Gå til innhold

Tips til ting å gjøre i Chicago...


Gjest Gjest_tone_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_tone_*

Jeg og mannen skal på en fire-dagers tur til Chicago nå i februar. Er jo greit å planlegge litt hva man skal gjøre i byen før man kommer dit...

Er det noen som har vært der, og som har noen tips til hva man ikke kan gå glipp av når man først er i byen? (severdigheter, bra steder for shopping (bl.a. til barn), og alt annet som måtte finnes)

Takknemlig for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke vært i Chicago selv, men vil tipse deg om at det er en artikkel om Chicago i Reiser og Ferie-bladet som er i butikkene nå. Virker som en spennende by. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen forslag fra en Cubs fan:

Massevis av shopping rundt Michigan Avenue. Av kjoepesenter anbefaler jeg Watertower og Macy (tidligere Marshall's Fields). Sjekk ogsaa discount stores for super billige ting og tang (TJ Maxx paa State street, Nordstrom's rack paa State Street og Filene's basement paa Michigan Avenue).

Det er ogsaa massevis av museumer: selv synest jeg at The Art Institute of Chicago er kjempeflott. Liker ogsaa The Field Museum (interessant for baade barn og voksne)

Gaa lange turer langs Lake Michigan eller lei sykkel. Besoek gjerne Navy Pier (det er litt turistfelle, men morsomt for barn)

Anbefaler ogsaa aa sjekke ut forskjellige nabolag utenfor sentrum. Noen eksempler er:

Coldcoast: 10 minutter gange fra sentrum. Massevis av brownstones, cafeer, smaa butikker etc. Dette er USA's rikeste stroek, og "peoplewatching" er meget morsomt her.

Lincoln Park: Morsomt aa vandre rundt her. Har et historisk museum som er svaert bra. I tillegg til dette mange cafeer, resturanter, butikker samt park med dyrehage.

Har hoert at det er naa flere Barack Obama busstureer som tar folk til University of Chicago, Barack's hjem, Barack's favoritt resturanter, plassen der Barack moette Michelle osv. En grei maate aa se Chicago's Southside i trygge omgivelser (det er fremdeles mange farlige omraader i Southside).

Sist men ikke minst anbefaler jeg verdens beste pizza: nemlig Chicago's beroemte Deep Pan Pizza.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...