Gå til innhold

P-plass og skrot utenfor

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Bambi_*
Skrevet

Hei jenter. Dere har vært så flinke å hjelpe meg før, så jeg tyr til dere igjen.

Har 2 spørsmål til dere i kveld.

1) Jeg leier en trivelig leilighet på bakkenivå. Men eieren (bor ovenpå) legger igjen så mye skrot og rot utenfor stuevinduene mine, at jeg er helt flau. Det er snakk om avkappede plankebiter, verktøy, dreiebenk, bildekk, gamle biler til reparasjon, ungenes leker osv. Dette er veldig sjenerende og mine gjester ofte kommenterer dette. Det SER fælt ut og kan ligge sånn i mange månder.

2) Ble avtalt at jeg skal ha en p-plass rett utenfor eneboligen. Men 9 ganger av 10, er "min" plass opptatt når jeg kommer hjem. Familien ovenpå har 4(!) biler, samt firmabil. På vinterstid er det ingen parkering i gata pga dårlig brøyting. Betyr at jeg må parkere på p-plassen til et kjøpesenter langt opp i veien.

Jeg er konfliktsky og kanskje "for snill". Hvordan klager jeg til huseieren på en diplomatisk måte? For han kan være brå og ufin i væremåten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er konfliktsky og kanskje "for snill". Hvordan klager jeg til huseieren på en diplomatisk måte? For han kan være brå og ufin i væremåten.

Akkurat sånn er jeg og! Vet godt hvor vannvittig ubehagelig det kan være å måtte ta opp slike ting når man vet man kan få en ufin reaksjon.

Konfliktsky eller ikke - det viktigste er vel strengt tatt å få igjennom hva du mener uten at han føler seg tråkket på føttene. Det tviler jeg nemlig på at du kommer særlig langt med. Det er heller ikke morsomt å bo noe sted om det blir skurringer mellom folk.

Du sier dette er en familie - går det an å ta det opp med f.eks. kona hans i stedet? Om hun er roligere til sinns? Du kan jo ta det en kveld du vet kun hun er hjemme, og late som om du egentlig skulle snakke med ham.

Har dere forresten skriftlig avtale ang. dette med parkeringsplass?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...