Gjest Catwoman Skrevet 5. februar 2009 #1 Skrevet 5. februar 2009 Vasking av kjøkkenvifta er visst noe jeg har oversett. Dvs jeg har igrunn aldri tenkt så mye på at det må gjøres.... Vifta får jeg jo ikke vasket, selv om den er litt fettete - har gått over litt med klut med det hjalp ikke stort. Men rista har jeg fått skrubbet, og lagt fettfilteret i bløt i salmiakkvann - vannet ble temmelig gult for å si det sånn. Men jeg lurer egentlig på om sånt fettfilter bør skiftes ut? eller holder det bare å vaske det? Bruksanvisningen til kjøkkenvifta har jeg ikke. Men fettfilteret er av alliminium tror jeg, hvertfall en type metall.
Gjest Marillia Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Jeg kjører hele filteret i oppvaskmaskina, jeg.
hufsa! Skrevet 6. februar 2009 #3 Skrevet 6. februar 2009 Jeg kjører hele filteret i oppvaskmaskina, jeg. Samme her,gjør det minst engang i mnd,hvis ikke lukter det "stekt og fett"rundt på kjøkkenet,he he.
Skvaldersjura Skrevet 6. februar 2009 #4 Skrevet 6. februar 2009 Jeg kjører hele filteret i oppvaskmaskina, jeg. samma her....
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #5 Skrevet 6. februar 2009 Kjøres de alene da, eller sammen med resten av oppvasken?
hufsa! Skrevet 6. februar 2009 #6 Skrevet 6. februar 2009 Kjøres de alene da, eller sammen med resten av oppvasken? Jefg kjører det sammen med resten av oppvasken, siden jeg tar den så ofte.
Gjest Marillia Skrevet 6. februar 2009 #7 Skrevet 6. februar 2009 Jefg kjører det sammen med resten av oppvasken, siden jeg tar den så ofte. Samme gjør jeg.
Gjest Asti Skrevet 6. februar 2009 #8 Skrevet 6. februar 2009 (endret) Endret 14. desember 2009 av Asti
Gjest Catwoman Skrevet 7. februar 2009 #9 Skrevet 7. februar 2009 takk for svar. Jeg kan altså bare vaske det igjen og igjen da. Tror ikke jeg fikk det helt rent nå, men nesten. Får ta det en gang til ganske snart. Kullfilter har jeg ikke - etter det jeg fant ut så har man bare kullfilter hvis lufta ikke går ut. Her trekker lufta rett ut.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. februar 2009 #10 Skrevet 8. februar 2009 takk for svar. Jeg kan altså bare vaske det igjen og igjen da. Tror ikke jeg fikk det helt rent nå, men nesten. Får ta det en gang til ganske snart. Kullfilter har jeg ikke - etter det jeg fant ut så har man bare kullfilter hvis lufta ikke går ut. Her trekker lufta rett ut. Jeg har en gammel kjøkkenvifte i hybelen min,ogda jeg flyttet inn prøvde jeg å rense den med såpe og vann, men det endte med at den smuldret opp pga det varme vannet og fettet i filteret, så den hadde nok aldri blitt skiftet ut Er det noen her som vet hvor man får kjøpt slik kullfilter det er snakk om her?
Gjest Husfar Skrevet 14. mars 2009 #11 Skrevet 14. mars 2009 Har hørt at disse filterne også kan regjøres i plumbo. At de legges i en passende balje med vann og tilpasset mengde med plumbo. Da også naturlig følge de sikkerhetsreglene for plumbo som står på flasken. Etter de har ligget i tilstrekkelig med tid for å bli rene, skylles de i vann. (dusjen eller badekaret) Har ikke prøvd dette selv enda, men rett før det prøves ut. Dette gjelder metallfilter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå