Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #1 Skrevet 6. februar 2009 hei, jeg skal lage bløtkake til mamma til morsdagen men har aldri gjort det før, trenger hjelp, er 12 år.. er ferdig sukkerbrød bunner ok eller bør jeg bake? evnt oppskrift som dere kan gi meg.. hva er godt og fylle meg? mamma liker ikke marsipan.. og hvordab pynte kaka bra? vil gjerne at denne kaka blir bra, fordi mamma er syk.. takk til de som vil hjelpe meg! jente 12 år
Rampolina Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Kjøp ferdig kakebunn i butikken, det blir kjempebra:) Så kjøper du en fløte som kan piskes (kremfløte, IKKE matfløte eller kaffefløte) Kjøp en stor sånn. Så dynker du sukkerbunnen, dvs du tar fløte på spiseskje og har litt hist og pist på sukkerbunnen. Dette er for at kaka ikke skal bli tørr. Så pisker du kremen med miksmaster, pass på å ikke pisk den for mye, men sånn at det blir skikkelig krem. Jeg er ikke så glad i hermetisk frukt, men mange bruker hermetiske pærer eller ananasringer i kaka og syltetøy. Jeg synes det er best å bruke bananer! Da bare kapper jeg bananer i skiver, masse, masse bananer. Legg ene delen av sukkerkaka på et fat og dynk den Har du syltetøy på sånn flaske så klemmer du den på kaka i spiral, tette ringer. Ha gjerne på bananer her også. Så har du på et lag med krem. Legg på lokk nr 2 Hiv på bananene og evt mer syltetøy, om du vil Jeg har hatt på litt hakka valnøtter og det blir VELDIG nam På med krem igjen, og på med siste lokket. Så er det bare å dekke hele kaka med krem. Har du kakepynter (vet ikke hva det heter, jeg) som sprøyter krem så kan du jo gjøre det opp langs kantene, ellers kan du ta en vanlig blank brødpose, klippe et lite hull i hjørnet og klemme ut kremen der. Til pynt kan du kjøpe daimkuler f.eks og bare strø oppå, kan legge på delte druer, (ikke pynt med bananer, de blir fort brune) Du kan pynte med smågodt, non stop..tja, hva du vil. Dandere litt med krem oppå, du bruker bare den oppklippa posen til det. Lag striper, fletter, bølger..tja.. Moren din blir nok veldig glad:) Og blir dette for vanskelgi finner det mange gode 1-2-3 pakker i butikken som du kan lage. Bare å tilsette vann og olje! Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå