Gå til innhold

røykeslutt, kilo...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her er et spm til dere som har slutta å røyke..Har dere lagt på dere mye?? Leker veldig med tanken på å slutte, men tanken på å gå opp i vekt skremmer meg MYE::Hvordan er det, får man dårligere forbrenning? Vet jo selfølgelig at man får masse helsegevinster ut av å slutte, men frykter kiloene :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg la på meg i nærheten av 300 kilo, eller kanskje litt mindre. :sjenert:

Jeg hadde aldri hatt problemer med vekta før, så jeg var overhodet ikke forberedt og ofret det ikke en tanke en gang.

Vær påpasselig med hva du putter inn i munnen, men slutt heller å røyke selv om du legger på deg noen kilo. Det er så mange plussider ved å ikke røyke mer.

Skrevet

Røykeslutt suger, den første uka.

Bruk den nye kondisjonen til å trene litt ekstra, sug sukkerfrie drops, tygg knaskerøtter. Men slutt gjerne å røyke.

Skrevet

Det som sies blant legestanden, er at rundt 5 kilo kan direkte relateres til røykslutten. Resten må nok tillegges økt inntak av mat/for lite mosjon. Det er kjent at mennesker som holder på med røykeslutt erstatter røyken med noe annet. Gjerne mat.

Skrevet (endret)

Mulig jeg gikk noe opp i vekt etter røykeslutten, men jeg har ikke gått opp i størrelse, dette fordi jeg var/er veldig bevisst på å ikke begynne med søtsaker/ekstra mat for å dempe røykesuget.

Et lite tips, finn deg en hobby, noe å henge fingrene i, jeg begynte å strikke, og det gikk unna får en si.

Røykeslutt +noen kilo er å foretrekke fremfor røyk og - noen kilo.

Også sparer du masse penger :)

*edit, skriveleif*

Endret av Nique
Skrevet

Jeg la også på meg, dum som jeg var erstattet jeg røyken med all mulig skit.

Tenk på kostholdet når du slutter, og har du lyst på noe, velg for all del sunn mat/frukt/alt annet enn snop og møkkamat :)

Ekstra kilo eller ei, angrer ikke et sekund på at jeg sluttet å røyke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...