Gjest fishy Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Heisann! Sitter på senkvelden å gjør meg selv gal.. Jeg er ei jente på snart 22 år, har vært syk (forkjølet, lungebetennelse og hele pakka) i 3 mnd nå snart.. ikke blitt frisk enda, og plages med at mandlene går amok en gang i uka. Noen som har hørt at man kan være langvarig syk pga mandlene? Mente å sett på tv en gang om en gutt som var så plaget med forkjølelse/slim i halsen, og at de (legene) til slutt fant ut at det var mandlene som var kronisk betente, og som gjorde han syk gang på gang. Eller, rettere sagt, han ble aldri skikkelig frisk. Noen som har hatt det samme? Er også helt rar i magen, er på ingen måte overvektig, er 160 og veier 55 kg om det er relevant.. Trener 3-4 ganger i uka gjør jeg og.. Men, den BULER, fra, eh.. hoftebeina og til litt over navelen.. Ser jo mildt sagt ut som jeg er gravid.. Begynner nesten å bli redd for nettopp det, at det er det som gjør meg syk? Men, tviler litt.. har aldri glemt EN pille iløpet av de 4 år jeg har vært sammen med kjæresten min. Magen er forresten ganske hard, har ganske markerte magemuskler, sånn utenom det "rare".. Æsj. Dette ble rot, men nå er jeg lei.. Noen som har bra input, så kom med det! Var hos legen for 2 uker siden å fikk bekreftet at lungebetennelsen er borte, heller ikke var det kyssesyken.. Så, må jeg dra tilbake? Takker såååå masse for svar.. !
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 6. februar 2009 #2 Skrevet 6. februar 2009 Heisann! Sitter på senkvelden å gjør meg selv gal.. Jeg er ei jente på snart 22 år, har vært syk (forkjølet, lungebetennelse og hele pakka) i 3 mnd nå snart.. ikke blitt frisk enda, og plages med at mandlene går amok en gang i uka. Noen som har hørt at man kan være langvarig syk pga mandlene? Mente å sett på tv en gang om en gutt som var så plaget med forkjølelse/slim i halsen, og at de (legene) til slutt fant ut at det var mandlene som var kronisk betente, og som gjorde han syk gang på gang. Eller, rettere sagt, han ble aldri skikkelig frisk. Noen som har hatt det samme? Er også helt rar i magen, er på ingen måte overvektig, er 160 og veier 55 kg om det er relevant.. Trener 3-4 ganger i uka gjør jeg og.. Men, den BULER, fra, eh.. hoftebeina og til litt over navelen.. Ser jo mildt sagt ut som jeg er gravid.. Begynner nesten å bli redd for nettopp det, at det er det som gjør meg syk? Men, tviler litt.. har aldri glemt EN pille iløpet av de 4 år jeg har vært sammen med kjæresten min. Magen er forresten ganske hard, har ganske markerte magemuskler, sånn utenom det "rare".. Æsj. Dette ble rot, men nå er jeg lei.. Noen som har bra input, så kom med det! Var hos legen for 2 uker siden å fikk bekreftet at lungebetennelsen er borte, heller ikke var det kyssesyken.. Så, må jeg dra tilbake? Takker såååå masse for svar.. ! Jeg var syk 30-40 ganger i løpet av høst-vinter halvåret før, med diffuse symptomer, lett feber-subfebril, slapp, en slags forkjølelse, slimete i hals og bihuler.. Gikk til lege gang etter gang, men kom aldri videre.. Ble oppfattet som hypokonder, både av familie og sikkert legen også.. Hadde ikke klare symptomer på at mandlene skulle være årsaken. Da jeg selv mistenkte mandlene og sa det til legen, sa han bare at nei de var for små så de kunne det ikke være.. Etter 5 (!!) år ble jeg endelig tatt på alvor og sendt til ØNH-spesialist. Det tok han 30 sekunder å fastslå kronisk betennelse i mandlene som hadde spredt seg til alle lymfekjertlene i halsområdet. Mandlene ble fjernet, og jeg har ikke vært i nærheten av å være sånn syk som jeg var før. Jeg hadde ikke de klassiske symptomene som ofte halsbetennelse, som gjerne er et kriterie for å få fjernet mandlene. Krev av legen din å bli sendt til Øre-Nese-Hals spesialist!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå