Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2003 #1 Skrevet 30. juni 2003 Jeg vil gjerne operere nesen min. Den er ikke særlig fin, og jeg sliter mye pga den. Jeg har endelig bestemt meg for å operere den, men har ikke tatt kontakt med noen om dette enda.. Vet du om noen klinikker i oslo/akershus som er gode? er private bedre enn offentlige? hvor mye koster det ca? får man nesen man vil ha? hvor vondt er det? hvor lenge må man gå med plaster? trenger svar!
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2003 #2 Skrevet 30. juni 2003 Jeg vil gjerne operere nesen min. Den er ikke særlig fin, og jeg sliter mye pga den. Jeg har endelig bestemt meg for å operere den, men har ikke tatt kontakt med noen om dette enda.. Vet du om noen klinikker i oslo/akershus som er gode? er private bedre enn offentlige? hvor mye koster det ca? får man nesen man vil ha? hvor vondt er det? hvor lenge må man gå med plaster? trenger svar! Ja, jeg har gjort det. På Colosseum-klinikken i Oslo. Kostet 20.000. Jeg hadde realistiske forventninger og ble veldig fornøyd! :D Slet skikkelig med komplekser, og nå tenker jeg at jeg skulle ha gjort det før! Tror vel kanskje ikke man kan få hva som helst, det kommer vel litt ann på problemet...men du kan jo høre. Jeg hadde full narkose og kjente ingenting. Dro hjem like etter operasjonen, fikk med smertestillende..Kastet opp litt. Men ellers ingen problemer. Gikk med bandasje i ei uke etterpå.
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2003 #4 Skrevet 3. juli 2003 Beklager det var en liten skrivefeil fra min side. Gikk ikke med bandasje i en uke etterpå, men kun tape/plaster. Hadde kun tape/plaster på tuppen og nedre del av nesen jeg da..Så jeg hadde vel en forholdsvis "lett" operasjon. Fikk også høre at noen måtte ha gips..
Gjest Frezia Skrevet 6. juli 2003 #5 Skrevet 6. juli 2003 20 000 kr er billig for en neseoperasjon. Bunæsklinikken tar over 30 000 kr for det. Til deg som opererte nesen: Hvilken form hadde du på den før operasjonen? (altså hva var problemet) Ble inngrepet stort? Har du synlige arr etter operasjonen? Jeg har også lyst til å operere meg, men er redd for at det ikke vil bli så fint om jeg gjør det. Vil heller ikke at folk skal se at jeg har gjort noe med ansiktet mitt. 1
Dragsund Skrevet 6. juli 2003 #6 Skrevet 6. juli 2003 Halloen! Jeg opererte nesa for 6 år siden, da jeg var 15 år. Husker ikke hva prisen var, da jeg fikk det gratis grunnet min mor som jobbet på klinikken. Før hadde jeg det man kaller for et lite grev...altså en liten homp på nesebeinet, den var litt skeiv, og jeg er veeeeldig glad for resultatet. Det som skjer er at du først blir tatt inn til konsultasjon, hvor du forteller hvordan du ønsker at nesen skal se ut, har gjerne med deg noen bilder fra magasiner på eksempler, legen forteller deg hvilket resultat som er mulig (folk er jo forskjellig), ansiktet ditt blir tatt bilder av, dere blir enige om formen, og du får time til inngrepet. Jeg var bra nervøs før inngrepet, men da jeg kom på operasjonsbordet fikk jeg en "likeglad" sprøyte, og jeg slappet av, brydde meg ikke og lo en del. Han måtte bruke lokalbedøvelse på nesen før inngrepet, som svei litt. Så var jeg klar. Jeg ville jo fjerne hompen, så han kuttet fra neseboret slik at han kom til der oppe...så hamret han med ett eller annet så brusken jeg ikke ønsket (hompen og skeivheten) ble knust og tatt ut/vekk fra nesa mi. Jeg ønsket å ha nesen litt mere oppoverpekt (ikke grisenese, men slik "fint" (?!)), så da brukte han litt av brusken fra nesebeinet, og plasserte der det skulle for å gjøre den enda mer perfekt. Så sydde han noen sting for å feste brusken, og ta igjen der han hadde kuttet. Puttet på bandasje, og lot meg gå inn på et hvilerom for å slappe av noen timer. Alt dette var ikke vondt, men dunkelydene da han løsnet brusken var litt ekle. Jeg hadde ikke vondt etter operasjonen, det bare klødde så inni granskauen (fordi såret gror), og dunket litt (fordi det var hovent). Jeg var opphovnet ved øyene i et par dager, og da gipsen ble fjernet (kan ikke huske hvor lenge etter, men det var ikke lenge) var nesen litt hoven, men jeg ble helt vill og begynte å sminke meg og kose meg med mitt "nye ansikt". Jeg var øm på nesen i ca.1 år...det vil si at jeg ikke hadde så mye følelse i den, men etter det har den vært vanlig. Dette skjer alle. Du spurte om hvor stor del av nesa de gipset...det kommer nok an på hvor stor del av nesen du opperer. Jeg hadde den på hele nesen *så søtt* Og nei- det kommer ingen synlige arr.. disse er inne i nesen. en hvis du fjerner alle nesehårene og ber noen finne fram en lommelykt å lyse meg og glo godt inn i neseborene dine, så ser man sikkert tegn til arr *ler* Lykke til da!
Dragsund Skrevet 6. juli 2003 #7 Skrevet 6. juli 2003 [quote="anonym Jeg hadde full narkose og kjente ingenting. Dro hjem like etter operasjonen, fikk med smertestillende..Kastet opp litt. Men ellers ingen problemer. Gikk med bandasje i ei uke etterpå.
Gjest Frezia Skrevet 7. juli 2003 #8 Skrevet 7. juli 2003 Nesen min stikker liksom så langt fram. Og jeg har ikke så mye hake, så jeg føler at jeg nesten har et langt nebb til nese. Så mitt ønske er å senke neseryggen. Men da må man også korte inn neseborsveggene, og da blir jo en del av inngrepet utenpå. Jeg er så redd for at det skal bli misslykket. Og hva om blodårene blir ødelagte slik at nesen ikke får nok blodtilførsel. Da dør den.....
Gjest Anonymous Skrevet 7. juli 2003 #9 Skrevet 7. juli 2003 Nesen min stikker liksom så langt fram. Og jeg har ikke så mye hake, så jeg føler at jeg nesten har et langt nebb til nese. Så mitt ønske er å senke neseryggen. Men da må man også korte inn neseborsveggene, og da blir jo en del av inngrepet utenpå. Jeg er så redd for at det skal bli misslykket. Og hva om blodårene blir ødelagte slik at nesen ikke får nok blodtilførsel. Da dør den..... Hvorfor ikke ta kontakt med en klinikk og forhøre deg litt da?
Gjest Frezia Skrevet 9. juli 2003 #10 Skrevet 9. juli 2003 Har ikke hatt råd før. Bor så langt unna slike klinikker, også. Vil operere meg på den klinikken som har mest erfaring med slike operasjoner. Har skrevet mail til en del klinikker tidligere, men føler jeg bare får svada-svar. Som f.eks. ingen går ut fra vår klinikk og ser værre ut enn før de gikk inn. Har derfor vanskelig for å stole på dem. Det er snakk om å legge mitt ansikt i deres hender. Skummelt.
Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2003 #11 Skrevet 9. juli 2003 Har skrevet mail til en del klinikker tidligere, men føler jeg bare får svada-svar. Som f.eks. ingen går ut fra vår klinikk og ser værre ut enn før de gikk inn. . unnskyld at jeg ler...man får da håpe at de er flinkere enn mange frisører... Du får kanskje tenke litt mere over det..
