Gjest Gjest- Mia* Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Jeg var på Kiwi i dag for å handle, såg et blad som gjerne ville ha. Før jeg kjøper et blad, så ser jeg igjennom det, ser etter at det ikke er noe rift eller noe .. Bladet jeg såg på i dag, var krøllete, såg ut som bladet hadde vært vått, også var det rift bak og i midten, jeg spurte så fint om det var mulighet for å få avslag, for jeg vil ikke betale full pris for noe som ikke er bra, men neida.. det kunne de ikke gjøre.. Jeg ble litt irritert, for det var det siste bladet,i butikken, og de får ikke solgt den uansett, bladet har stått i hyllen i ukes vis.. Jeg drog derfra, og kjøpte meg et helt nytt et på Rema 1000.. Poenge med dette er at jeg synes det var rart at de ikke ville gi avslag på noe som ikke var i god stand.. det var jo bare et blad..... :gjeiper:
Rosalie Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 De sender det tilbake til den de har fått det av og får utleggene sine tilbake.
Silmarill Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Skjønner deg men jeg skjønner veldig godt vedkomne som svarte nei også. Kassedamen har vel ikke fullmakt til å gi deg noe gratis vil jeg anta? Det er jo derfor det faktisk ikke er lov til å stå å bla gjennom et helt blad/avis dersom du ikke kjøper det etterpå - rett og slett fordi bladet blir seendes brukt ut! Tenk på det neste gang du blar gjennom et blad som ikke er ditt (som er i butikken) Dersom alle gjør slik som deg - blar gjennom bladet/avisen kunn for å se så blir bladet slitt veldig fort!
Gjest mil Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 Skjønner tankegangen din. Men samtidig, det er dessverre mange som er uærlige, og kassadamen kan ikke ha oversikt over hva alle i hele butikken til enhver tid foretar seg. Hadde det vært standard prosedyre å gi avslag på slike varer, ville det nok fort blitt kultur blant de mindre ærlige å ramponere varene litt før de tok dem med til kassa.
Gjest Gjest_Tiril_* Skrevet 6. februar 2009 #5 Skrevet 6. februar 2009 Kassedamen får jo heller ikke gitt deg rabatt på varer der, de slår alt inn på strekkoder. Hadde det vært på feks en kiosk uten det kassasystemet hadde du nok fått det med rabatt. Ikke vet jeg, det kan også være at personen i kassa rett og slett ikke aner hvordan man gir rabatt eller var/er redd for å gjøre det er ikke alle som skjønner at man ikke trenger å dikteres av arbeidstrukturene at de er der som mer eller mindre veiledene til det menneslkige kommer inn.
Gjest gjest... Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 som tidligere sagt. butikkene sender usolgte blader i retur og får pengene tilbake for disse, det gjelder også aviser. Hvis de gir deg avslag på bladet tjener de ingen ting på det, og taper muligens penger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå