Lurt!! Da steiker jeg de i mårra tidlig og fryser de ned igjen :D

Skrevet

Så lenge det har vore fryst skal det ikkje vere nåke problem, men kyllingfilet burde ikkje ligge såå lenge, så du burde dobbeltsjekke den på søndag for å sei det sånn, steik den godt iallefall!

Eit anna tips når du kjøper så masse kyllingfilet av gangen er å opne pakken før du fryser den ned, og deler opp i porsjonsposa - alt etter kor mykje du pleier bruke for kver gang. Så slepp du dette problemet, og treng berre ta opp så mange som du skal ha til den og den dagen:)

Skrevet
Så lenge det har vore fryst skal det ikkje vere nåke problem, men kyllingfilet burde ikkje ligge såå lenge, så du burde dobbeltsjekke den på søndag for å sei det sånn, steik den godt iallefall!

Eit anna tips når du kjøper så masse kyllingfilet av gangen er å opne pakken før du fryser den ned, og deler opp i porsjonsposa - alt etter kor mykje du pleier bruke for kver gang. Så slepp du dette problemet, og treng berre ta opp så mange som du skal ha til den og den dagen:)

Ja, men problemet er at kyllingfileene er jo som oftes fryst når man kjøper den, så jeg får ikke dratt de fra hverandre uten å tine de først. Det er derfor jeg tiner alle på en gang..

Skrevet
Ja, men problemet er at kyllingfileene er jo som oftes fryst når man kjøper den, så jeg får ikke dratt de fra hverandre uten å tine de først. Det er derfor jeg tiner alle på en gang..

Ja, eg ser jo den.. Men med en god kniv og litt banking så pleier det gå bra:p Men ja, blir jo et ork med fryste fileter :fnise:

Skrevet

JUeg slår de fra hverandre,tiner de aldri først.

Skrevet

Nettopp!

Skrevet

Jeg gjør også det - "mister" pakken i gulvet et par ganger, så har jeg løse fileter som gjør det lett å ta opp passe antall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...