Gjest Pernille Skrevet 18. oktober 2012 #12 Skrevet 18. oktober 2012 Halloen! Jeg opererte nesa for 6 år siden, da jeg var 15 år. Husker ikke hva prisen var, da jeg fikk det gratis grunnet min mor som jobbet på klinikken. Før hadde jeg det man kaller for et lite grev...altså en liten homp på nesebeinet, den var litt skeiv, og jeg er veeeeldig glad for resultatet. Det som skjer er at du først blir tatt inn til konsultasjon, hvor du forteller hvordan du ønsker at nesen skal se ut, har gjerne med deg noen bilder fra magasiner på eksempler, legen forteller deg hvilket resultat som er mulig (folk er jo forskjellig), ansiktet ditt blir tatt bilder av, dere blir enige om formen, og du får time til inngrepet. Jeg var bra nervøs før inngrepet, men da jeg kom på operasjonsbordet fikk jeg en "likeglad" sprøyte, og jeg slappet av, brydde meg ikke og lo en del. Han måtte bruke lokalbedøvelse på nesen før inngrepet, som svei litt. Så var jeg klar. Jeg ville jo fjerne hompen, så han kuttet fra neseboret slik at han kom til der oppe...så hamret han med ett eller annet så brusken jeg ikke ønsket (hompen og skeivheten) ble knust og tatt ut/vekk fra nesa mi. Jeg ønsket å ha nesen litt mere oppoverpekt (ikke grisenese, men slik "fint" (?!)), så da brukte han litt av brusken fra nesebeinet, og plasserte der det skulle for å gjøre den enda mer perfekt. Så sydde han noen sting for å feste brusken, og ta igjen der han hadde kuttet. Puttet på bandasje, og lot meg gå inn på et hvilerom for å slappe av noen timer. Alt dette var ikke vondt, men dunkelydene da han løsnet brusken var litt ekle. Jeg hadde ikke vondt etter operasjonen, det bare klødde så inni granskauen (fordi såret gror), og dunket litt (fordi det var hovent). Jeg var opphovnet ved øyene i et par dager, og da gipsen ble fjernet (kan ikke huske hvor lenge etter, men det var ikke lenge) var nesen litt hoven, men jeg ble helt vill og begynte å sminke meg og kose meg med mitt "nye ansikt". Jeg var øm på nesen i ca.1 år...det vil si at jeg ikke hadde så mye følelse i den, men etter det har den vært vanlig. Dette skjer alle. Du spurte om hvor stor del av nesa de gipset...det kommer nok an på hvor stor del av nesen du opperer. Jeg hadde den på hele nesen *så søtt* Og nei- det kommer ingen synlige arr.. disse er inne i nesen. en hvis du fjerner alle nesehårene og ber noen finne fram en lommelykt å lyse meg og glo godt inn i neseborene dine, så ser man sikkert tegn til arr *ler* Lykke til da! Halloen! Jeg opererte nesa for 6 år siden, da jeg var 15 år. Husker ikke hva prisen var, da jeg fikk det gratis grunnet min mor som jobbet på klinikken. Før hadde jeg det man kaller for et lite grev...altså en liten homp på nesebeinet, den var litt skeiv, og jeg er veeeeldig glad for resultatet. Det som skjer er at du først blir tatt inn til konsultasjon, hvor du forteller hvordan du ønsker at nesen skal se ut, har gjerne med deg noen bilder fra magasiner på eksempler, legen forteller deg hvilket resultat som er mulig (folk er jo forskjellig), ansiktet ditt blir tatt bilder av, dere blir enige om formen, og du får time til inngrepet. Jeg var bra nervøs før inngrepet, men da jeg kom på operasjonsbordet fikk jeg en "likeglad" sprøyte, og jeg slappet av, brydde meg ikke og lo en del. Han måtte bruke lokalbedøvelse på nesen før inngrepet, som svei litt. Så var jeg klar. Jeg ville jo fjerne hompen, så han kuttet fra neseboret slik at han kom til der oppe...så hamret han med ett eller annet så brusken jeg ikke ønsket (hompen og skeivheten) ble knust og tatt ut/vekk fra nesa mi. Jeg ønsket å ha nesen litt mere oppoverpekt (ikke grisenese, men slik "fint" (?!)), så da brukte han litt av brusken fra nesebeinet, og plasserte der det skulle for å gjøre den enda mer perfekt. Så sydde han noen sting for å feste brusken, og ta igjen der han hadde kuttet. Puttet på bandasje, og lot meg gå inn på et hvilerom for å slappe av noen timer. Alt dette var ikke vondt, men dunkelydene da han løsnet brusken var litt ekle. Jeg hadde ikke vondt etter operasjonen, det bare klødde så inni granskauen (fordi såret gror), og dunket litt (fordi det var hovent). Jeg var opphovnet ved øyene i et par dager, og da gipsen ble fjernet (kan ikke huske hvor lenge etter, men det var ikke lenge) var nesen litt hoven, men jeg ble helt vill og begynte å sminke meg og kose meg med mitt "nye ansikt". Jeg var øm på nesen i ca.1 år...det vil si at jeg ikke hadde så mye følelse i den, men etter det har den vært vanlig. Dette skjer alle. Du spurte om hvor stor del av nesa de gipset...det kommer nok an på hvor stor del av nesen du opperer. Jeg hadde den på hele nesen *så søtt* Og nei- det kommer ingen synlige arr.. disse er inne i nesen. en hvis du fjerner alle nesehårene og ber noen finne fram en lommelykt å lyse meg og glo godt inn i neseborene dine, så ser man sikkert tegn til arr *ler* Lykke til da! TA KONTAKT MED MEG NÅR DU SER DETTE! SEND MAIL TIL [email protected], jeg er 16 og må opere nesen før jeg vurderer å legge opp livet, har ekstremt store komplikasjoner med nesen min...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå