Gå til innhold

Gode erfaringer med arrfjerning?

Fremhevede innlegg

Skrevet

For over to år siden var jeg veldig syk og som bevis på dette har jeg veldig mange store arr, både på armer og ben. Det gjør at jeg hverken kan gå i t-skjorte eller skjørt over knelengde uten at fremmede plutselig vet hele min livshistorie. Om sommeren resulterer det i et aldri så lite helvete da jeg må gå i klær som dekker store deler av kroppen til tross for temperaturer som nærmer seg 30 grader, arrene begynner å klø noe fryktelig på grunn av varmen og fuktigheten og det er i det hele tatt ganske så smertefullt..

På bakgrunn av dette tenker jeg at det bør være mulig å få dekt arrfjerning, i alle fall av de verste arrene som plager meg mest. Arrene er veldig store og noen av dem står langt ut av huden.

Er det noen som har gode erfaringer med arrfjerning? Jeg vet det ikke er noen mirakelkur, men det er verdt å forsøke da jeg ikke kan fortsette slik. Jeg regner med jeg må ha behandling som innebærer å kutte vekk arrene for så å lage nye og penere arr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, dette blir litt annerledes, men jeg kan i allefall si det jeg vet.

Jeg har akkurat vært i frontkollisjon, og har fått en del store kutt. Jeg får laserbehandling som skal fremme groprosessen, og når det har gått litt lenger tid, skal jeg visst smøre på en vitaminsyre. Og så må jeg dekke til fra solen i et halvt år. På sommeren må jeg ha en sun block stick som jeg smører på en gang i timen.

Nå er jo mine kutt/arr helt nye, så jeg vet ikke hvordan det blir med kuttene dine.

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt kontakt med en plastisk kirurg. Hørt hva de kan gjøre, og så høre med fastlegen din og rettighetene du har til evt refundering. Jeg får min behandling dekket, men det er av forsikringsselskapet til han som kjørte i meg.

Jeg vet ikke hvor i landet du bor, men hvis du vil kan du sende meg en pm så kan du få navnet på klinikken jeg går til. Det er en veldig anerkjent klinikk på landsbasis og de er veldig søte og flinke der.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Hei.

Jeg har akkurat vært inne å opperert for flere større arr. Jeg fikk lokalbedøvelse og de skjærte vekk arrene og sydde pent igjen. Det var veldig greit og problemfritt! Absolutt å anbefales hvis du og har store arr du sjemmes over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...